Raskausmyrkytys rv30, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lissukka-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lissukka-79

Vieras
Hei,
Minulla on erittäin vahva raskausmyrkytys epäily ja huomenna saan tietää verikokeiden tuloksia. Lääkäri oli sitä mieltä, että synnytys on ainoa keino auttaa tässä tilanteessa. Haluaisinkin tietää kokemuksia muilta joilla on näin aikaisessa vaiheessa todettu raskausmyrkytys ja jos olette joutuneet synnyttämään vauvan jo tässä vaiheessa, miten on mennyt? Vauvan paino arvio oli tänään ultrassa 1812g.

Mä jouduin viikolla 32 sairaalaan ensimmäisessä raskaudessa pahan raskausmyrkytyksen vuoksi.
Tilannetta seurattiin, ja olin eristyksissä, ettei olisi mitään häiriötekijöitä, jotka pahentaisivat tilaa.Sain kouristuskohtauksen tasan 34+, ja samantien leikkaussaliin,hätäsektio, jossa syntyi terve yhdeksän pisteen tyttö, painoa 1834g, pituutta 41 cm.Hyvin meni vauvan kannalta. Oltiin vauvan kanssa tavanomaiset (siihen aikaan ) viisi päivää sairaalassa, eli paino nousi tasan kahteen kiloon tuossa ajassa , ja päästiin kotiin.Kotona kaikenlaiset keskosvitamiinitipat , ja tietenkin alussa tiuhaa syöttämistä, että painoa tulisi. Lämpöä vaati enemmän kuin tavallisen kokoiset lapset, eli pipo päässä, ja tumput kädessä, sekä makuuhuonessa normaalia korkeampi lämpötila. Tuon kokoisilla kun ei tavanomaista rasvakerrosta ole.Ollut koko elämänsä terve kuin pukki, ei allergioita, ei korvatulehduksia, ei onneksi niin mitään.
Kirjoitan kiireessä, joten anteeksi lyhyt, ja puutteellinen selostukseni.
Kuitenkin ; älä huolehdi sillä raskausmyrkytys osataan onneksi nykyään hoitaa.Meillä meni kaikki ihan hyvin, ja niin varmaan Sinullakin Lissukka.
Toivon teille molemmille hyviä vointeja ja jaksamista !

Yhteistyössä