Raskauskilot pois kuinka nopeasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pompom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
beajatta kultapieni, olen selvasti loukannut herkkia tunteitasi painosta ja ulkonaosta. Olen siita pahoillani mutta ei sinun olisi minun takiani tarvinnut piiloutua toisen nimimerkin taakse.

Mielipiteeni on ollut hyvin yksinkertainen: hoikat ovat lihavampia kauniimpia, kaikki haluavat olla kauniita ja asia on tarkea, koska keskustelua siita riittaa. Aarimmaisyydet ovat yleensa aina huonoja vaihtoehtoja, heista en ole puhunut mitaan. En ymmarra mista muu kommentointisi on lahtoisin ja koska asenteesi on niin aggressiivinen, en edes halua tietaa.

Onnea raskauskilojen tiputuksen kanssa kamppaileville!

Jaaa-ha.
Totuuden hetki,siis.
Kummallakin kerralla painoa kertynyt aika tarkkaan 20 kg.

Kaksosista jäi 5 kg, joka lähti 2,5 vuodessa itsekseen.
Viimeisimmästä jäi 10 kg, tyttö nyt 3 v, eikä kilot ole vielä ainakaan itekseen lähteneet....

täytyis vissiin löytää aikaa tehdä itelleenkin jotain....
mutta mies ainakin tykkää musta just tämmösenä.
Itellä vaan outo olo, kun ei ole oman kokoisensa.
Ennen viimeisintä painoin 52 kg, ja kun pääsis nyt edes 55:n kieppeille....

Tialle: Et sinä minun tunteitani saa loukattua millään keskustelupalstalla=D Ja en ole piilottautunut minkään toisen nimimerkin taakse??

Onneksi kuitenkin löytyy näitä aina oikeassa olevia Tiiiijoja jotka eivät pysty käsittelemään minkäänlaista kritiikkiä ilman että olisi herne nenässä.

Tiakultapieni, ole hyvä, saat viimeisen sanan.

Joillekin tuottaa aina vaikeuksia pysyä alkuperäisessä aiheessa. (Tia ja bea, hankkikaa itsellenne parempaa tekemistä. Menkää lenkille tuulettumaan tai viettäkää tämäkin aika lastenne kanssa jonka taistelette keskustelupalstalla)

Alkuperäiseen kysymykseen..
Raskausaikana tuli painoa hirvittävät 23 kiloa! Ennen raskautta mitat olivat 163 cm ja 47 kg. En urheillut tai vahtinut syömisiäni.
Nyt painoa on 54 kg ja olen itseeni tyytyväinen. Olen alkanut liikkua useita kertoja viikossa ja kroppani on kiinteämpi ja ennenkaikkea fyysinen kunto on parantunut hurjasti.

Voisinpa väittää olevani tyytyväisempi itseeni nyt kuin ennen raskautta, vaikka vaatekoko onkin yhtä suurempi.

Ennen raskautta mitat 178cm/73,5kg. Painoa kertyi raskausaikana 9kg. Niistä 6kg jäi synnärille. Loput 3kg onkin sitten sinnitelleet tiukasti vyötäröllä. Nyt vielä 1,5kg jäljellä+super iso löysä löllö maha.. Mutta ku ei jaksa urheilla..on tää niin vaikeeta ;)

ihan tosissani olen: viikossa hävisi kaikki.
raskausaikana tuli 8kg ja nyt 1,5v synnytyksestä edelleen entisessä painossani.
vauva oli vain noin 1kk imetyksellä, helppo tyytyväinen vauva, antaa nukkua hyvin

