raskausoire?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietääkö joku?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietääkö joku?

Vieras
Moikka! Tietääkö joku voiko sellaset kovat ""hätkähdyttävät"" sekunninmittaiset vihlaisut/nippailut/""veitsen"" tunteet vasemmalla puolella, niinku munasarjan ja kohdun välillä, olla raskausoire näin aikaisessa vaiheessa kun minulla, eli kp 28/30? Heräsin toissa päivänä kovaan vihlontaan ja sitä on nyt jatkunu kaksi päivää ja tulee muutaman kerran tunnissa? tiedän että kyseessä ei ainakaan ole kysta, koska niitä mulla on ollu ja ne tuntuu eri lailla ja munasarjojen kohdalla. Tämä on niinkun keskemmällä..Ei ainakaan ole aikaisemmin ollu kuukautisoireena tällasta, siksi oon alkanu miettimään...Muita oireita kuten rintojen kipeytymistä ei ole.

voi olla raskaudesta johtuvaa juuri noihin aikoihin. Mulla ainakin oli oikealla puolella samaa. Gyne sanoi, että voi johtua keltarauhasen toiminnasta. Mulla ollu sitä kyllä myös joskus ennen menkkoja...
Vastakysymys: nyt kp29/30 ja hirveä kaalinhimo. Aavistuksen etoo ja siihen auttaa kaali. Syökää kaalia, voi että, nam!

ymmärsinkö oikein että olet jo plussannut, vai onko aikasemmasta kokemuksesta kyse? Onko sulla muita oireita vielä? esim. menkkakipuja...Mulla ei oikeestaan mitään muuta-välillä voi olla vähä että yököttää yn.m. mutta vaikea sanoa mikä on mielikuvitusta ja mikä ei. Toivoessa kun niitä niin helposti saa aikaseks..Mutta tää vihlonta ei ainakaa oo mielikuvitusta, siitä oon varma.

kokemus on reilun puolentoista vuoden takaa. Muistan erittäin hyvin, että kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, alkoikin kyseinen vihlonta. Viikon päästä se olikin niin voimakasta, että hakeuduin lääkäriin ja sain lähetteen sairaalaan, jossa totesivat raskauden. Tein kaksi raskaustestiä (apteekin omaa) ja kumpikin näytti puhdasta negaa. Viisi päivää menkkojen poisjäännistä iski armoton tainnuttava väsymys. Viikkoa ennen odotettuja menkkoja oli vatsassa kunnon menkkakramppeja, mutta ei sitten muuta kuin vihlontaa menkka-aikaan. Anteeksi tuli pitkä sepustus. Kerron lisää, jos haluat :)

Vielä piti lisätä, että nyt vain toivo heräsi, kun iski kaalinhimo, että josko ois ollu +merkki. Taitaapi kuitenkin huomenna taas lotista, kun selkä on kipeä, että se siitä sitten... :( Kerro, miten vihlonnan käy!

Moikka! Nyt ei oo vihlonu koko päivänä, ehkä tää nyt sit ei ookkaan mikään merkki:( Ei tiedä. Nyt välillä vähän menkkakipujakin..Hmm..kauheeta tää odottaminen ja koko ajan miettii, että mitä jos ja mitä jos ei..Huomenna kp30, mutta joskus mulla kierto vähän outo, niin en taida kyllä heti mennä testaileen ellei menkat ala. Nyt vähän kiirus..laitan lisää myöhemmin!! tsemppiä meille!

aika mielenkiintoisia me naiset kyllä olemme. Heti kun on vähänkin toivoa raskaudesta, me ajaudutaan näille sivuille.Ja täällähän sitä alkaa toivoon vieläki enemmän ja vertaileen oireita ja pian kaikki oireet sopiikin..Ja sit yleensä kaikki onki ollu mielikuvitusta tai tavallisia menkkaoireita.Mutta näin me vaan toimimme. Mulla tosiaan nyt ne vihlomiset loppuneet-oli oikeestaan ne kaks päivää vaan silleen kovaa.Nyt on melkein kaikki tavalliset menkkaoireet tullu, kuten väsymys,arat rinnat, ruokahalu..Ja sit mä ajattelen: että nämähän voi myös olla raskausoireita.Voi että kun aivot on niin ""joko tai"" koko ajan. Laitan lisää kun ilmenee uutta! Onko sulla menkat alkanu?toivottavasti ei!!!

