Raskauskilot pois kuinka nopeasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pompom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tia, sinun mielestäsi on selvää, että laihat ovat kauniimpia kuin lihavat. Mutta eikö ole oikeasti totta, että 20 kg:n alipaino on paljon häirtsevämpää kuin 20 kg:n ylipaino? Mieti nyt 165 cm. pitkä nainen joka painaa 40 kg tai että painaa 80 kg?

Ja minä, allekirjoittanut olen ollut mitoiltani 170 cm ja 52 kg ja TODELLAKIN pidin itseäni liian laihana ja rumakroppaisena. Kylkiluut näkyivät ja kropassa ei ollut yhtään pehmeyttä. Nyt sen sijaan painan 63 kg ja olen täysin tyytyväinen itseeni.

Toikin, että "kaikki haluavat olla hyväkroppaisia (yhdyssana muuten!!) Kiva että myönsit itse olevasi naiivi mutta kyllä hyvä itsetunto on parempi omata kuin hyvä ulkonäkö!

Synnytyksestä 4 kuukautta. Olen 158 cm pitkä ja ennen raskautta painoin 46-48 kg. Nyt olen juuri samoissa mitoissa. Masu ei ole aivan ennallaan. Se on kyllä litteä, mutta kuitenkin veltto. Toisaalta masu ei haittaa, koska vyötärölinja on kuitenkin ennallaan.

Mieheni mielestä saisin olla pulskempikin. Itseäni ei laihuus haittaa, olen tottunut olemaan aina tämmöinen. Mitään dieettejä en pitänyt. Syön miten huvittaa, mutta liikun paljon.

synnytyksestä on jo 9 kk ja edelleen on pari kiloa enemmän kuin ennen raskautta. Ennen raskautta painoa oli 56 kg:tä. Raskausaikana tuli sellaset 17 kiloa painoa ja niistä 10 kg lähti ihan helpolla, mutta sitten viimeisten 5 kilon kanssa oon tehnyt ihan hulluna töitä ja edelleen olis 2 kiloa liikaa. Taidan nyt olla silti aika paljon paremmassa fyysisessä kunnossa kuin ennen raskautta, mutta silti nuo pari kiloa harmittavat. Liikun ainakin neljästi viikossa ja ihan kunnolla kerralla, mutta nyt pitäis varmaan vähentää syömistä, että sais tuloksia.

No höh.... toisilla ihmisilla on erilainen ruumiinrakenne. Kun ennen raskautta olin 165/52 mulla oli hiukka masua ja vyötärö oli suurin ongelmani...ts. kun laittoi housut jalkaan jonkin sortin jenkkakahvat oli vaikkei painoa niin kauheesti ollutkaan. Olen tälläinen tasapaksu pökkelö, jolloin muutaman kilon vähennyt kavensi juuri tuota kriittisintä vatsa/vyötärö seutua....

no mut iha sama mitä muut ajattelee, itse olen tosi tyytyväinen, mies sanoo et pari lisäkiloo ei ois pahitteeksi....

Ärsyttää tosiaan kun ette tajua että jokaisella on erilainen ruumiinrakenne. Joku 166/48 voi näyttää jopa pulskalta siinä missä joku toinen samoja mittoja oleva on laiha kuin mikä.

Mikas siina bea/Bea (?) minun mielipiteessa nyt niin harmitti? Mina haluan olla hyva kroppainen/hyvannakoinen ja sina hyvakroppainen/hyvannakoinen myoskin, se, etta on reilusti alipainoinen, ei nayta hyvannakoiselta eika hyva kroppaiselta mutta hoikat nayttavat mielestani edelleen paremmilta kuin lihavat. Itsetunnosta en ole puhunut mitaan mutta se koira alahtaa, johon kalikka kolahtaa.

Tia, sehän sinun komentissasi ärsytti, että sanoit "kaikki haluavat olla hyväkroppaisia". Joillekin vaan on tärkeämpää henkinen hyvinvointi tai esim. lapset. Kaikki eivät varmastikaan vaivaa päätään sillä jos vyötäröllä killuu muutama ylikilo.

Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa?? Sinuunko kolahti vai mihin.. meni vähän ohi, varmaan se kalikka..;)

ei näytä hyväkroppaiselta?? Täh? Tarkottaako toi oikeasti jotain??

Mulla kävi ihan hassusti koko raskaus- ja imetysaikana. ekan raskaana paino tippu 7kiloa (73kg), raskauden lopulla olin kuitenkin 6kg lihavampi kuin lähtöpaino (86kg). bmi oli muuten raskáuden alussa 30 (80kg). sairaalaan jäi n.7kg luulisin. no,nyt synnytyksestä 4kk ja oon 22kiloa laihempi kuin raskauden alussa (58kg)!!! imetin vain 2ja puol kuukautta ja silti paino tippui! ja nyt jee,bmi 22!!!