Vauva pian 10 kuukautta. Raskaaksi tullessani painoin 47,5 kg ja pituus 157 cm vaatekoko 32 (jotkut housut 34). Olen siroluinen. Raskausaikana tuli 13,5 kg joista 10,5 kg jäi synnärille. Loput tippuivat hiljalleen niin, että kun vauva oli 6 kk olin lähtöpainossa. Nyt painan 46 kg. En ole missään vaiheessa laihduttanut vaan imetys vei kaiken. Nyt en enää imetä ja imetyksen loppuvaiheessa (kesäkuussa) painoin 44,5 kg, joka oli mielestäni liian vähän- en näyttänyt naiselliselta. Nytkin näytän mielestäni laihalta. Vanhat vaatteet menevät päälle, mutta masu on pullamasu ja löysä ja kapeavyötäröiset housut eivät mene kiinni. Pitäisi treenata vatsalihaksia koska laihtumalla tuo vauvamasu ei näytä häviävän... Se tuntuu aika ihmeelliseltä, kun muuten olen laihtunut joka puolelta. Olisi kyllä hyvä trenata masu kuntoon, koska pikkuhiljaa syksymmällä alkaa ehkä pikkukakkosen teko.

Raskauskilot häviävät mielestäni päivittäisillä pitkillä vaunukävelylenkeillä. Ne ovat myös yövalvomisista tokkuraisen äidin henkireikä.

älkää valittako mulla nousi raskauspaino 25kg =))))))))
lähtöpaino oli 48...viimisilläni puntari näytti 75kg...... nyt 8kk synnytyksestä ja painan 70....kohta painan varmaan samanverran ku viimisilläni....ah ihanaaaa...että en narisis mistään 5kg:sta

Paljon riippuu siitä imettääkö. Paljon helpompi laihtua jos imettää. Eikö täysimetys kuluta noin 600 kaloria vuorokaudessa? Imetysaikana puolen kilon viikkotahti laihdutuksessa on terveellistä.

kiloja kertyi muistaakseni 13-15, parissa kuukaudessa lähtöpainossa, ja nyt -3kg lähtöpainoon kun aikaa on kulunut 5kk. Olen hyvin hoikka luonnostaan, joten enempää ei toivottavasti lähde. Lienee imetys ollut varsinainen "rasvaimu".

Mulla kiloja kertyi 18. Pari viikkoa synnytyksestä kiloja oli hävinnyt noin 10. Viime viikolla kävin vaa´alla ja sen lukemat olivat ihan samat kuin 2 viikkoa synntyksen jälkeen eli kiloja on tällä hetkellä 7-8 enemmän kuin ennen synnytystä. Lapsi on täysimetyksellä, en ole mitenkään erityisesti herkutellut, vaunulenkkejä olen tehnyt ja paino ei tipu. Maha on sellainen roikkuva löllö edelleen. No, vauva tosin ei ole kuin 7-viikkoinen mutta olisi luullut, että paino olisi tippunut jo enemmän.

Mulla tuli kiloja yhteensä 16-17kg ja heti synnytyksen jälkeen oli lähteny 8kg..
sit jäi joku pari kiloa kummittelemaan joskus ku vauva oli 3-4kk eli tosi helposti lähtenyt.. nyt painan saman verran ku ennen raskautta ja vauva 5kk..
tosin mahaa on edelleen :/ et ei ne kilojen lähtö sit palauta kuitenkaan samaan kuosiin.
tosin empä ole kummemmin mitään tehnytkään, en edes vaunulenkkejä.. paitsi kesemmällä välillä..

tosi hoikkia äitejä näyttää täältä löytyvän,kateeks käy.Itsellä kohta syntyy neljäs lapsi,ja ikää 37.huomaa että painon hallinta on huomattavasti vaikeempaa kuin ekan lapsen jälkeen,jolloin pääsin vielä tosi hyvään kuntoon.olen saanut raskauskilot imetyksellä kivasti pois,mutta se imetyksen jälkeinen painonhallinta...Tosin ennen raskauttakin oli ylipainoa 165/73..aion tämän viimeisen raskauden jälkeen liittyä johonkin painonhallinta ryhmään,koska kaipaan tukea,kun kotona lasten kanssa.Herkut minun heikkous ja lenkkeilyn vähyys.kunto huono.Tsemppiä kaikille äideille,kiloista riippumatta!
Juu, löytyy kyllä muitakin raskauskiloista kärsiviä! Itselläni on nyt 2 lasta (3v ja 9kk). Ensimmäisen raskauden aikana painoa kertyi lähes 30 kg ylimääräistä (la tosin oli heinäkuun helteillä), joista 20 kg tippui melko nopsasti, vaan tuo 10 kg olikin sitten tiukassa. Vaan kuinka ollakaan, kun jäin hoitovapaalle paino lähtikin nousuun ja tullessani uudelleen raskaaksi oli ylipainoa (tai siis kiloja enempi kuin ensimmäisen raskauden alkaessa) jo 20 kg. Nyt olen vieläkin 15 kg painavampi kuin nelisen vuotta sitten, vaan hiljaa hyvä tulee... tämä mahareppu tosin näyttää jämähtäneen paikalleen! Ikääkin kun on jo kolkyt ja risat, niin tuo palautuminen ja ylipäänsä laihtuminen on toooosi paljon hankalampaa kuin nuorempana!

