Raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aida

Vieras
Tämä on ihan uskomatonta mutta kerronpahan tarinani teille:
Söin n. 5 vuotta e-pillereitä, jotka aiheuttivat mm. haluttomuutta, päänsärkyä ja ärtyneisyyttä. Eri merkkejäkin kokeiltiin, mutta viimein tulin siihen tulokseen, ettei hormonaalinen ehkäisy vaan sovi minulle.

Eli pillerit jäi tuossa elokuun alussa kokonaan pois. Sen jälkeen olen harrastanut seksiä poikaystävän kanssa kerran (!) kondomin (!) kanssa joskus elokuun tienoilla . Kuukautisia ei vaan kuulunut mutta ajattelin, että se johtuu vaan siitä että hormonit on edelleen "sekaisin".

Tänään sitten tein raskaustestin ja voih; kaksi punaista viivaahan siihen ilmesty. Voiko tää ihan oikeesti olla totta!!! Tämä nyt on viimeinen asia mitä tällä hetkellä elämääni kaipaan. Tässä pitäisi nyt siis alkaa varaamaan aikaa lääkäriin ja sitä kautta aborttiin. Toivottavasti testi olis ollu väärässä. Tuntuu vaan niin epäreilulta, koko tilanne "hajottaa" vaan niin pahasti...

Olisiko muita kohtalotovereita? Miten pääsitte asiasta yli?

... Ja toinen tekee mitä vaan ETTEI tulisi raskaaksi. Ei ainoa syy lapsen tekemiseen saa olla se, että pystyy sen tekemään, kyllä se kaipaisi syvällisempääkin pohtimista.

Hei ap,
Etkai ole vilä hankkinut aborttia? Mieti vielä! Itse antaisin mitä tahansa jos olisin sinä. Meillä on takana pari vuotta yrittämistä, eikä vieläkään tärppää...:( Voitko elää itsesi kanssa, jos teet abortin? Se on kumminkin pienen lapsen tappamista! Varo tekojasi, joita tulet katumaan vielä jälkeenpäin!!

parempi esim. pahoinpidellä syntynyt lapsi hengiltä kuin tehdä ajoissa abortti...Sitäpaitsi abortissa ei tapeta pientä lasta vaan alkio /sikiö, joka ei tule toimeen kohdun ulkopuolella.

Alkuperäinen kirjoittaja mieti:
Voitko elää itsesi kanssa, jos teet abortin? Se on kumminkin pienen lapsen tappamista! Varo tekojasi, joita tulet katumaan vielä jälkeenpäin!!

Oleellisempaa kai ois miettiä pystyykö elämään sen ei-toivotun lapsen kanssa?

vaikea asia...en osaa sanoa mitään siitä mikä ratkaisu olisi sun kannalta paras kun en tiedä olosuhteista ja faktoista ja ennen kaikkea sun omista ajatuksista mitään. Mutta, ÄLÄ TEE MITÄÄN ennen kuin olet jutellut poikaystäväsi kanssa!! Siinä mielessä olet paremmassa asemassa kuin moni muu, että sulla on poikaystävä. Kyseessä on kuitenkin hänenkin lapsi ja se, että puhuu toiselle, joka on täysin samassa tilanteessa, auttaa aivan mielettömästi, päätitte sitten miten päin tahansa. Yrittäkää keskustella avoimesti ja miettikää tulevaisuuttanne molempien vaihtoehtojen kannalta tarkkaan ennen ratkaisua.

Onpa todellakin huonoa tuuria! :( Me käytettiin exän kanssa kumia useita vuosia, ja kerranhan se sitten petti, vieläpä niin ettei hajonnut näkyvästi joten en osannut hakea jälkiehkäisyä.
Minulle abortti oli päivänselvä asia, jota en ole katunut, mutta jokainen miettii tietysti tämän asian omalla kohdallaan. Yritä vaikka kuvitella tilannetta, kun lähdet sairaalasta abortin jälkeen - tuoko se mielikuvan surusta ja katumuksesta, vai pelkästä helpotuksesta ja siitä, että asiat on taas oikealla tolalla?
Vaikka itse en ehdottomasti halunnut lasta, ja abortin jälkeen suurin huoli oli se, että kai se nyt varmasti onnistui ;) niin siitä huolimatta suosittelen pitämään lapsen, JOS sinulla on jo jonkinlainen tunneside tähän potentiaaliseen lapseen. Pelkästään ulkoisten syiden takia tehty abortti voi oikeasti aiheuttaa pitkäaikaista surutyötä. Aborttia, ihan kuten lastakin, täytyy todella sydämestään haluta. Jos on siinä välissä, pitää vain yrittää päätellä, kumpaan suuntaan on enemmän kallellaan. Ei varmaankaan helppoa, mutta tsemppiä jatkoon, mitä tahansa päätätkin.

