raskausoireet ja keskenmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

????

Vieras
Heippa

Te jotka olette keskenmenon, olette aluksi tunteneet selkeästi tyypilliset raskausoireet? Onko ollut pahoinvointia jne? Onko oireet yleensä loppuneet ja keskenmeno tullut sitten vai onko oireita jatkunut ja silti tullut keskenmeno?

Minä luulin olevani kesällä raskaana. Tein testin ja kuukauden ajan luulin olevani onnellisesti raskaana. Oireet olivat lievää pahoinvointia, ei muuta.
Oireena siitä, ettei kaikki ole kohdallaan oli jatkuva pieni vuoto.
Silti kuvittelin ja neuvolassakin sanottiin kaiken olevan hyvin. Mennessäni vkolla 12 ensimmäiseen ultraan hoitaja totesi "ei täällä mitään ole". Eli minulla oli tuulimunaraskaus. Sikiöpussi oli kehittynyt mutta sikiö ei ollut ikinä kehittynyt.
Tuulimunaraskauden aikana voi olla normaaleja raskausoireita, joten en voinut kuvitellakaan, ettei kaikki ole hyvin!
Tämän jälkeen jouduin kaavintaan, että saatiin kaikki ylimääräinen pois!
Nyt kun olen uudelleen raskaana (7+1) oireeni ovat huomattavasti runsaammat ja toivonkin, että nyt kaikki olisi hyvin!

Kerronpa minäkin, mitä minulle tapahtui. Olin aina luullut, että keskenmenoon liittyy jonkinlainen kipu ja verenvuoto, mutta näin ei ainakaan minun kohdallani ollut. Minulla alkuraskauden oireena oli pahoinvointi ja sitä jatkui aina siihen asti, kunnes viikolla 10+ ultrassa todettiin, että sikiö oli kuollut jo viikolla 6 tai 7. En voinut käsittää, että silloin kun minulla oli valtaisaa pahoinvointia, sikiö oli itse asiassa jo kuollut. Kaavinta tehtiin neljä päivää ultrauksen jälkeen. Niinä päivinä, kun odotin kaavintaa, pahoinvointi vasta loppui, mutta verta ei koko aikana tullut pienen pientä pisaraakaan. Paljon voimia kaikille keskenmenon kokeneille!

Minulla ensimmäinen raskaus meni kesken 5+5 viikolla. koko ajan tuntui pientä nippailua vastassa, rinnat oli kipeät jne. Kun meni kesken alkoi järjettömän kuukautiskivut ja raju vuoto. Sitä jatkui muutaman päivän.

Tietääkö joku, katoavatko tai vähenevätkö raskaushormonit virtsasta, jos on saanut muuten huomaamattoman keskenmenon? Eli voisiko esim. raskaustestin avulla nähdä, onko kohdussa vielä elämää?

Yhteistyössä