RaskausÄLLÖKKIruokia

Tämäkin Menee Ohi

Aktiivinen jäsen
26.06.2007
2 207
0
36
Heissulivei!!!

Raskaana kun ollaan, niin mitä ruokia tai ruoka-aineita ette mitenkään pysty syömään tai jonka hajukin jo oksettaa?

Itsellä
-paistetut ruuat ei oikein putoo
-valkosipuli
-liha
-meetvursti
-pitsa
-yllättäin nyt paprika, vaikka yleensä olen sen suuri ystävä.Siis ruokaan sotkettu paprika, ei niinkään tuore.

-Mansikkasoppa
-Makkara
-Perunasalaatti + italiansalaatit ja muut
-Hampurilaiset
-Ranskalaiset ja muu roskaruoka/grilliruoka (pitsa menettelee, mutta tulee hetken kuluttua ulos...)
-Leivonnaiset/keksit/muut makeat (raikkaat makeat, kuten jäätelö käy!)
-Meetvurstia en oo ees antanu kotiin tuoda, enkä mielellään ees kato siihen päin.
+Moni muu, jota ei nyt tuu mieleen...

Onko sellaisia??? Apua, olenkohan epänormaali, kun kaikki nuo edellämainitut maistuu mulle vähän liiankin hyvin... =) Mulla ei valitettavasti ole ollut ällökkiruokia, paitsi alkuraskaudessa kalan haju teki hieman pahaa... Niin ja karkkia ei ole ihan samalla tavalla tehnyt mieli B)

*makeat pullat, esim. viinerit
*karkit
*tuoreet herneet ja mansikat :( (ennen olivat herkkuani)
*inho liharuokia kohtaan korostunut entisestään (olen kasvissyöjä)
*limpparit

Kun luin teidän listoja, niin huomasin itsekin, ettei mullekaan maistu
-makeat pullat, munkit, viinerit
-makeiset(paitsi apteekin salmiakkiin on himo)
-ja ihan alkuviikoilla oli kahvi.Nyt olen juonu vähän, kun muuten ei jaksais hoitaa 7kk vauvaa :(

Kahvi ei maistu entiseen tapaan, mutta muuten ei ole mitään erityistä inhokkia. Joskus vaan ällöttää kaikki liha! Kalaa inhosin esikoista odottaessa, nyt sitä oikein tekee mieli :D

Uuh... Lisäilen vielä tohon mun listaan... Nimittäin koko ajan niitä tulee lisää...

Tällä hetkellä myöskään juusto ei mee alas (se muka haisee pahalle..), eikä mitkään leikkeleet. Jogurttiki piti laittaa pannaan, ku jokaisella lusikallisella meinas örkki lentää! Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että musta on tullu oikeen kunnon sihtikurkku. (Sellainen EN OLE ollut KOSKAAN!!!) Muutenki ku syö ruokaa, niin vähän kerrallaan pystyy syömään ja AINA pitää jättää, ku ei maistu...:/

Ja kaikki on maistunut niin alussa kuin lopussakin oikein hyvin. Maksalaatikkoa tekee mieli melkein jatkuvasti ja kaikkea muutakin kiellettyjen listalla olevaa (on niitä puolvahingossa tullutkin syötyä viimeisellä kolmanneksella, alussa olin paljon tarkempi asian suhteen). =)

Mua on ällöttänyt koko raskausajan lohi, vaikka pahoinvoinut en ole missään vaiheessa. Joskus rv 8 lohen ja tillin haju oli ihan hirveä, mutta nyt myöhemmin ei vain kertakaikkiaan tee mieli syödä lohta, tilli uusien perunoiden kanssa onneksi jo menee. Myös raaka sipuli inhotti samoihin aikoihin, sekin menee nyt jollain tavalla, mutta en syö, ellei ole pakko.

tivoli rv 16+1

- Raaka sipuli :x
- Oikein kermaiset kastikkeet ja yleensäkkin kermaruuat (nyt jo pikkihiljaa kyllä pystyy niitä syömään)
- Salaatinkastikkeet

Varmasti muitakin on, mutta aivot ei nyt raksuta.

rv 17+3

Hyi örk- jauheliha kastike spagetilla |O
- salaatinkastike
- hampurilainen (ennen herkkua)
- sinihomejuusto (ei mene edes pitsassa) kylmänähän sitä ei saa syödä

Herkut joita menee paljon:
-jogurtit
- mansikkakeitto
- vesimeloni

Kaikki roskaruoka öklöttää :x :x Mm. hampurilaiset, ranskalaiset, sipsit etc.
Metukan haju on myös yksi pahimmista...lapset saa IHAN ITSE ottaa paketista makkaransa ja laittaa leivälle :laugh: :laugh:

Minä olen vissiin myös melko erikoinen tapaus sitten :D Ruoka-aineista pystyn syömään kyllä melkein mitä vain, aamuisin kahvi tekee vähän pahaa :| Tupakansavu on myös sellainen mikä alkaa heti kuvottamaan, itse en kyllä muutenkaan ole ikinä polttanut joten sekin varmaan vaikuttaa, ennen raskauttakin tupakka haisi kyllä pahalla mut nyt sitä hajua ei voi enää sietää!

Yhteistyössä