Minulle kävi samoin eli ehkäisy petti ja minulle tehtiin abortti kesällä. Enkä ole katunut hetkeäkään. Päätös oli poikaystävän kanssa yhteinen. En itse missään nimessä halunnut lasta. Tuo edellinen neuvo eli mieti mitä tunnet kun lähdet abortista on hyvä. Itselleni helpotus oli ainoa tunne operaation jälkeen tunsin. Ja sitä lasta täytyy todella haluta.

Saat takuulla vastauksia kuinka olet murhaaja yms. mutta näistä asioista jokaisella on oma mielipide. Näen itse työssäni niin paljon lapsia joita kukaan ei ole halunnut ja jotka ovat huonosti hoidettuja ja kärsivät. Minusta jokaisella lapsella on oikeus syntyä haluttuna ja toivottuna, niin että häntä tulevaisuudessa rakastetaan ja hänestä pidetään huolta.

Missään tapauksessa ainoa syy lapsen pitämiseen ei voi olla se, että JOKU MUU ei niitä onnistu saamaan. Tämä on mielestäni jokaisen henkilökohtainen asia. Nyt menet käymään lääkärissä vahvistamassa raskautesi, juttelet poikaystäväsi kanssa ja mietit asiaa. Päätät sitten mikä vaihtoehto tuntuu parhaalta. Itselleni nuorena tehty abortti on jättänyt eräänlaisen henkisen jäljen, mutten kadu sitä.

Tee ihmeessä abortti ja pyydä, että sinut steriloidaan samalla. Et ole ansainnut lasta ja toivottavasti et sellaista tule koskaan saamaankaan. Abortti on murha, on aivan sama tappaako ihmisen muutaman viikon ikäisenä sikiönä vaiko kuusikymppisenä aikuisena ihmisenä, ei murha muuksi muutu. Sikiö on elävä ihminen, ei se ole mikään kasvi. Luuletteko, että ihminen yhtäkkiä vain muuttuu eläväksi ja tuntevaksi siinä samalla kun syntyy! Sikiö on elävä ihminen.

On se outoa miten erilaisia näkemyksiä ihmisillä on... mulle ei juurikaan tulis mieleen ajtella muutamaviikkoista sikiötä "ihmisenä", limamöykkyhän se todistettavasti on.

Alkuperäinen kirjoittaja Lelle:
On se outoa miten erilaisia näkemyksiä ihmisillä on... mulle ei juurikaan tulis mieleen ajtella muutamaviikkoista sikiötä "ihmisenä", limamöykkyhän se todistettavasti on.

Huh huh mitä tekstiä. Sikiökö pelkkä limamöykky??!!! Sikiö on elävä ihmisen alku, ei mikään möykky. Ajatelkaa nyt järjellä ja olkaa rehellisiä, vaikka aborttia haluattekin puolustaa ja puhtaan omantunnon hankkia kaikille niille joille abortti on tehty. Parempi kyllä lapsen kannalta on, että huono äiti tekee abortin. Tympii naisten etuoikeus saada määrätä siitä kuka saa elää ja kuka ei. Jos miehet pystyisi synnyttämään lapsia ja mies menisi tekemään abortin, olisi naiset huutamassa murhaajaa ensimmäisenä. Abortin tekijät, muistakaa se että lapsi EI ole yksin teidän. Sillä on myös isä ja isällä on yhtä suuri oikeus päättää omasta lapsestaan kuin äidillä. Jos äiti ei halua lasta, niin antaa sen isälle ja pysyy sitten kokonaan pois lapsen elämästä. Tuskin kukaan lapsi sellaista äitiä kaipaakaan joka on ollut valmis tekemään abortin. Siinä mielessä olen Hennan kanssa samaa mieltä, että abortin tekijät eivät ole ansainneet lasta ja olisi hyvä jos heidät aina steriloitaisiin.

