Raskausmyrkytys vai nikotiinin puute??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua, mä kuolen!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua, mä kuolen!

Vieras
Apua, mua alkoi just vähän pelottamaan, joten voisiko joku kertoa mitä mieltä olette tällaisesta. Olen raskaana, viikkoja on 20+5 ja jätin 1.1. alkaen viimeisetkin 5 päivittäistä tupakkaa pois, eli oon nyt kolmatta päivää täysin ilman tupakkaa ja nikotiinia. (En nyt kaipaa mitään saarnaa raskausaikana tupakoinnista, tämä on paras mihin olen sen suhteen pystynyt.)

Eilen mulla alkoi tajuton päänsärky, mutta eilen se vielä oli siinä rajoissa et pystyin olemaan pystyssä ja syömään ja toimimaan yms. kohtuu normaalisti. Tänään päänsärky on ollut aamusta asti niin kamala, etten oo päässyt sängystä, en oo pystynyt oikeen syömän muuta kuin kiisseliä yms. sosemaista, kaikki valo ja äänet laittaa oksettamaan, ja oikeastaan pystyn vaan makaamaan kippurassa pimeessä huoneessa. Tää koneella kirjoitaminen melkeen räjäyttää mun pään mutta en enää tiiä mistä kysyä tätä sunnuntai iltana, kun en neuvolaankaan voi soittaa.

Mulla ei ole koskaan ollut migreeniä, ja mun päätä särkee muutenkin tosi harvoin. Äsken kun kävin vessassa, huomasin että mun pissa oli todella sameata, siitä ei meinannut nähdä edes läpi. Eikö se ja päänsärky yhdessä oo raskausmyrkytyksen oireita? Yleensä mun pissa ei oo näyttänyt siltä kuin nyt, ja säikähdin. Tähän asti ajattelin, et toi päänsärky olis nikotiinin vierotusoireita, mutta ehkä se ei kuitenkaan sit olekaan. Mitä mieltä te ootte? Jos mulla on raskausmyrkytys, kuinka kiire mulla on päästä sairaalaan? Ja mistä tiedän onko, voinko soittaa johonkin? Onko helsingissä päivystävää numeroa raskaana oleville?

panadol ei oo auttanut mitään, en viitsi niitä turhaan siis rouhia. Oon kyllä "horrostanut" koko päivän sängyssä, mutta oon kyllä juonut aina välillä, eli en usko että on niin paha nestehukka että ei pissasta näkis enää kunnolla läpi. Mulla ei oo tullut mitään muita vierotusoireist, ei oikeasti oo edes kertaakaan tehnyt tupakkaa mieli, niin siksi ihmettelen voiko olla päänsärky näin pahasti sen pelkän nikotiinin takia, ja kun tosiaan oon raskauden alusta yrittänyt lopettaa, ja polttanut sen max 5 tupakkaa/pvä. Luulisi ettei niin pienesrä nikotiinimäärästä tuu tällaisiä vieroitusoireita..

Taidan nyt soittaa kättärille ja kysyä mitä ne on mieltä, jos kerran sinne voi soittaa..

Soitin juuri äsken kättärille, ja siellä oli ehkä maailman ilkein täti puhelimessa. Asenne oli suunnilleen, että miks sä tänne jonkun päänsäryn takia soittelet, mikset oo syönyt lääkkeitä ja ei sulla mitään myrkytystä ole. Sanoi et pysy siellä pimeessä huoneessa ja syö lisää panadolia, eikä millään ois halunnut kuunnella mun oireita. :'( Toivokaa nyt että tää vauva pysyy huomiseen asti hengissä, kunnes saan soitettua neuvolaan.

Yhteistyössä