166/48 ei varmasti näytä pulskalta. Piti ihan laskea että noilla mitoilla painoindeksi on 17,4 joka on reippaasti alipainon puolella. Joo, painoindeksi ei kerro kaikkea mutta kyllä se yhdenlainen mittari oli. Olen itse ollut joskus samoissa mitoissa mutta ymmärsin aloittaa syömisen ja hankin vähän lisää lihaa itseeni. Näytin sitä ennen todella sairaalta. (että kateellinenkaan en voi olla ;))

Niin ja aiheeseen, itsellä ne raskauden aikana tulleet kilot lähti pois 5 kk:ssa ilman sen suurempia ponnistuksia.

miten on teillä vaate koot muuttuneet? jos lähtö ollut esim 34... onko siihen palattu vai jäänyt paljonkin suuremmaksi?

itse odotan ja vaatekoko oli ennen 34-36 ja haaveena olisi jossain vaiheessa päästä vielä 36.teen...

itse käytän kyllä kokoa suurempia, tai käytännössä niin että vanhoista vaatteita mahtuu ne suuremmat päälle ja osa odottaa vielä parempia aikoja. Näin kesäaikaan tuota ei ole kyllä hirveästi tullut edes mietittyä... Rinnat on vielä valtavat kun imetän ja mahaan on jäänyt nahkaa roikkumaan :(

Painoa tuli raskauden aikana 14kg. Puoli vuotta synnytyksen jälkeen vaaka näytti samaa kuin ennen raskautta.(58kg/ 163cm) Imetin 2kk:tta, enkä urheillut muuta kuin pitkiä vaunulenkkejä.
Vaatekoko on sama kuin ennenkin, mutta kengännumero yhtä isompi =)
Vatsassa löysää nahkaa, muutoin kroppa entisellään. Toki rinnat hieman riipummat, mutta kelvot edelleenkin.

Varsinaisen aiheen vierestä, mutta tähän keskustelun sivujuonteeseen viitaten:

Lukioaikana olin 167 ja painoin 48. Ja vaikken toki pulskalta näyttänyt, niin kyllä mulla kaksoisleuka ja pieni pömppömaha oli, ne lienee perittyjä ominaisuuksia. Enkä erityisesti laihduttanut silloin, päätin vain alkaa elää terveempää elämää (ja laihduin samalla muutaman kilon noihin lukemiin): vähensin päivittäistä karkinmussutusta ja lisäsin liikunnan nollasta pariin kertaan viikossa. Vaatekoko oli tuolloin 36, enkä nyt järin sairaalloisen laihana itseäni pitänyt. Ei todellakaan luut törröttäneet!

No, e-pillereiden myötä lihoinkin sitten reilun 10kg vuodessa, ja se jäi pysyväksi. Nyt olen kolmekymmpisenä äitinä 60kg ja vaatekoon yritän pitää 40:ssä, ettei siitä ylemmäs nousisi. Mutta jos kuvia katselee, niin ei edes huomaa suurta eroa tuossa 48 painossa nykyiseen verrattuna.

Nykyään mulla on aika paljon tuota löllöä, vaikka liikunkin aika paljon, herkut maistuu ehkä liikaa. En kyllä haikailekaan enää nuoruuden painoon, mutta sanoisin, että jos kiinteän kropan itselleni haluaisin, niin aika lähelle noita lukemia päädyttäisiin taas. Eli ei se nyt välttämättä aina kovin anorektista ole, jos joku on kevyemmissä mitoissa.

Ex-hoikka kirjoitti asiaa. Juuri tuota tarkoitinkin, eli vaikka joku on pienemmissä mitoissa, voi silti olla aivan "normaalikroppainen". Eli ei ole niihin lukuihin aina katsominen.

Mulla oli raskauden alussa bmi 21 (166/57). Kiloja tuli pyöreästi 20 kg.. Laitokselle jäi 2 kg vaikka synnytin 3,5 kiloisen vauvan :)
Ekat 10 kg lähti tosi nopsaan.. Varmaan parissa viikossa. Loput lähti pikkuhiljaa, ja nyt synnytyksestä vajaa 7 kk ja painan kilon alle lähtöpainon :) Vaatekoko oli ennen raskautta 34/36 ja nyt samat rytkyt menee päälle.. Tosin uusia oon taas alkanut ostelee kun vihdoin uskaltaa ostaa (imetys loppui ja tuskin tästä enää kuihdun :) ) Tyytyväinen oon itseeni. Siitä muuten víelä että tosiaan saattaa ihmiset painaa vaikka kuinka vähän mut silti olla "lihavemman" näköisiä. Kaverini on 160 pitkä ja painaa 48 kg. Käyttää vaatteita 38-40 ja on reitevä... Paino ei aina kerro todellista ulkonäköä!! No se siitä...