Minusta on jokaisen oma henk.koht. valinta tässä tilanteessa mitä tekee. Jos tuntuu siltä että lapsi ei millään siihen elämäntilanteeseen sovi, on abortti yksi vaihtoehdoista. Se tulee kuitenkin miettiä tosi tarkkaan, ettei sitten kadu myöhemmin tapahtunutta. Nämä ovat arkoja aiheita, mutta ketää en menisi syyttelemään minkä tahansa päätöksen sitten tekeekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Henna:
Sikiö on elävä ihminen, ei se ole mikään kasvi. Luuletteko, että ihminen yhtäkkiä vain muuttuu eläväksi ja tuntevaksi siinä samalla kun syntyy!

No luuletko sinä, että ihminen yhtäkkiä vain muuttuu eläväksi ja tuntevaksi siinä samalla kun hedelmöittyy!?

Sikiö on elävä ihminen, ei se ole mikään kasvi. Luuletteko, että ihminen yhtäkkiä vain muuttuu eläväksi ja tuntevaksi siinä samalla kun syntyy!

No luuletko sinä, että ihminen yhtäkkiä vain muuttuu eläväksi ja tuntevaksi siinä samalla kun hedelmöittyy!?

Alkuperäinen kirjoittaja C.D.:

No luuletkos sinä, että sikiö ei tunne mitään? Sikiö on elävä ihmisen alku, aivan turha väittää muuta. Kun sinä tunnut tietävän kaikesta kaiken, niin kerrohan sitten että missä vaiheessa sikö alkaa tuntemaan ja elämään, 1 viikon, 8 viikon, 16 viikon vai minkä ikäisenä. Kerrohan se kun kerran tiedät.

Sikiö on kipua tunteva silloin, kun sen keskushermosto on kehittynyt. Tätä ennen tai alkiovaiheessa, jolloin abortit tehdään, ei kivun kokemusta ole. Tunteet on sitten ihan eri juttu - niistä ei tarvitse edes aborttivaiheessa keskustella. Joten eiköhän armahdeta sitä, jonka varmasti tietää tuntevan kipua ja tunneskaalan kaikkia osia eli ko. raskaana olevaa naista.

Suurin osa näistä abortin vastustajista on saaneet tietonsa amerikkalaisista fundamentalistilähteistä, joissa kuvaillaan yli 20 viikkoisten tai jopa lähes täysiaikaisten sikiöiden abortointeja. Niistä ei suomalaisissa olosuhteissa ole koskaan kysymys.

Sinulle ap ja tuleva äiti!

http://www.mttu.com/abort-pics/

Älkää ihmiset höpöttäkö todistettavista limamöykyistä ja äidin oikeuksista. Ja vakuutellaan muillekin hyvää omaatuntoa. Hävytöntä!

Kun abortoitu sikiö elääkin - SUSANNA VESTER, sairaanhoidon opiskelija. Jyväskylä 12.11.2004 00:01

Olen 3.vuoden sairaanhoidon opiskelija. Tunneillamme törmäsin aiheeseen, joka järkytti minua valtavasti. Keskustelimme abortista, aborttilaista sekä muusta aiheeseen liittyvästä. Tuli puheeksi, miten esim. Venäjällä sikiöitä abortoidaan niin myöhäisessä vaiheessa, että sikiö syntyykin elävänä ja itkien, tarviten vain keskoshoitoa, mutta hänet heitetäänkin roskiin. Järkytyksekseni opettajani totesi, että tätä tapahtuu myös Suomessa, laillisesti. Joskus sikiö abortoidaan aivan viime tipassa (Suomen aborttilain mukaan viikolle 24 saa poikkeustapauksessa abortin tehdä) niin, että tämä syntyy elävänä. Esimerkkinä opettajani kertoi tapauksen, jossa hän oli ollut työvuorossa ja toinen hoitaja oli tullut kysymään, mitä he tekevät, kun abortoitu vauva itkee.

