Raskauskiloista eroon 1. vs. 2. synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeInka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tuota. Molemmissa raskauksissa mulle tuli 15kg, ensimmäisessä synnytyksessä lähti 11kg, loput kuukaudessa. Toisessa synnytyksessä lähti 5kg ja loput... Ei ole lähteneet vieläkään vaikka lapsi on 1v2kk ja imetänkin vielä... Sori =)

Ei se ole raskauksien määrästä kiinni. Kolmannessa raskaudessa minulle tuli vain 5kg (olen ihan normaalipainoinen) joten eipä ollut paljoa edes mitä pudota :D

No mulla lähti helpommin tokan jälkeen. Tosin ehkä asiaan vaikutti se että olin 2kk ekan synnytyksen jälkeen uudelleen raskaana, eikä paljon siinä välissä ehtiny tapahtua :D

Ekassa putosi muutamassa viikossa, tokassa pari viimeistä kiloa otti ja lähti sitten ilman elämäntapamuutoksia kun vauva oli 8kk. Ja sitten mentiinkin alle kummankaan raskauden aloituspainon.

Tosin kroppa on kyllä löysempi kuin ennen lapsia, joten mielestäni en näytä yhtä hyvältä, vaikka painoa periaatteessa on vähän vähemmän. En oikeastaan ehdi näiden kanssa ihmeemmin kuntoillakaan, kun esikoinen ei viihdy rattaissa ja on vielä liian pieni pyöräilemään/kävelemään lenkkejä...

Mulla ei kyllä lähtenyt helposti ensimmäisestäkään, joten katsotaan nyt miten tän kakkosen kanssa käy. Tarkoitus olis ettei painoa niin paljoa kertyiskään, kun ensimmäisessä tuli lähes 30kg ja 6 oli vielä jäljellä ennen uutta raskautta. Miten teillä joillakin tulee niin vähän painoa raskauden aikana, toki oli ekassa aika heikossa kunnossa kun en päässyt liikkeelle ja reilu 10 kg oli silkkaa nesteitä? Omasta mielestä syön kohtuullisen terveellisesti, pyrin käymään lenkillä yms.

Minä laihduin toisen raskauden jälkeen 30kg 2kk:ssa! Eli kuihduin alipainoiseksi. Myös kolmannen raskauden jälkeen sain kilot aika nopeasti pois, mutta nyt neljännen jälkeen olen aivan järkyn näköinen ja kauhea työ saada kaikki läski pois. Olen sellainen "surkimus", joka paisuu 20-30kg raskauden aikana. Tähän mennessä aina saanut kaikki pois, eikä yhtään löysää mahaa, mutta saa nähdä nyt. :(

Ekassa ja tokassa raskaudesta tuli 16kg,ekan jälkeen tipahtivat itsestään pian,toisen jälkeen jäi reilut 5kg,pojan ollessa 8kk laihdutin alle lähtöpainon. Kolmannesta raskaudesta tuli 20kg ja reilu 5kg vieläkin jäljellä ja "vauva 1v..

Ekassa raskaudessa +35kg. N. vuosi synnytyksestä paino 66kg. Toisessa raskaudessa +32kg. N. vuosi synnytyksestä paino 58kg. Eli joo, ei se aina mene niin, että tokan lapsen jälkeen läskit ovat tulleet jäädäkseen :)

Ekan raskauden alkaessa olin alipainoinen, 54kg (pituutta mulla on 167cm). Raskauden lopussa 66kg, jälkitarkastuksessa painoin 57kg, johon oli tyytyväinen.

Toisen raskauden myötä painoa tuli niin että viimeisillään olin 72kg. Ja nyt 2vee myöhemmin 63kg. Eli melkein saman verran ku ekan raskauden lopussa :D. Ei lähe millään! Tai no, laihduttamalla oon päässy alle 60 kilon, mut takas aina kiipeää tohon kuuteen kolmeen.. Plääh.