Viimeksi muokattu:
En valitettavasti voinut imettää lapsiani, mutta paino tipahti muutamassa kuukaudessa takaisin lähtöpainoon, eli 48:n. (158 cm). Mulla vie kilot tämä lasten kanssa oleminen. Liikun paljon lasten kanssa, juoksen, leikin jne. Sitten vielä päälle joogaan ja lenkkeilen. Herkkujen kanssa olen täysin mahdoton, syön joka päivä jotain hyvää. Toivottavasti kroppa kestää tämmöistä huoletonta syömistä ainakin vielä jonkin aikaa, sillä se on niin mukavaa. :-p

Ennen raskauksia olin 173/58. Ensimmäisen lapsen jälkeen paino oli n.72kg ja tulin pian raskaaksi uudelleen. Toisen lapsen jälkeen paino oli 82kg. Nyt kun nuorempi lapsi on vähän päälle vuoden, olen pitkän ja kiduttavan laihdutusurakan päätteksi painossa 61kg. Että alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni: ei ollenkaan nopeasti! Itselläni kilot tuntuvat kertyvän "huomaamatta", mutta jokainen pudotettu gramma on hirveätä taistelua. Jospa tämä opettaa katsomaan vähän tarkemmin, että mitä suuhunsa pistää, ettei samaan urakkaan tarvitse uudelleen enää ryhtyä.

Kiinnostava keskustelun aihe tämä paino. En lukenut - 08 kirjoituksia, vain uusimmat.

Mulla ikää 37v. eka raskaus, normaalipainoinen ennen raskautta. Painoa tuli raskausaikana n. 17kg. Nyt 4vk synnytyksestä ja "ylipainoa" jäljellä alle 4kg. Vatsanahka on edelleen tosi löysä (venynyt) ja turpea (sektio takana), mutta muuten olen lähes normaalimitoissani. Farkut mahtuu jalkaan jne. mutta yhtään lihaksia ei ole jäljellä entisestä.
Mulla paino tippui itsekseen heti kotiinpääsyn jälkeen kun pääsi kunnolla liikkumaan (vaunulenkeille) ja omiin ruokiin. Mulla ei ollut pariin ekaan viikkoon yhtään ruokahaluakaan, mutta nyt syön normaalisti, myös herkkuja joka päivä. Alunperin pelkäsin juuri ylikilojen kertymistä ja mieskin epäili etten pääse normaalimittoihin moneen vuoteen - onneksi näin ei käynyt. Imetyksen jälkeen täytynee vähän katsoa mitä syö ettei paino silloin pääse nousemaan.

