Raskauskateudesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Miten sitä voikaan vauvakuumeissaan olla näin kateellinen raskaana oleville? Toista lasta ollaan yritetty tuloksetta n. 9kk. En iloitse muitten raskausuutista ja koko ajan pelkään että joku tuttu on raskaana. Olen jopa kateellinen esikoistaan odottaville, kun pitäisi olla kiitollinen että mulla jo on yksi lapsi. Mä oon ihan huono ihminen :(

Vaikuttaa siltä että raskaaksi tuleminen on tullut pakkomielteeksi sulle. Löysää vähän! Ei se ole sinulta pois jos joku tuttusi ilmoittaisi huomenna olevansa raskaana.

Samaa oli meilläkin. Ikää jo melko paljon ja vuoden yrittämisen jälkeen saatiin aluksi clomifenit. Raskaaksihan sitä tultiin toisesta kierrosta ja vielä kaksosraskaaksi. Nyt on toisinpäin. Ne on kateellisia kun meille tuleekin kerralla kaksi!

[QUOTE="vieras";23049264]Samaa oli meilläkin. Ikää jo melko paljon ja vuoden yrittämisen jälkeen saatiin aluksi clomifenit. Raskaaksihan sitä tultiin toisesta kierrosta ja vielä kaksosraskaaksi. Nyt on toisinpäin. Ne on kateellisia kun meille tuleekin kerralla kaksi![/QUOTE]

Minäkin aloitin juuri clomifenit :) Ei haittais yhtään vaikka tuliskin 2! Ei pelota synnytys eikä raskauspahoinvointi, otan ne vastaan kunhan saan taas ihanan pikku nyytin! Jotenkin tuntuu että vauvakuume on nyt pahempi kuin esikoista yrittäessä... Toivon myös pientä ikäeroa, ja se tuo paineita. Esikoinen hiukan yli vuoden.

Ole iloinen, että tunnistat ja pystyt myöntämään tunteesi. Ko. tunteita on kaikilla, inhimillistä on. Salli siis tunteesi ja huomaa, että pystyt olemaan myös empaattisempi kuin sellainen, joka ei tunnista/hyväksy itsessään ns. kielteisinä pidettyjä ominaisuuksia. Ole hyvillä mielin armollinen itsellesi ja sitä myöten myös muille :-).

ps. Tsemppiä raskautumiseen!

[QUOTE="vieras";23049291]Ole iloinen, että tunnistat ja pystyt myöntämään tunteesi. Ko. tunteita on kaikilla, inhimillistä on. Salli siis tunteesi ja huomaa, että pystyt olemaan myös empaattisempi kuin sellainen, joka ei tunnista/hyväksy itsessään ns. kielteisinä pidettyjä ominaisuuksia. Ole hyvillä mielin armollinen itsellesi ja sitä myöten myös muille :-).

ps. Tsemppiä raskautumiseen![/QUOTE]

Kiitos rohkaisevista sanoistasi :)

"Samaa oli meilläkin. Ikää jo melko paljon ja vuoden yrittämisen jälkeen saatiin aluksi clomifenit. Raskaaksihan sitä tultiin toisesta kierrosta ja vielä kaksosraskaaksi. Nyt on toisinpäin. Ne on kateellisia kun meille tuleekin kerralla kaksi."

Odotas ku vatsa kasvaa ja vaivoja alkaa tulemaan..... ja sit kaksin verroin työtä:) Palkintojen eteen vaan oikeesti saa tehdä töitä. Tosin ei se estä uutta vauvakuumetta saamasta..... meille tulossa nyt yksi, jos kaikki menee hyvin ja siis olemassa yksi ja sit tuplat. Onnea kuitenki odotukseen ja jaksuja vauvojen kanssa arkeen!

Viimeksi muokattu:
Mä voisin mielihyvin antaa tämän vaikean ja kivuliaan raskausajan sulle. Ei kannata olla kateellinen ollenkaan, kaikilla tää ei ole herkkua...'

Tosin myönnettävä on, että silloin kun esikoista toivoin, olin myös kateellinen kaikille jotka oli raskaana...

Tiedän tunteen, ei sitä vaan voi järjellä aina järkeillä kun tunne vie. Hyvä että tiedostat ettei ihan noin rankasti tarvitsisi kadehtia, koitat varmasti muutenkin olla näyttämättä sitä ulospäin, mutta koita silti olla itsellesi armollinen, ihminen sinäkin vain olet ja hyvinkin vahvasti tunteiden vietävissä kuten moni muukin nainen varsinkin tällaisissa asioissa :)

Toivottavasti onnistutte pian :)

[QUOTE="fanny";23049456]Mä voisin mielihyvin antaa tämän vaikean ja kivuliaan raskausajan sulle. Ei kannata olla kateellinen ollenkaan, kaikilla tää ei ole herkkua...'

Tosin myönnettävä on, että silloin kun esikoista toivoin, olin myös kateellinen kaikille jotka oli raskaana...[/QUOTE]

Oli mullakin esikoisen odotusaika rankkaa, pahaa oloa koko raskausajan ja loppuvaihessa paljon selkävaivoja. Mut oli ne sen arvoisia :D

Yhteistyössä