Asiaa oli kysytty lääkäriltä, joka oli sanonut ettei lapselle saa tehdä mitään. Suomen laki nimittäin kieltää abortoidun vauvan hoidon, vaikka tämä syntyisi elossa. Miten tämä voi olla mahdollista? Nykyisellä hoitotekniikalla jopa 22-viikkoiset keskoset saadaan pidettyä hengissä ja kehittymään terveiksi lapsiksi. Miksi yhteiskuntamme hyväksyy tällaisen ristiriidan?

Jos lapsi syntyy keskosena perheeseen joka todella haluaa lapsen, tämän eteen tehdään kaikki mahdollinen hoito. Mutta jos lapsi syntyy keskosena abortin seurauksena, hänelle ei tehdä mitään, vaan odotetaan, että tämä kuolee. Samaan aikaan voi sairaalassa syntyä kaksi samanviikkoista keskosta: abortoitu, ja kauan haluttu. Jälkimmäistä hoidetaan, ensimmäista ei.

Keskoshoito on kallista, mutta onko oikein miettiä kustannuksia kun kyseessä on elämä? Ja eikö muka sillä 24-viikkoisella, abortoidulla, mahdollisesti down-syndroomalapsella ole samaa oikeutta yrittää elää kuin 22-viikkoisella, muuten terveellä? Joskus jopa täysin terve lapsi abortoidaan viime tipassa. Eikä aina ole 100-prosenttista varmuutta kehitysvammalle, joka aborttiin antaa oikeuden viime tippaan asti.
Lääkäritkin ovat vain ihmisiä, he voivat erehtyä.

Puututaan tähän asiaan. Otetaan yhteyttä kansanedustajiimme. Tehdään vetoumus. En tuomitse aborttiin päätyviä, mutta tällainen julmuus, jossa elävänä syntyvä lapsi murhataan kitumalla, on saatava loppumaan. Ihminen ei ole Jumala, joka tietää, jääkö keskonen eloon vai ei. Aina pitäisi yrittää tehdä kaikkensa säilyttää elämä.

(linkki sivulta http://keskisuomalainen.protacon.fi/?alue=5&id=29647&threadid=29647&start=&order=)

"Ja eikö muka sillä 24-viikkoisella, abortoidulla, mahdollisesti down-syndroomalapsella ole samaa oikeutta yrittää elää kuin 22-viikkoisella, muuten terveellä?"

Tää taas kauhistuttaa, mutta mä olen sitä mieltä että jos raskaana oleva nainen päättää pitää lapsen, jolla on tutkimuksissa todettu olevan joku kehitysvamma niin OK mutta hoitakoon sitten pennilleen omilla rahoillaan kun on ehdoin tahdoin halunnut sairaan lapsen tänne synnyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja STT:
Sikiö on kipua tunteva silloin, kun sen keskushermosto on kehittynyt. Tätä ennen tai alkiovaiheessa, jolloin abortit tehdään, ei kivun kokemusta ole. Tunteet on sitten ihan eri juttu - niistä ei tarvitse edes aborttivaiheessa keskustella. Joten eiköhän armahdeta sitä, jonka varmasti tietää tuntevan kipua ja tunneskaalan kaikkia osia eli ko. raskaana olevaa naista.

Suurin osa näistä abortin vastustajista on saaneet tietonsa amerikkalaisista fundamentalistilähteistä, joissa kuvaillaan yli 20 viikkoisten tai jopa lähes täysiaikaisten sikiöiden abortointeja. Niistä ei suomalaisissa olosuhteissa ole koskaan kysymys.

Kysymys ei ole pelkästä kivun tuntemisesta, vaan koko ELÄMÄSTÄ. Maailmasta löytyy halvaantuneita ihmisiä jotka eivät tunne kipua,mutta ELÄVÄT. Sikiö on elävä, vaikka keskushermosto ei ole kehittynytkään! Nainen jolla on tunteet ja ymmärtää todellisuuden, ei tee aborttia. Sikiö on elävä pieni ihmisen alku, se on totuus ja sitä on turha yrittää muuksi muuttaa. Minä en ole ottanut tietoa amerikkalaisilta enkä muunkaan maalaisilta, mutta terve järki kertoo sen, että sikiö on elävä.

Yhteistyössä