Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jossup80:
Mulla on nyt tuo raskausdiabetes. Puhkesi viikolla 17 ja huomattiin kun sanoin vaan neuvolassa,että janottaa kauheasti koko ajan..ja suvussa on samaa ollut joten laitettiin heti sokerirasitustestiin..ja sieltähän se sit tuomio tuli.
Ylipainoa on kans jonkin verran.mutta nyt viikko 22+6 MENOSSA JA PAINO TIPPUNUT N.10KG TÄHÄN MENNESSÄ. kaippa se sieltä alkaa nouseen jossain vaiheessa =)
Tänään sit aloitan pistämään pitkävaikutteista insuliinia yöks,jotta saatais noi aamuarvot kohdalleen.
Ja treellä kun kävin pari viikkoa sitten painoksi katsottiin vauvalla pikkusen alle normaalipaino,joten ei ainakaan vauvan kokoon ole vaikuttanut mitenkään.
Mulla on täyssissä jatkuva seuranta aluks 4vko:n välein ja sit tiheemmin lopussa.
Oh hoh. Miten ihmeessä toiset raskausdiabeeetikot saa painon pysyy samana tai jopa tippumaan? Vedättekö ihan sitten vain salaatti-vesi linjalla? Mulla paino nousee kilon viikossa vähintään...vaikka mielestäni syön ihan normaalisti, jopa normaalia vähemmän. Mullakin muuten on ollu jano pitkään. Painonnousuakin neuvolassa vain ihmeteltiin, mutta vasta sokeri pissassa sai hälärit soimaan.
Oikeestaan painosta n.6-7kg lähti jo ennen tuota diabetesta kun tuli oksenneltua niin paljon ympäri vuorokauden.Mut siis tämän aikana lähtenyt sit 3-4kg vielä lisää..itse oon jättänyt limsat pois ja syön muuten kun hevonen =)
Ja en sipsejä ja karkkejakaan oikeen syö..mitä nyt joskus muutaman maistan.
Olihan se vaikeeta tottua tämmöseen herkuttomaan ruokavalioon,kun on ikänsä ollut semmonen herkkuperse =)
Joo ja mua kans pelottaa se vauvan koko,et jos kasvaa kauheisiin mittoihin,niin miten saan sen ulos,kun esikoinen oli syntyessään 2890 ja 48cm..synnytys kesti 36 ja puoli tuntia ja 3kk en kävellyt kunnolla kun repesin niin pahasti ja sit vielä leikattiinkin.