Raskaus "yliajalla" (Tahtoo jo synnyttään)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuire"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuire"

Vieras
Lasketusta ajasta ei oo ku neljä päivää menny, mutta tää odottelu on tuskaa. Esikoinen meni viis päivää yli. Silloin meni vedet 40+3 ja käynnistettiin sit oksitosiinilla 40+5. Jotenkin tuntuu, että tää menee tosi paljon enemmän yli.. olo on itellä aika tukala ja mitään merkkejä ei oo synnytyksestä. Mitään ei oikein osaa tehdä eikä keskittyy mihinkään :( vauva liikkuu onneks reippaasti, joten siltä osin kaikki ok.. mites muilla on menny toinen raskaus, jos ekakin meni yli?

Ensimmäinen raskaus meni tasan viikon yli, käynnistyi kyllä itsestään. Toinen raskaus meni kaksi viikkoa yli ja käynnistettiin. Käynnistys meni helposti, neljäsosa jotain tablettia laitettiin kohdunsuulle ja siitä 3 tunnin päästä alkoi supistukset. Synnytys kesti 8 tuntia ja oli paljon helpompi kuin esikoisen itsestään käynnistynyt.

Mulla ei ollut mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä toisella kerralla, ensimmäisellä meni limatulppa. Odottelin vaan eikä olokaan ollut kovin tukala, mm. pyöräilin vielä 2 päivää ennen käynnistystä. Osasin jo odottaa että toinenkin raskaus menee yli, joten varmaan sen takia ei hermo kiristellyt kovinkaan paljon.

Eka syntyi 41+5 kalvojen puhkaisulla. Muuten ei olis varmaan syntynyt koskaan :D
Ainakin siltä tuntui.

Toinen syntyi 41+3, heti yliaikaiskontrollin seuraavana päivänä. Lääkäri teki vähän kovempi otteisemman sisätutkimuksen ja sanoi, että huomenna syntyy.

[QUOTE="Mii";24632889]Mä en ymmärrä miten päivästä pitkään jaksetaan valittaa tollaisesta turhanpäiväisestä. Se syntyy kun syntyy. Ei ole tainnut koskaan vauva jäädä kohtuun ;)[/QUOTE]

Mä en ymmärrä, miksi täällä ei saisi jakaa ajatuksiaan ja tunteitaan, eikös nämä palstat sitä varten ole?

AP: esikoinen 41+6, kuopus 40+6. Ne viimeiset päivät voivat todella edetä matelemalla.. Ekan kohdalla luin ihan valtavasti, kun liikkuminen ei enää sujunut hyvin, tokan kohdalla taas olin loistokunnossa ja tein pitkän kävelylenkin pari päivää ennen sairaalaan lähtöä. Jaksamista ja onnea synnytykseen!

Juu ei tässä muuten mitään olis, mutta kun ei oikeesti meinaa päästä liitoskivuilta liikkumaan. Esikoinenkin kun vielä pyörittää tossa sellasta uhmarumbaa :D

[QUOTE="Mii";24632889]Mä en ymmärrä miten päivästä pitkään jaksetaan valittaa tollaisesta turhanpäiväisestä. Se syntyy kun syntyy. Ei ole tainnut koskaan vauva jäädä kohtuun ;)[/QUOTE]

Sulla ei ole tainnut mennä lasketun ajan yli?
Onhan se nyt epämukavaa odotella epätietoisuudessa parikin viikkoa ja olokin usein aika tukala. Että kai sitä on täällä palstalla turhemmastakin rutistu..
Oot vähän ikävä tyyppi.

Ja minun tehtäväni on kai tällä kertaa olla se näsäviisas, joka kertoo että raskauden normaali kesto on 40 viikkoa viimeisistä kuukautisista, +/- 2 viikkoa. Eli vielä kun kymmenen päivää kitkuttelet, voidaan alkaa puhua yliajasta.

Totta kai aika kulkee hitaasti lopussa, mutta ihan varmasti sen käärön vielä syliin saa.

Ja minun tehtäväni on kai tällä kertaa olla se näsäviisas, joka kertoo että raskauden normaali kesto on 40 viikkoa viimeisistä kuukautisista, +/- 2 viikkoa. Eli vielä kun kymmenen päivää kitkuttelet, voidaan alkaa puhua yliajasta.

Totta kai aika kulkee hitaasti lopussa, mutta ihan varmasti sen käärön vielä syliin saa.

No voi näsäviisastelu. Kyllä kaikki nyt tämän tietää, mutta silti aina kaikki tuijottavat päätöksistä huolimatta laskettua päivää. Ja onhan se raskasta, kun on +-2viikkoa valmiudessa synnytykseen. Ainakin näin syöksysynnyttäjän mielestä, kun koska tahansa 1-3 tunnin kuluttua voi olla vauva ulkona..
Ja ihan varmasti ei kukaan voi luvata elävää vauvaa, että mun mielestä on typerää hokea tuollaisia.

Yhteistyössä