ne alko aamulla erittäin täsmällisesti 11 päivän luteaalivaiheen jälkeen. GRRR... Aivan suunnattomasti aina masentaa ja taitaa vielä hormonit lisätä tulta soppaan :( No, ensi kierrossa taas uusi mahdollisuus. Tämä piina on kamalaa. Sitä vain ajattelee tärppääkö vaiko ei ja miksi ei tärppää, onko mussa tai miehessä jotain vikaa. Sätin itseäni myös siitä, että vauvahaaveet jyräävät allensa kaiken. Tänään oli ihana ilma ja olisi voinut tehdä vaikka mitä, mutta kun masensi ja olin kyllä ihan voimaton aamuisen metsäretken jälkeen.

Hirveästi yritän myös analysoida omaa kiertoa. Mulla oli runsaat ja oudot menkat kaksi kiertoa sitten ja luulin jo (heh heh niin kuin aina) olevani raskaana. Sillon luteaalivaihe oli 15 päivää ja kait oli kysymys varhaisesta km:sta. No, kun näitä pohtii, niin sekoaa, pitäis ihan unohtaa, mutta kun ei pysty! Teen mä muutakin, mutta ihan liikaa ajattelen sitä, että pitäisi kohta tärpätä, että voisi olla raskaana (viimeksi voin hirveän huonosti) ja sitten hoitaa vauvaa, jonka jälkeen pitäisi saada opinnot päätökseen ja töihin. Eipä elämää voi suunnitella etukäteen...

Toivottavasti sulla ei ala menkat. Olisi kiva kuulla positiivisia uutisia :) Kerro, miten menee. Ei mullakaan silloin sitä vihlontaa ollut joka päivä :) Tsemppiä kovasti!

Voi harmi! ja mulla taitaa nyt käydä samoin kuin sulla..nyt aamulla alko tuleen rusehtavaa valkovuotoo, että kyllä tää taitaa menkkoja tietää.No, eihän mulla voiskaan olla niin hyvä säkä että olisin paksuna ollu. P¤¤¤ele! Harmittaa niin taas.Outoa kyllä kuitenkin se tosi kova vihlonta, ehkä joku tulehdus sitten tai jotain..Taas sai kuiteski vissiin sit pettyä.Pirun tylsää.Tsemiä jatkossa, ehkä meilläkin joskus tärppää!

Aika huono nikki sattui mulle, heh. Siis onko sulla jo alkanu? En mä usko tulehdukseen. Joskus vihloo vaan. Jos se jatkuu tai tulee jotain muita tulehdusoireita, niin mene lääkäriin. Aika outoja nää menkat voi olla. Mulla etoo vieläkin vaikka toinen menkkapäivä jo. Huippaa myös. Olen kohta syönyt kokonaisen valkokaalin :) Taitaa olla keväinen ravinteiden puutos.

moi taas! tää meneekin nyt sitten jännäksi-menkat ei oo vielä alkanu eikä kipujakaan. Hämärää..nyt kp 31/30. Ajattelin testata perjantaina ellei oo alkanu.Voi venäjä...Ilmoittelen taas jotain kun on lisätietoa!!

Kädet ristiin, kyllä paras raskausoire on menkkojen pois jääminen :) Varmaan hyvä idea testata perjantaina ja jos nega niin maanantaina uudestaan :) Onnenpotkuja!

Kuulostaa niin tutulta!!!
Olen ekaa kertaa täällä lueskelemassa ja katsomassa myös löytyisikö vastausta mua mietityttäneeseen asiaan. Eli Jätin pillerit pois pari kuukautta sitten ja yritys on ollut kova =). Yhdet menkat tuli ihan normaalisti päivälleen ajallaan ja nyt piti alkaa toiset viime sunnuntaina ja kaikki oireet oli. Pieni alaselkäkipu, huonosti nukuttu yö ja mieletön turvotus, mutta vuotoa ei sit olekaan näkynyt. Ja rinnat on kipeät. Mutta kaksi apteekin testiä näyttää negatiivista... Ehkä vähän hoppuilen, mut, no te tiedätte...
Voiko siis menkat jäädä muusta syystä pois ja mistä syystä?

Minulla oli ensimmäinen oire juuri tuo nippailu. Negaa näytti vielä kp 28/30-34 ja plussaa sitten kp. 32. Seuraavaksi ilmaantui sitten lämpöä.

Juuli (raskausviikolla 26 menossa)

Yhteistyössä