Raskausajan ruokavalio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Saako raskaana ollessa syödä tuorejuustoja ja fetajuustoja jotka on valmistettu pastöroidusta maidosta eli esim. hovi-tuorejuustot/apetia feta?
Mites lindströmin pihvit, onko turvallista syödä?

Kaikkea, mikä on valmistettu pastöroidusta maidosta on turvallista syödä! Ja eikös lindströminpihvit ole ihan vaan jauhelihapihvejä kera punajuuren? Ei kai niiden syömistä mikään estä...

Mä jätän suosiolla tuorejuustot, homejuustot ja fetat väliin, ellei niitä ole uunissa tms. kuumennettu, vaikka kuinka on pastöroidusta maidosta valmistettu. Listeriabakteeri voi iskeä tuotteeseen myös pastöroinnin jälkeen, joten 100% varmaa ole ole se, etteikö siinä tuotteessa voi listeriaa kuitenkin olla. Lindströminpihviä varmaan voi mun mielestä syödä...tai siis eikös se ole jauhelihaa ja punajuurta, joten mitä harmillista siinä voisi olla?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä jätän suosiolla tuorejuustot, homejuustot ja fetat väliin, ellei niitä ole uunissa tms. kuumennettu, vaikka kuinka on pastöroidusta maidosta valmistettu. Listeriabakteeri voi iskeä tuotteeseen myös pastöroinnin jälkeen, joten 100% varmaa ole ole se, etteikö siinä tuotteessa voi listeriaa kuitenkin olla. Lindströminpihviä varmaan voi mun mielestä syödä...tai siis eikös se ole jauhelihaa ja punajuurta, joten mitä harmillista siinä voisi olla?

mä tein samoin.

Yhteistyössä