Raskausmyrkytys? Sikainfluenssa? Vai tavallinen raskaus? Mitä tämä on?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja

Vieras
Tiistaina alkoi flunssan oireet ja samalla järkyttävä päänsärky. Kuumetta ei ole mutta nenä vuotaa ja kurkku on kipeä, lihaksia särkee. Flunssan oireet jatkuu yhä tänään samanlaisina ja päätäkin särkee edelleen siitä huolimatta että olen ottanut vahvoja särkylääkkeitä. Ja juuri äsken jouduin oksentamaan. Sitä en ole vielä koko raskausaikana joutunut tekemään kertaakaan. Pitäisikö jo ihan tosissaan huolestua? Olen rv 14+5.

Kannattaa varmaan soittaa tervyskeskukseen ja kysellä sieltä, raskaana oleva kuuluu kuitenkin riskiryhmään..
Meillä poika kuumeessa ja terkkarilla sanoivat et jos tulee mulle kuumetta, flunssaa jne.. niin heti yhteys terveyskeskukseen. Oon raskaana myös.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa varmaan soittaa tervyskeskukseen ja kysellä sieltä, raskaana oleva kuuluu kuitenkin riskiryhmään..
Meillä poika kuumeessa ja terkkarilla sanoivat et jos tulee mulle kuumetta, flunssaa jne.. niin heti yhteys terveyskeskukseen. Oon raskaana myös.

Niin ja tuo sikainfluenssalääkitys pitäis lääkärin mukaan aloittaa 48 tunnin kuluessa oireiden alkamisesta.

Niin ja tuo sikainfluenssalääkitys pitäis lääkärin mukaan aloittaa 48 tunnin kuluessa oireiden alkamisesta.

Onko toi oikeesti totta et noin pian pitää aloittaa lääkitys? Tuntuu vaan vähän hysteeriselta soittaa kun ohjeet on ollut selvät, pitää olla korkea kuume jotta influenssan oireet täyttyy. Flunssan oireiden kanssa vielä pärjään mutta pää halkeaa kohta ja niska ja hartiat niin jumissa et ei tahdo pää kääntyä. Lisäksi tuo oksentaminen ihmetyttää kun ihan yhtäkkiä vaan lensi kaaressa :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Onko toi oikeesti totta et noin pian pitää aloittaa lääkitys? Tuntuu vaan vähän hysteeriselta soittaa kun ohjeet on ollut selvät, pitää olla korkea kuume jotta influenssan oireet täyttyy. Flunssan oireiden kanssa vielä pärjään mutta pää halkeaa kohta ja niska ja hartiat niin jumissa et ei tahdo pää kääntyä. Lisäksi tuo oksentaminen ihmetyttää kun ihan yhtäkkiä vaan lensi kaaressa :/

No todennäkösestihän tuo on ihan jotain muuta kun sikainfluenssaa, mut kannattaa siitä silti soittaa ja kysellä neuvoja.
Noin mulle nyt kuitenkin lääkäri sanoi just edellispäivänä kun pojan kuumelääkkeen annosteluohjetta kyselin.
Meillä siis pojalla kuumetta ja ripulia ja lääkäri sanoi että voi olla sikainfluenssaa.

Yhteistyössä