Turhaan täällä tapellaan. Antaa ihmisten olla sen näköisiä kun haluavat, tosiasia on että toisten ihanne on langanlaiha, toisten terveemmän näköinen hoikka.. Toiset tykkää pullukoista :)

Ei tata keskustelua kiloista ja kropasta taalla olisi, ellei kaunis ulkonako ja ulkomuoto olisi tarkea. Joillekin jopa niin tarkea, etta hermot nayttaa menevan ja kaytos taantuu lapsen tasolle.

täh?? Tia ei taida ajella ihan täysillä akuilla...
Keskustellaanhan täällä paljon muistakin ei-niin-tärkeistä-asioista.

etkö Tia ole kuullut, että kauneus on katsojan silmässä? Ja se ihan oikeasti pitää paikkansa.. Tää on just tätä; toiset tykkää lihavasta toiset laihasta, toiset hyvästä ja toiset paskasta.

Mutta yllättäen näinkin turhanpäiväisestä aiheesta saadaan täällä tappelu aikaiseksi, kuten monista muista turhista aiheista.

Hui....
Mulla oli painoa ennen raskautta 59 kg, pituutta 159 cm.
Eli olin ihan ok mitoiltani.
Nyt 6kk synnytyksestä ja 6kk täysimetystä takana ja arvatkaapa mitat...
159 cm on pituutta edelleen :) mutta painoa(hirvittää ihan sanoa) 75 kg!!!
Että eipä auttanut imetys minun kiloihin..
Synnäriltä lähtiessä oli painoa 69 kg. Eli itseasiassa se on noussut imetksen myötä..
Mitähän tässä tekis että vähän ees putoaisi..

Mullakin paino ennen raskautta oli 59kg ja pituus 159cm. Synnärille lähdettäessä painoa oli 71kg ja heti synnytyksen jälkeen 64kg. 2 viikkoa myöhemmin paino oli takaisin 59kg ja nyt kun on kulunut 5 kuukautta synnytyksestä painoa on 57kg. En kyllä sanois että imetys olisi mitenkään tehokkaasti painoa pudottanut...ennemminkin se ettei juurikaan ehdi syödä kun on niin vaativa vauva.

Mä taidan pysyä turvallisesti ihan alkuperäisessä aiheessa...eli pyöreästi 6kk:ssa lähti kaikki raskauden tuomat 17kg:a pois tekemättä mitään (imetän kyllä) ja muutenkin tuli selvittyä "vähäisillä ruumiillisilla vaurioilla" koko raskaudesta. Vielä kun saisi aloitettua jumppaamisen, niin homma olis aika bueno...
Todennäköisesti imetyksen loputtua tyhjät roikkuvat rinnat ovat ainoat "vauriot". Muuten olen ihan tyytyväinen ja jumppaamalla saa kropan kuosiin!

Painoa tuli raskausaikana 22kg. Lähtömittani olivat 164cm/60kg. Synnärille jäi n.8kg. Nyt kun olen imettänyt reilut 5kk, niin painoa on jotain 62kg. Imetys kyllä laihduttaa ihan itsestään. Jumpissa en ole kerinnyt käydä, mutta pitkiä vaunulenkkejä olen tehnyt. Näin kesällä on tullut myös mässäiltyä melkoisesti grilliruokaa, jätskiä, muutama saunaolut silloin tällöin jne.
Nainen on mielestäni kaunis silloin kun huolehtii itsestään, syö terveellisesti, herkuttelee kohtuudella ja muistaa liikkua, vaikka sitten vaan näin mammana vaunulenkkeillen. Kaikkea kohtuudella on mottoni. Vaakaa on turha mielestäni tuijottaa. Ihmiset on eri rakenteisia. Toisilla on painavat luut, toisilla kevyet. Toiset ovat lihaksikkaita toiset eivät. Oma fiilis on tärkein mittari. Nälkää näkevä laiheliini tai yltiöpäisesti ahmiva ja kotona makaava nainen ovat molemmat kaukana kauniista, minun mielestäni:) Enkä usko, että kummankaan omakaan olo on mitenkään hyvä.

Yhteistyössä