Raskausajan väsymys ja lepo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "VinkuIntiaani"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"VinkuIntiaani"

Vieras
Olen ollut koko raskausajan väsynyt. Tuntuu, että järki alkaa paeta päästä. En saa levätä, yöt ovat yhtä painajaista. Loputonta painajaista. Tällä hetkellä itken, itken ja itken. Mies ei ymmärrä. Kaikki kotityöt kaatuvat (pakkotilanne tällä hetkellä ja sen kyllä ymmärrän) minun päälleni. Voi vittu!

Mistä ihmeestä saan voimia? Jo pelkkä hiustenharjaaminen, meikkaaminen tms. alkaa olla ylivoimaista.

Minä olen niin kamala itkupilli.

Entä jos tämä ei lopukaan koskaan?

Mulla vasta viikkoja 13, helpotusta ei vielä näy. Vatsakin on vähän väliä kipeä ja kuvottaa. En ole meikannut viimeiseen 3 kuukauteen, hyvä että jaksan suihkussa käydä töitten jälkeen ennen unia. Siinä on mun kauneusrutiinit.

Hb on n. 108 ja rautaa yritän syödä. Muut veriarvot ovat normaalit - tai niillä rajoilla. Mitään lääketieteellistä ei siis takana. Turvotukset (alussa olivat pahoja) ovat jo helpottuneet.

Miten helvetissä voi olo olla tällainen? Kamala ahdistus!

Ehkä sinua ei helpota, mutta kuulostaa täysin normaalilta ja kuuluu asiaan tuo väsymys sekä itkuisuus. Kehottaisin karsimaan kaikki turhat hommat (esim. meikkaaminen?), tee vain välttämätön ja LEPÄÄ, koska sitä kehosi ja vauvasi nyt tarvitsee.

Täällä myös yksi joka kärsii aivan hillittömästä raskausajan väsymyksestä. Heti plussauksesta asti väsymys on ollut jotain aivan kamalaa! Voisin nukkua oikeasti kellon ympäri, jos se vaan olis mahdollista! Nytkin nukun välillä 10-12h yöunia ja tuntuu ettei ne riitä yhtään mihinkään.. Päiväunet otan joka päivän miehen tullessa töistä, usein parin tunnin. Tuntuu että tää vaan pahenee tää väsymys.. huoh.

Yhteistyössä