Raskausajan mieltymykset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
melkein jokaisella on varmaan ollut jotain mieltymyksiä/himoja raskausaikana; jollain hedelmät, jollain suklaa, jollain kaikki makea, jollain suolakurkut jne. Sitten on niitä tuoksuja/hajuja. Mutta mulla on noiden syömisten ja tuoksujen lisäksi ollut "himona" äänet. Esikoisen odotusaikana mun piti kattoo antiikkia antiikkia, koska sillä yhdellä naisella oli niin kiva ääni. kakkosen raskausaikana musta oli kivan kuuloista kun joku töissä kirjoitti jotain paksulla tussilla, ja lisäksi se tuoksu. :p Nyt tämän kolmannen odotusaikana mun on ollut pakko tallentaa melkein kaikki Pientä pintaremonttia- jaksot, koska joillain niistä suunnittelijoista on niin kivan kuuloinen ääni. Joo, mä olen outo... :ashamed:

Ekaks tuli nuudelit, mussutin niitä ihan sikana ekoilla viikoilla.. sitten ne ei enää riittäneet, vaan siihen sekaan piti saada raejuustoa kaadettua ihan urakalla. Sitten jäi nuudelit, mutta raejuustoa mussutin purkista ihan koko ajan.. sitten tuli appelsiinimehu ja salmiakki.
Vastapainoksi sitten tomaatit ja katkaravut sai oksennuksen kurkkuun ihan saletisti :x

Mä hinguin erään paikallisen grillin kebabin mukana tulevaa salaattia. Kaikki rasvainen (siis kebab ja ranskikset myös) sai kylmät väreet aikaan jo hajullaan, mutta grillillä tuli monta kertaa käytyä ostamassa rasiallinen salaattia. :D

Ekassa raskaudessa oli kaurapuuro, pakastevihannekset keitettynä, jäiset marjat ja mysli. Toisessa oli viili , varsinkin maustamaton viili ja viinirypäleet! Kirsikat ja kaikki muutkin hedelmät. Ehdoton himo ja pahe oli rommirusina jäätelö, ihanaa!

Suklaa ollu molemmissa raskauksissa. mutta esikoisen kanssa oli mansikat ja enhän mä kesällä voinu edes kävellä mansikkakojun ohi ostamatta siitä mitään :headwall: tässä raskaudessa tuntuu että voisin syödä kaikkee rasvasta vaan kokoajan pakko vaan koittaa pitää ittensä erossa niitä muuten mä oon kohta kaamee norsu :ashamed:

Esikoisesta mä himoitsin mandariineja ja omenoita mikä oli hyvä niin ei tarvinnu muuttaa ruokatottumuksia kun todettiin raskausdiabetes, mut nyt toisesta voisin syödä pelkästään pepperonipizzaa ja maraboun suklaata :ashamed: ja tuoreita vadelmia on tehny mieli jo varmaan 2kk mut enhän mä niitä mistään saa tähän aikaan vuodesta :kieh:

Esikoista odottaessa maissihiutaleet mihin ripoteltiin piparia sekaan :x Niin ja pyykinpesupulveria :p Sitä en tietenkään syönyt mutta haistelin innoissani :o :headwall:

Tokaa odottaessa valkosipuli jota laitoin joka ruokaan ja meiän keittiön yleispuhdistusaine :p Ah sitä autuutta kun joka aamu pääsi nuuskuttamaan keittiön pöytää ja tasoja mitkä olin just puhdistanut :whistle:

Piti harmautua :)
Mulla himotti kaikkia alkoholijuomat, huumeitakin olisi tehnyt mieli ja tupakkaa. Siis koko ajan teki mieli noita kaikkia...
Mietin miksi ja tulin siihen lopputulokseen että raskaushormonit olivat aiheuttaneet mielihyväkeskukseen aivoissa välitysainehäiriön.. Ehkä serotoniinikulun häiriö ja joku muu?

:/

Se vielä etten ole normaalisti viinaan menevä kauhean paljon.. ja tupakat olin lopettanut jo aikaa sitten ja huumeet> en käytä.

Yhteistyössä