raskausmyrkytyksen oireet ja verenpaine

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

as

Vieras
Mulla on nyt kahdella neuvola kerralla ollut proreiinit virtsassa plussalla. Tänään myös omasta mielestäni verenpaine koholla 125/79 (norm. 100/60). Pää ollut kipeä viikon ajan niin, että panadolia syön x2 päivä, olo muutenkin heikko, turvotuksia lähinnä sormissa. Vauva myös liikkunut heikosti pari päivää. Neuvolan lääkärin mielestä kaikki kuitenkin hyvin, eikä kontrolleja tarvita. Itseäni kuitenkin jotenkin huolestuttaa. Millaisia oireita muilla ollut??

Mulla oli myös nuo oireet, verenpaine korkealla, pissassa proteiinit 2 plussalla,turvotusta, päätä särki.. rv oli 40 ja viiminen neukkulakäynti, pistivät sieltä sitten lähteen synnytyssairaalaan ja sanoivat että et sieltä yhtenä kappaleena takaisin tule.. Mentiin sitten tohinalla sairaalaan, siellä otettiin pissa,verenpaine jne.. mutta pistivät jokatapauksessa tulemaan kotiin!!!!! Neiti sitten seuraavana päivänä syntyi, onneks ei kauempaa tarvinnut pelätä.. Neuvolassakin ihmettelivät miksi takaisin lähettivät... Minusti sinun pitäisi soittaa neuvolaa ja sanoa huolesi. Jankkaat ja soittelet niin kauan että asialle tekevät jotain!

Mulla ei oikeestaan ollu muita oireita ku tuo verenpaineen nousu. Alapaine oli yli 90 ku jouduin sen kanssa sitten seurantaan. Käsittääkseni verenpaine nousee normaalistikin raskauden loopua kohden. Jostain mulle on jääny sellanen mielikuva et toi alapaineen nousu 90 hujakoille tois vasta aihetta tutkimiseen.

Mulla tuli päänsärky vasta siinä vaiheessa ku oltiin jo synnyttämässä, ja oli se sen verta kova särky ettei se mulla ainakaan panadolilla olis ohi menny. Paineetki tais olla aika huipussa ku muistan et ne anto verenpainelääkettä suuhun ja se piti aina pureskella. Muuten mulla ei oo tarkkoja muistikuvia.

Mulla kans ainoana oireena verenpaine. Satuin juuri sitävarten ostamaan kotiin pissa stixejä,että pystyin tarkkailla. Lääkityksen verenpaineeseen olin saanut vähän aiemmin. Yhtenä aamuna rv 28+3 satuin vaan stixaamaan töissä,ja tikku näytti kolmea plussaa. Siitä suoraan sairaalaan,ja sinne tielle jäin. Sairaalassa vasta tulivat "oireet". Sektiopäivänä (29+6) proteiinia oli virtsassa 7,4g ja maximilääkityksesta huolimatta verenpaineet 195/130. Sinä päivänä tunsin esimmäistä kertaa olevani "kipeä" :) Turvostusakaan ei tullut.

Yhteistyössä