Raskausdiabetes ja mie olen ihan pihalla ny...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
Mulla siis toi rd ja tänään söin kebab pizzaa reilun puolikkaan ja pari dumle namia siihen päälle. Mittasin sokerit vähän alle tunnin päästä tosta ja oli 5.8 no ihmettelin tota ja mittasin sit vähän reilun tunnin päästä ja oli 6.6. no sit vielä reilu 1,5h arvo ja se oli 7.5 eikös se pitäs olla korkeimmillaan tunnin päästä? ja näin se kai ollutkin..

kaikki nuo arvot on raja-arvon 7.8 alle ja mie kuiten söin ku sika...muutenki viime vkolla 2 mittauspäivää ja söin perus ruokaa ja ihan pastaa ja perunaaki reilusti niin aina korkein arvo max. 6.6. sillo tunnin päästä.

Voiko toi rd jotenki kadota raskauden edetessä ku todettiin joskus rv 17 ja nyt on 32+2 menossa?

Olen aika surkeesti noudattanu tota dieettihommaa, mutta pääasiassa syöny terveellisesti ja kohtuudella ja paino ei olekkaan noussut lainkaan tässä raskaudessa..

Riippuu kyllä ihan ihmisestä ja ravinnosta että mitenkä nopeasti ne sokerit nousevat, makrosomian ennustamiseksi tuo 1h arvo on se jonka on tutkittu olevan se olennaisin ja siksi siis juurikin sitä tuijotellaan.

Mikähän logiikka siin on et napa pitää vetää täyteen mässyä,sit ihmetelläänku arvot ei nouse...se tekee sit siitä jotenkin hyvän jutun,ja sellasen mitä sit voi jatkaa...just juu..

Miksi edes mittailit vähän ennen ku tunti oli menny,tai reilun 1,5h päästä?
Tuo sun 7,5 ei tarkota sitä et voit ens kerralla vetää sitä pizzaa viel yhden palan lisää.Ei ne raja-arvot ole mitään tavoiteltavia lukemia.

Rdiabetes ei kait katoa yhtään mihinkään,mut aivot näköjään katoavat odotuksen myötä....

Mikähän logiikka siin on et napa pitää vetää täyteen mässyä,sit ihmetelläänku arvot ei nouse...se tekee sit siitä jotenkin hyvän jutun,ja sellasen mitä sit voi jatkaa...just juu..

Miksi edes mittailit vähän ennen ku tunti oli menny,tai reilun 1,5h päästä?
Tuo sun 7,5 ei tarkota sitä et voit ens kerralla vetää sitä pizzaa viel yhden palan lisää.Ei ne raja-arvot ole mitään tavoiteltavia lukemia.

Rdiabetes ei kait katoa yhtään mihinkään,mut aivot näköjään katoavat odotuksen myötä....

Kuka sanoi, että se on "hyvä juttu" ja että sitä voi jatkaa? Kyllä mä ainakin olen tän rd:n aikana monesti testaillut eri ruokien vaikutusta sokereihin. Reilu puolikas pitsaa ja pari dumlea, vaikka sitten sunnuntain kunniaksi, ei ole mitään "vetää napa täyteen mässyä". Taidat olla aika täydellinen ihminen itse..? :D Tai siis taidat luulla... Mä muuten myös mittasin tänään ruuan jälkeen n. 5-10 min ennen kuin se tunti tuli täyteen ja ihan vain siksi, kun on tässä muutakin elämää elettävänä kuin kello ja rd, mutta halusin silti katsoa arvot, voi iiik iiik iiik. :D

Juu en mä tällä mitään hyväksyntää hae keltään, mutta tein noi mittaukset mielenkiinnon vuoksi vaan. En todellakaan noudata ruokavaliota orjallisesti enkä aio niin tehdäkkään.

Mulla oli kans rd. En ottanut sitä vakavasti vasta kun vastasyntynyt vauva kiikutettiin melko heti synnytyksen jälkeen tippaan keskososastolle (ei ollut keskonen).

Ei oo koskaan ollu niin yksinäisiä öitä, ku ne kaks yötä nukuin synnärillä ilmam vauvaa, toisten vauvojen tuhinaa kuunnellen.

Sitten vasta itketti, kun kyseltiin, milloin oon lähdössä ilman vauvaa kotiin. Onneksi sain vauvan mukaan lähtiessäni. Jos oisin kaiken tuon tiennyt, hiilarit ois jäänyt nauttimatta.

Kuka sanoi, että se on "hyvä juttu" ja että sitä voi jatkaa? Kyllä mä ainakin olen tän rd:n aikana monesti testaillut eri ruokien vaikutusta sokereihin. Reilu puolikas pitsaa ja pari dumlea, vaikka sitten sunnuntain kunniaksi, ei ole mitään "vetää napa täyteen mässyä". Taidat olla aika täydellinen ihminen itse..? :D Tai siis taidat luulla... Mä muuten myös mittasin tänään ruuan jälkeen n. 5-10 min ennen kuin se tunti tuli täyteen ja ihan vain siksi, kun on tässä muutakin elämää elettävänä kuin kello ja rd, mutta halusin silti katsoa arvot, voi iiik iiik iiik. :D

Näyttää luulevan et ku arvot ei ton enempää nouse,niin "meikä mamma vetää kupunsa täyteen hih."
Juu ja voihan sitä testaille miten eri ruuat vaikuttaa,mut ne testailut on varmaan tullu tehtyä jo tuollon ku rd on todettu.

En ole täydellinen,enkä ole koskaan myöskään luullut niin.

Mulla oli jonnekin rv 35 viikoille asti sokeriarvot reilusti alle rajan, söin mitä tahansa. Mutta sitten neljä viimeistä viikkoa rd meni koko ajan pahemmaksi. Tuntui ettei saanut syödä enää yhtään mitään, arvot oli heti katossa. Jouduin olemaan todfella paljon tiukemmalla dieetillä, kuin mitä rd-ohjeissa nauvotaan. Mulle tuli sitten lopuksi aika paha raskausmyrkytys. En tiedä olisiko ne viimeiset viikot olleet helpompia, jos olisin ollut alusta pitäen tarkempi dieetin kanssa. Ehkä, ehkä ei.

Yhteistyössä