Raskausajan kilpirauhasen vajaatoiminta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hennamari8383
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hennamari8383

Vieras
Olen rv 22 ja alkanut epäillä että kärsin otsikossa mainitusta tilasta. Odotan toista lastani ja ikää on 35 vuotta.
Väsymys on viimeisen kuukauden aikana muuttunut aivan järkyttäväksi. Tänään heräsin 7.30 (en herännyt edes herätyskelloon vaan miehen piti tulla repimään sängystä ylös). Pysyin hereillä klo 09 asti jolloin nukahdin tunniksi. Töitä tein klo 10-13 jolloin nukahdin jälleen 13-16. En olisi herännyt silloinkaan ellei vanhempi lapsi olisi tullut koulusta ja ihmetellyt kun nukun sohvalla läppäri sylissä.
Toinen pelottava oire on se että en enää muista sanoja. Ihan yksinkertaisia sanoja unohtelen ja joudun hakemaan niitä ties kuinka pitkään.
Olen tosi poissaoleva ja ärtyisä enkä selviä normaaeistakaan arkiaskareista koska voimat loppuu. Joudun ottamaan lepoa ihan pyykkejä viikatessakin. Syke on todella korkea ja väillä nukkuminen öisin on vaikeaa kovan sykkeen vuoksi.
En ole kärsinyt kilpirauhasen vajaatoiminnasta aiemmin, enkä olisi osannut edes epällä sitä ellei kaverini olisi puhunut asiasta.
Olen käsitänyt ettei kilpirauhasen vajaatoimintaa oteta lääkärissä kovin vakavasti. Kuinka helposti raskaana päääsee kokeisiin ja otetaanko tällainen äidin oma epäily edes vakavasti?

Yhteistyössä