Raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
voi että mua pännii et raskaus aikana ei sais syödä sitä sun tätä tai tehdä sitä sun tätä. Voi hellanlettas, eikös se raskaus oo ihan normi osa elämään. Ei ainakaan mun elämä siihen pysähdy, kyllä se flunssaki tulee jos on tullakseen. Mikä ihme se raskaus tänä päivänä on, mua on niin alkanu nyppii. Pitäs varmaa lopettaa täälläki notkuminen kun täälki suurin osa on joteki luonnottomia otuksia.

Minusta raskaus on poikkeustila ja haluan kyllä tehdä kaikki mahdollisimman oikeen enkä vahingoittaa millään tavallan ihmisenalkua joka siellä masussa on kasvamassa. En mä voi olla itsekäs ja juoda nyt vaikka muutaman pullon siideriä.

Olen huomannut nykyään että monet kun tulee raskaaksi niin hyvä kun sängystä voi ylös nousta. Keksii kaikkia tekosyitä ettei joutuisi enää mitään tekemään. Ja sitten ihmetellään miten jotkut voi käydä töissä ihan loppuun asti

Turhasta vinkujia löytyy, mutta myös oikeasti riskiraskautta kantavia joiden OIKEASTI pitää rajoittaa elämää esim. liikkumisen suhteen että vauva syntyisi mahd. terveenä.

Alkuperäinen kirjoittaja nbb:
Turhasta vinkujia löytyy, mutta myös oikeasti riskiraskautta kantavia joiden OIKEASTI pitää rajoittaa elämää esim. liikkumisen suhteen että vauva syntyisi mahd. terveenä.

Jep, ja esim. raskausdiabeteksen sairastuvat joutuu kaikenmaailman dieeteille ja jopa mahdollisesti pistämään insuliinia, eikä kaikki asiat näy ulospäin. Esim. mulla epälitiin raskausdiabetesta ja itse voin ihan hyvin. Silti en saanut syödä niinkään tavallista asiaa kuin viili tai jogurtti, koska maitosokeri niissä nosti mun sokereita raskausaikana jotenkin poikkeuksellisen paljon.

Ja kyllä mä ajattelen sen niin, että 9kk on aika lyhyt aika, voin ihan hyvin välttää esim. haukea, homejuustoja ja maksaa sen ajan. Toki olen myös työssäni ravintolassa aikoinaan muistuttanut raskaanolevia esim. siitä, ettei Suomessa tarvitse pihviä tilata kypsänä, koska se liha on ihan kunnossa mediuminakin, ehkä ihan raakaa pihiviä en suositellut..

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja nbb:

Jep, ja esim. raskausdiabeteksen sairastuvat joutuu kaikenmaailman dieeteille ja jopa mahdollisesti pistämään insuliinia, eikä kaikki asiat näy ulospäin. Esim. mulla epälitiin raskausdiabetesta ja itse voin ihan hyvin. Silti en saanut syödä niinkään tavallista asiaa kuin viili tai jogurtti, koska maitosokeri niissä nosti mun sokereita raskausaikana jotenkin poikkeuksellisen paljon.

Ja kyllä mä ajattelen sen niin, että 9kk on aika lyhyt aika, voin ihan hyvin välttää esim. haukea, homejuustoja ja maksaa sen ajan. Toki olen myös työssäni ravintolassa aikoinaan muistuttanut raskaanolevia esim. siitä, ettei Suomessa tarvitse pihviä tilata kypsänä, koska se liha on ihan kunnossa mediuminakin, ehkä ihan raakaa pihiviä en suositellut..

Eikös toksoplasmoosi voi tulla medium pihvistäkin, ihan sama onko kotimaista vai ulkolaista lihaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös toksoplasmoosi voi tulla medium pihvistäkin, ihan sama onko kotimaista vai ulkolaista lihaa?

Periaatteessa, mutta asiasta on ollut puhetta monien eri ravintoloiden kokkien kanssa, ja toksoplasmoosia ei ole Suomessa tavattu ravintolalihassa varmaan yli kymmeneen vuoteen. Ulkomailla en mitään kypsentämätöntä söisi, mutta kyllä se täällä on ihan turvallista. Toki ymmärrän, jos joku haluaa pelata varman päälle, mutta itse en ole pihviä kuivan kypsänä syönyt, kun olen ammattilaisilta aikoinaan tuon tiedon saanut.

Eipä noita ruokarajoituksia paljoa ole. En muutenkaan syö raakaa lihaa. Itselleni raskaus on aina iso poikkeustila, koska olen liikuntarajoitteisella saikulla lähes alusta asti ennenaikauruuden riskin vuoksi. Nyt kolmas tulossa ja rv 12 alkoi supparit, mutta tämäkin kestää vain aikansa.

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Periaatteessa, mutta asiasta on ollut puhetta monien eri ravintoloiden kokkien kanssa, ja toksoplasmoosia ei ole Suomessa tavattu ravintolalihassa varmaan yli kymmeneen vuoteen. Ulkomailla en mitään kypsentämätöntä söisi, mutta kyllä se täällä on ihan turvallista. Toki ymmärrän, jos joku haluaa pelata varman päälle, mutta itse en ole pihviä kuivan kypsänä syönyt, kun olen ammattilaisilta aikoinaan tuon tiedon saanut.

Okei, kiitos tiedosta :) En ollut kuullut tätä aiemmin. Pihviä en oo syöny nyt raskaana just siitä syystä ku oon luullu, että sen pitäs olla täysin kypsää ja kuka nyt sellasta kengänpohjaa haluaa syödä :D Poron kylmäsavua on tullu vedeltyä jonkun kerran vaikka siinäkin kai on minimaalinen riski, tosin luin netistä että villinä kasvaneissa poroissa ei toksoa oo juuri koskaan.

Minusta tuntuu, että kroppa kyllä viestii, mitä ei kannata suuhunsa pistää, ihan yhtälailla kun pistää joitain tiettyjä juttuja himoitsemaan.
Mulle tuli kuvotusta mm. graavatusta lohesta ja alkoholista.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Olen huomannut nykyään että monet kun tulee raskaaksi niin hyvä kun sängystä voi ylös nousta. Keksii kaikkia tekosyitä ettei joutuisi enää mitään tekemään. Ja sitten ihmetellään miten jotkut voi käydä töissä ihan loppuun asti

Mä en kyllä keksi tekosyitä, mutta heti kun sängystä nousee niin alkaa kyllä kauhea pahoinvointi ja oksentelu. Jota kestää koko päivän, siihen asti kun menee nukkumaan. Ei voisi kuvitellakaan, että kävisi nyt töissä :( Hyvä kun kaupassa uskallan/voin käydä.

Uusimmat

Yhteistyössä