Mulla ekasta raskaudesta nyt 6kk. Painoin ennen raskautta 62kg (166cm) ja viimosilla viikoilla painoin 75kg. Eli 13kg tuli. Laitokselle jäi 7kg. En imettänyt kuin viikon, lapsellani kehitysvamma eikä osannut imeä. Pumppasin kyllä mutta se lophati itsekseen. Paino nousi vauvan 2kiloa kolmen kuukauden jälkeen ja painoin siis 71kiloa. Nyt painan tasan 70kg. Minulle menee 38-40koon vaatteet päälle.
Olen täysin tyytyväinen itseeni! :) Vaikka kiloja on jäänyt. Minulla on muodokas lantio ja rinnat on suuremmat kuin ennen raskautta. Vaikka alasti en peilin eteen menisi, niin silti sanoisin olevani kaunis. Mieheni myös on sanonut että tykkää kun on niin muodokas. Edelleen BMI on normaalin kohdilla joten ei hätää, vaikka muodollinen onkin niin ei se tarkoita että on lihava.
En koskaan haluaisi tuhlata tätä ihanaa elämää kiduttamalla itseäni dieeteillä.
Nautin elämästä, ruuasta ja lapsestani. Liikumme paljon ulkona mutta tykkään myös hyvästä ruuasta ja silloin tällöin herkuista. Elämä on liian lyhyt siihen, että tuhlaa päiviään peilin edessä itkien lihavuuttaav tai laihuuttaan. Nauttikaa itsestänne ja kropastanne.

Ihan alkuun täytyy sanoa, että oma täällä luuviulua porukkaa :D :D (vitsi, älkää loukkaantuko!) Siis kun kattoo noita teidän lähtöpainoja, niin jo on järjestään hoikkia leidejä. olen 169cm pitkä ja lähtöpainoni oli 73 kiloa, viimeisilläni 87kg eli 14kiloa keräsin. Nyt kohta kolme kuukautta täysimetystä takana ja aamulla painoin 77,5, johon olen suht tyytyväinen. Laihduttelen sitten loput kun jaksan aloittaa.. ihan tyytyväinen elämääni näin, vaikka vähän pullukka olenkin. :)

Kyllä se imetys todellakin laihduttaa..tai mitä lie tapahtunut.. Kun aloin odottaa, painoin 68kg. kiloja kertyi 17kg..eli viimeisilläni painoin 85kg.. ja nyt, kun lapsi on 9kk, painan 59kg! En olisi IKINÄ uskonut, että painan vielä joskus alle 60kg, sillä paino ollut sen 65kg molemmin puolin sen jälkeen kun olen täyttänyt 25v..(nyt ikää 31v).
Laihduttanut en ole, mutta vähemmän tulee syötyä kerralla kuin ennen.. ja kotiruokaa. Ennen söin töissä ahneuksissani oikein rekkamiehen annoksia, vaikka mitään en työaikana kuluttanut koska een istumatyötä :D
MUTTA vaikka paino putoaa, niin onko se sitten hyvä asia?? Tai ulkonäön kannalta se kaikkein oleellisin? Olen nähnyt, kuinka koirilla "pentukauden" jälkeen turkki huononee ja nahka roikkuu ja emo on toisinaan kuin mikäkin riutuva raasku..--vähän sellainen olo tässä on itelläkin..

painoni oli ennen raskautta 75kg ja raskaus aikana sitä tuli 8 kg kävin 4viikon päästä synnytyksestä puntarilla ja paino oli sillon 69.7 kg eli 5 kiloa vähempi mitä olin ennen raskautta ja on täys imetys,eli olen tuota samaa mieltä että imettäminen lahduttaa,ainakin minun kohdalla se on käynyt toteen,esikoisen aikana en jaksanu imettää niin jäi 5 kiloa,ja nyt toisen lapseni kohdalla kun imetän painoni on tippunut 4 viikon aikana 12.3 kg! vielä on saisi sen 10 kiloa pois niin olisin kiitollinen :D mutta muistakaa äidit tämä ketkä yrittää saada kilto pois,vanhanajan sanonta "hiljaa hyvää tulee" xD

Lähtömitat 175cm/60kg, 13kg tuli ja 9 kuukautta meni että lähti. Että just sen verran kun kesti kerätäkin niin kesti siinä että paino palasi ennalleen.

Muistan että ite olin 3kk synnytyksen jälkeen ihan että eikö nää kilot millonkaan lähde, seuraavan raskauden jälkeen olen kyllä huolettomampi. Kyllä ne lähtee ajan kanssa vaikkei niin laihduttaiskaan, kunhan pitää suklaapaketit ja sipsipussit kiinni ja elää normaalia, aktiivista elämää.

Yhteistyössä