Itsekurissa suurin syy ja siinä, että ikää kun tulee niin kilotkin näkyy kertyvän ja juurtuvan ihan erilailla ku 10vee sitten, jolloin pystyin syömään mitä vaan, lihomatta.

Kiitos vastauksista. Näyttääpi olevan, yllätys yllätys, yksilöllistä tämäkin.
Paniikki iski kun ekan raskauden jälkeen putosi paino ihan luvattoman helposti ja nopeasti, ja nyt siksi olen ottanut tosi rennosti koko raskauden ja saldo jotain +13kg jo (rv35). Kuitenkin yhdet häät kesällä joissa olen kaaso ja etelänmatkaakin pukkaa, että "pakko" olla melko pian kuosissa. Noh, kai se sitten laihduttamalla lähtee jos ei muuten (hurjaa kun mä olen kanssa niitä, jotka pysyy normaalisti hoikkana ilman mitään kommervenkkejä).
Mulla näiden raskauksien välissä 3v. että ei ehkä ikä vielä niin paljon vaikuta, toivottavasti.

Ei pidä paikkaansa. Ne kilot tippuvat jos itse niin haluaa. Tuo on vain mammamakkaroiden selittelyä. Tietenkään roikkuvalle nahalle ei juurikaan mitään voi jos sellainen jää, mutta jos puhutaan selvästä läskistä siellä täällä, niin niitä ei se raskaus ole tuonut vaan elämäntavat.

(lisään että tietysti poikkeuksena ne kilpirauhas jne. ongelmat)

Ja ennen kuin kukaan vetää herneen nokkaan niin täällä kirjoittelee entinen ylipainoinen.

Ensimmäisessä raskaudessa tuli kiloja 17 ja alipainoisena kuulemma pitikin tulla paljon. Sairaalaan ei jäänyt kiloakaan, mutta viiden kuukauden kuluttua olin jo alle lähtöpainon. Toisessa raskaudessa painoa tuli 21 kiloa (ja taas sama, että jos bmi on 16 on syytä tullakin parikymmentä kiloa painoa lisää). Sairaalasta lähtiessä oli tullut vielä kaksi kiloa lisää sairaalaantulopainoon nähden ja niin vaan taas alitin lähtöpainon vauvan ollessa puolivuotias. Olisin toivonut jotain jäävän ja siksi en todellakaan ole laihduttanut. Olen syönyt ihan normaalisti, en ole liikkunut sen enempää kuin raskausaikanakaan, mutta kilot ei vain pysy minussa. Eli yksilöllistä on.

1.raskaus: kiloja tuli 7,5kg ja lapsen ristiäisissä painoin 6 kg vähemmän kuin raskaaksi tullessani.
2.raskaus: kiloja tuli 12 kg ja lapsi oli reilun puoli vuotta,kun paino on oli samassa kuin ennen raskautta.
3.raskaus: kiloja tuli 13kg ja lapsi on nyt 1v6kk ja kiloja on jäljellä 8 kg. :(

Ikääkin on nyt paljon paljon enemmän kuin kahden ensimmäisen aikana,joten sekin vaikuttaa...

Ensimmäinen raskaus painoin 50 kg lasta odotellessa paino tuli 30 kg, imetys ei auttanut, eikä liikuntaa eikä mikään. Ihan yrittänyt paastoa ja vain 10 kg saanut pois.Eli nyt 70 kg. Noh ajattelen että Ihan samaa ,kuin saan vielä ehkä toisenkin lapsen joskus niin sitten miettisin paremmin ulkonäköä nyt ei ole kiinnostusta eikä ole lähdössä malli tai fitness kilpailun joten nauttikaa omasta kropasta ja vauvan ,lasten tuoksuista. Jokainen on sellainen kuin on. Ja mua rakastetaan edelleen sellaisenaan kuin olen.

Yhteistyössä