Raskausmyrkytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelevä

Vieras
Millä viikoilla raskausmyrkytys voi aikaisintaan alkaa oireilemaan? Millaiset ovat ne oireet, jotka itse tuntee (päässä yms.)?

Minulla on rv 19+4, ja aina stressaavissa yms. tilanteissa tuntuu, kuin pää ""täyttyisi"" ja muutenkin tulee tukala olo. Ja hetken päästä alkaa särkemään päätä. Tänään tuli mieleen, että merkitseekö nyt tämä sitä, että verenpaine nousee, vai mistä tässä on kyse? Minulla kun ei ole koskaan ollut ongelmia verenpaineen kanssa.

Valkuaista erittyy virtsaan ja Verenpaineen alapaine kohoaa, toki verenpaine muutenkin nousee. Huimausta ja tuhkapilkkuja silmissä. Näin minua infottiin neuvolassa, mutta raskausmyrkytystä ei tullut.

Serkkuni vaimo on 6 raskauskuulla sektioitu raskausmyrkytyksen takia, kummankin raskauden aikana.

Raskausmyrkytys tulee yleensä rv 25 jälkeen. Verenpaine voi heitellä raskauden aikana muutenkin, mm. päänsärky ja huimaus ovat ihan yleisiä eikä niistä tarvitse sen kummemmin huolestua.

No enpä minä niin kovasti huolestuisikaan, jos sitä kestäisi maksimissaan vain muutaman tunnin ajan kerrallaan, mutta kun pahimmillaan se kestää useita vuorokausia yhtämittaa. Eli aamulla herätessä olo saattaa olla jopa pahempi kuin illalla nukkumaan mennessä.

Mulla kans on ollut jo noin kuukauden ajan päänsärkyä vaihtelevasti. Kestää yleensä muutaman päivän kerrallaan. Panadol lievittää hetkeksi, mutta yleensä särky jatkuu kumminkin. Nyt on parin viikon aikana myös huimannu välillä. Viime päivinä enemmänkin. Ajattelinkin maanantaina ottaa yhteyttä neuvolaan.

Yhteistyössä