Raskausmyrkytys mahdollisesti??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietityttää..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietityttää..

Vieras
Voiko pelkkä päänsärky olla ainoa merkki raskausmyrkytyksestä?? Mulla viikkoja 34 ja jumalaton päänsärky.. Verenpaineet ok kun kotona mittari. Onko kellään omakohtaista kokemusta tai muuten vaan tietoa?

Raskausmyrkytyksen kolme oiretta on kohonnut verenpaine, valkuainen virtsassa ja turvotus. Mulla käynnistettiin eka synnytys tuontakia viikolla 38, kun kaikkia kolmea löytyi. Pää oli kipeä kohonneen verenpaineen takia.
Pelkkä päänsärky ei ole oire raskausmyrkytyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Raskausmyrkytyksen kolme oiretta on kohonnut verenpaine, valkuainen virtsassa ja turvotus. Mulla käynnistettiin eka synnytys tuontakia viikolla 38, kun kaikkia kolmea löytyi. Pää oli kipeä kohonneen verenpaineen takia.
Pelkkä päänsärky ei ole oire raskausmyrkytyksestä.

Olen kyllä kuullut tapauksesta jossa vain pissassa valkuaista sekä päänsärky ILMAN verenpaineen nousua. Tiedä sitten onko totta vai tarua.

Alkuperäinen kirjoittaja Mietityttää..:
Voiko pelkkä päänsärky olla ainoa merkki raskausmyrkytyksestä?? Mulla viikkoja 34 ja jumalaton päänsärky.. Verenpaineet ok kun kotona mittari. Onko kellään omakohtaista kokemusta tai muuten vaan tietoa?

Mulla 32 vko ja oli kolme päivää ihan hillitön kipu päässä,sellanen paineen tunne etenkin kun ponnisti,kävin neuvolassa tarkistuttaan virtsan ja verenpaineen..kaikki normaaleita(eikä ensimmäinen raskaus;))sydänääniä kuunnellessaan terkka kyseli flunssasta jota mulla ollut jo pitkään lievänä,että oisko poskionteloihin menny!?Mä,että ei mulla ole ikunaan ollu poskiontelontulehdusta,se totes jotta raskausaikana herkemmin menee poskiin....mulla helpotti sitten itestään..käy keskiviikkona neuvolassa!:)

Raskausmyrkytyksen oireita en itse huomannut ollenkaan, jäin rutiinineuvolassa "kiikkiin" kohonneen verenpaineen ja valkuaisen vuoksi.

Mutta käy tarkistuttaan äitipolilla tai synnyttäjien vastaanotossa (ei ehkä kannata soittaa etukäteen, käskevät kuitenkin jäämään kotiin), niin saat itsellesi varmuuden ja rauhan! (=

Alkuperäinen kirjoittaja Mulla näin:
Raskausmyrkytyksen oireita en itse huomannut ollenkaan, jäin rutiinineuvolassa "kiikkiin" kohonneen verenpaineen ja valkuaisen vuoksi.

Samoin. Ei mitään outoja tuntemuksia, mutta nlassa verenpaine ja valkuainen olivat koholla.

Googleta raskausmyrkytys, löydät useilta sivuilta hyvää tietoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Tänään mulle ja lääkäri sano, ettei ole pelkällään myrkytyksen oire

Mutta valkuaistahan ap ei tiedä. Voihan sitä olla myös.

Voihan sitä valkuaistakin olla, ja sitten luultavasti myrkytyskin tulossa, mutta vastasin tuohon alkuperäiseen kysymykseen, voiko olla pelkkä oire tuo päänsärky
=)

Toivottavasti ei ole myrkytystä, itselläni se puhkesi ed. raskaudessa rv25 ja sektio tehtiin rv26.

mulla oli turvotusta ja vähän valkuaista pissis ja joskus verenpaine koholla ja puhuivat raskausmyrkytyksestä et saattaa olla lievä :| Ja lepäilin sitten niin ne alko asettuun kaikki muu paitsi turvotus :headwall: Todella ihanaa kun aattelin pojan syntymisen jälkeen et käyn painoni kattomas niin painoin enemmän kuin synnyttämään itkun kans koitin housuja laittaa jalkaan... :/ Noo onneksi se hävis sit!! :D

No en usko, että toi pelkästään sitä kertoo... Mulla silloin kun käynnisteltiin, niin verenpaineet 170/125, TODELLA pahat turvotukset ja valkuaista pissassa +++. Päänsärkyä ei ollenkaan.

MUTTA tietty kaikki jutut yksilöllisiä, enkä mene nyt neuvomaan kun en mikään lekuri ole =)

No herranen aika. Jos ei 1g Panadol auta siten, että särky häipyy niin MIKSI et käy tarkistuttamassa tilannetta synnyttäjien vastaanotolla?? Raskausmyrkytys on hengenvaarallinen tila äidille tai sikiölle tai molemmille. Oman voinnin kyllä tiedät, mutta et sikiön. Ei kantsis kuunnella muiden kokemuksia vaan käydä sydänkäyrässä ja tutkimuksissa. Tänään.

Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:
No herranen aika. Jos ei 1g Panadol auta siten, että särky häipyy niin MIKSI et käy tarkistuttamassa tilannetta synnyttäjien vastaanotolla?? Raskausmyrkytys on hengenvaarallinen tila äidille tai sikiölle tai molemmille. Oman voinnin kyllä tiedät, mutta et sikiön. Ei kantsis kuunnella muiden kokemuksia vaan käydä sydänkäyrässä ja tutkimuksissa. Tänään.

SIKSI varmaankaan koska ainakin itse uskon verenpaineen nousun olevan olennainen osa raskausmyrkytystä ja siinähän apllä ei mitään häikkää. Eikä myöskään turvotusta. Päänsärkyhän tosin voi johtua mm. alkavasta flunssasta, jumittuneista hartioista tai jostain muusta ei niin vakavasta. Ehkä ap ajattelee näin mutta haluaa kuulla muiden kokemuksia lähteäkseen tutkimuksiin jos jollain muilla on näin ollut.

Voimakas päänsärky voi olla merkki alkavasta toksemiasta ja muut oireet voivat tulla viiveellä, mutta toki toi päänsärky voi olla myös jostain muusta johtuvaa.
Itselläni 5 raskautta takanapäin ja neljässä ollut myrkytys :/

En osaa sanoa. Mulla huomattiin normaalilla neuvolakäynnillä viikolla 31 ja suoraan passitettiin sairaalaan jossa olinkin sitten kuukauden. En itse huomannut muita oireita kuin turvotuksen ja huimauksen.

Yhteistyössä