Raskauskilot! Miten kiinteyttää vatsaa tehokkaasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Raskaus teki tepposet. Laihduttelin ennen kesää suht tehokkaasti, ja sainkin karistettua paitsi raskauskilot, myös vähän ekstraa. Pituus 172, paino on nyt 51, siis yli 5 kiloa alle sen, mitä painoin ennen raskautta. Siitä huolimatta vatsa on edelleen löllö ihrapömppis.

Miten vatsaa sais kiinteytettyä tehokkaasti? Mies ehdotti uimista, kiinteyttääkö se? Vihaan urheilemista, eikä esim. salilla treenaaminen sovi mulle, koska en yksinkertaisesti pidä siitä jonka vuoksi on tosi vaikea repiä itsensä salille kerta toisensa jälkeen.

Mielessä kävi, että voisin aloittaa esim. jonkun uuden harrastuksen, jolloin tulisi jotain rutiinia kun täytyisi käydä tietyssä ryhmässä kerran pari viikossa. Olisikohan mitään hyvää? Kenties joku kamppailulaji tai jooga tms?

Oon saman pituinen, kuin sä ja tiedän täten meidän pituisten normaalipainon alarajan erittäin hyvin sieluni syvyydestä l. 55kg. Mun tavoite haaveissani ois juuri 55kg. Miks sä oot laihduttanut alle 55kg ja alipainoon? Mä oon painanut joskus kans 57kg, mutta nyt painan 95kg ja laihdutan. Ootko varma et sun mahassa on enää rasvaa? Jos se ois vaan löysää nahkaa?

Oon saman pituinen, kuin sä ja tiedän täten meidän pituisten normaalipainon alarajan erittäin hyvin sieluni syvyydestä l. 55kg. Mun tavoite haaveissani ois juuri 55kg. Miks sä oot laihduttanut alle 55kg ja alipainoon? Mä oon painanut joskus kans 57kg, mutta nyt painan 95kg ja laihdutan. Ootko varma et sun mahassa on enää rasvaa? Jos se ois vaan löysää nahkaa?

Joo kyllä se rasvaa on, ja ylimääräistä rasvaa löytyy myös esim. reisistä ja pepusta. Alipainon puolella en Ruumiinrakenteita on erilaisia, mä oon aina ollut melko kevyt. Toisaalta mulla siis ei varmaan ole tippaakaan lihasta, koska oon vihannut urheilemista aina. Painoindeksin mukaan mun paino on normaalia alhaisempi, ja ehkä tässä jo jotain alipainoa on, mutta mikään luuviulu en todellakaan ole siitä huolimatta.

Mutta siitä syystähän mulla nyt tarkoituksena olisikin kiinteytyä eikä laihtua enempää. (: En ole hirveesti koskaan tuijotellut vaa'an lukemia, vaan lähinnä sitä, näytänkö omaan silmään hyvältä.

Joo kyllä se rasvaa on, ja ylimääräistä rasvaa löytyy myös esim. reisistä ja pepusta. Alipainon puolella en Ruumiinrakenteita on erilaisia, mä oon aina ollut melko kevyt. Toisaalta mulla siis ei varmaan ole tippaakaan lihasta, koska oon vihannut urheilemista aina. Painoindeksin mukaan mun paino on normaalia alhaisempi, ja ehkä tässä jo jotain alipainoa on, mutta mikään luuviulu en todellakaan ole siitä huolimatta.

Mutta siitä syystähän mulla nyt tarkoituksena olisikin kiinteytyä eikä laihtua enempää. :) En ole hirveesti koskaan tuijotellut vaa'an lukemia, vaan lähinnä sitä, näytänkö omaan silmään hyvältä.

Noh, ei sulla sitten ole muuta mahdollisuutta, kuin laihduttaa rasva pois harrastaen aerobista liikuntaa, syöden alikaloreilla ja lisätä lihasmassaa syöden pienillä ylikaloreilla protskuu ja treenaten painoilla. Nämä tehdää eri aikaan siis. Täten paino ei laske, koska lihas painaa enemmän. Paino voisi nousta sinne 55kg esim. :) Oikeastaan et voi kiinteytyä muuten, kuten yllä kerroin, ellet sitten mene suoraan rasvaimuun. Tämä kokemuksen syvällä rintaäänellä. Oon ennenkin kamppaillut onnistuneesti ylikilot veks.

Kuinka kauan sun synnytyksestä muuten on? Jos siitä on vasta muutama kuukausi, sun vatsa ei ole ehtinyt varmaan palautua edes kokonaan ja siksi pömpöttää. Tähän voisi auttaa esim. belly bandit -vyö. Itse en ole kokeillut, mutta oon kuullut kehuja tästä.

Koska synnytit? Itse huhtikuun lopulla. Pituutta 162 ja painoa ennen raskautta 50 kg. Raskaudessa tuli 15 kg jotka nyt lähteneet. Maha pömpöttää vielä (tai roikkuu) mutta koko ajan palautuu hiljakseen takaisin. Esikoisesta meni viimeksi muistaakseni puolesta vuodesta vuoteen, niin massu palautui itsellään takaisin.

Eli ehkä aika auttaa?

Yhteistyössä