Raskausoireet ja km

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ElinaMaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ElinaMaria

Aktiivinen jäsen
25.10.2007
3 790
0
36
Hei!

Palstatauolla muuten, mutta piti tulla kysymään...

Mulla ilmeisimmin varhainen km menossa/mennyt. Mulla siis olisi tänään ollut rv 5+4. Perjantaina alkoi tuhruvuodolla ja lauantai-sunnuntai-maanantai vuosin kuin pistetty sika. Ei hirveesti hyytymiä (ainakaan että olisin huomannu) mutta tosi runsasta vuotoa. Siis paljon enemmän ku menkoissa. Eli en elättele mitään toiveita tämän suhteen enää, tämän niagaran putouksen jäljiltä ei ole toivoa....

Tänään tiistaina vuoto on vähempää jo. Mutta voiko raskaushormonin lasku aiheuttaa oireita? Onko kellään kokemuksia? Ja kuinka nopeasti tällaisen varhaisen km jälkeen hormonitaso laskee?

Mulla on pari päivää ollu tosi etova olo ja tänään koko päivän oksettanu ihan tosi paljon ja mahassa kiertää. Ajattelin että vaikuttaisiko se hormonitason lasku siihen oloon? Myös tissit vielä kipeet ja nyt odottelen että milloin ne oireet sitten katoaa?

Loppuis jo tämä vuoto... ja katoais nyt nämä oireet kun muistuttavat vaan ikävästä!!! :(

Oletko käynyt tarkastuttamassa, ettei kuitenkin ollut muuta vuotoa? Ja pieni siellä vielä olisikin! Rakausoireet ilm katoaa yleensä nopeasti. Tai jos odotit kaksosia ja toinen siellä vielä sinnittelee! Kannattaa käydä tarkastuttamassa tilanne,.?

Hyvää vointia jatkoon toivotellen Rva Pikkumyy :heart:

Eikös raskausoireet usein katoa ennen kuin vuoto tulee? Näin ainakin itselläni, jo reilua viikkoa ennen. Voimia ja jaksamista sinulle ElinaMaria, vaikka sitä jo tuolla meidän omassa pinossa toivottelinkin, tervetuloa pian takaisin! :hug:

Ja tosiaan, käy ihmeessä tarkistamassa tilanne, ihan varmuuden vuoksi. Onhan niitä vuotoja kaikenlaisia, itsellänikin tuli viime viikolla parin päivän sairaalareissu, ja vuoto oli todella runsas. Kohtu ja istukka ja kaikki siellä olevat verisuonet ovat niin vereksekkäitä, että sitä verta voi tulla reippaastikin. Ja on niitä ihmeellisiä selviytymistarinoita kuullut. Raskausoireet käsittääkseni yleensä ovat merkki siitä että jotain on meneillään -mitä, se sinun varmaan pitää käydä tarkistamassa. Voimia :hug: :hug: :hug:

Pikkutiikeri

voi rouva pikkumyy... älähän nyt tuollaisia. Alan vielä elättelemään toivoa... :ashamed:

Vuoto oli eilen tosi vähäistä ja tänäänkin tuntuisi olevan niukkaa. Miten teillä tuo varhaisen km vuoto on jatkunut? Mietin nyt sitten että jos sieltä ei kaikki tullutkaan ulos?

En osaa tuohon kysymykseesi vastata, minulla kun ei mitään vuotoa edes tullut vaan ultralla vasta huomattiin ettei sydän lyö enää.

Mutta sen halusin sanoa että minä kävisin kyllä tarkistuttamassa, ettei ole mitään jäänyt... ihan oman mielenrauhankin vuoksi ettei tarvitse sitten murehtia. Vähintäänkin kannattaisi varmaan soittaa lääkärille ja kertoa sinne se mikä tännekin.

Ymmärrän, että kivointa olisi jättää ikävä asia tavallaan taakse, siis sillä tavoin ettei tarvitsisi lääkäreissä juosta. Mutta jos se sitten vaivaa sinun mieltä, niin ei sekään kiva ole.
Saisit ainakin selvyyden tilanteeseen, meillä immeisillä kun on tapana jossitella...

:hug: vielä tännekin sinulle.

-Meritähti-

kiitosta lohdutuksesta. :hug: Ei mulla nyt kamalan suru edes ole, olin niin alussa etten ehtinyt asiaa edes kunnolla havaita... haluaisin vaan saada tän asian eteenpäin ja pois päiväjärjestyksestä niin pääsee taas uuteen kiertoon....

Nyt tulee hauskaa tarinaa:

Mutta soitin äidilleni. Kun äitini odotti minua, niin se odotti vähän aikaa kaksosia. Eli minä olen toinen kaksosista. Toinen meni vuodon kanssa kesken mutta vasta joskus viikolla 7 tai 8, koska äiti sanoi että kahdet sydänäänet oli kuultu. Sitten alkoi vuotamaan ilman suuria kipuja ja toinen tuli ulos. Ja mä vähän ajattelin että noi kaksosjutut on ihan huuhaata...

Nyt sitten mietinkin että voisiko OIKEASti sellainen olla mahdollista. En usko. Katselen viikonlopun yli, miltä tuntuu ja teen vaikka testin jossain vaiheessa jos on tarve. Tissit on edelleenkin turvoksissa ja painellessa kipeät.

Täytyy kyllä sanoa, että jos tuo kaksosjuttu pitäisi paikkansa niin olisi aika järkytys!
(Ainiin, silloin kun ilmoitin siipalle että raskaana ollaan nii se sano et oli nähny unta et me saatiin kaksoset).

hih. :laugh:

Haluan nyt vielä sanoa, että EN todellakaan usko että sen vuodon jälkeen voisin olla enää raskaana. Mutta pirun oireet häiritsee tätä mun uskomista...

Kiitos Singa :hug:

Täällä oireilu jatkuu. Aamulla kamala oksetusolo ennen ku nousin sängystä. höh? :| Ja jatkuu vieläkin. :x Päätettiin kuitenkin odottaa vielä viikonlopun yli, jos oireilu jatkuu niin maanantaina menen ultraan sitten. Saapahan selvyyden asiaan. En tiedä onko nämä oireet psykologisia vai ihan oikeita fyysisiä oireita. En luota itseeni näiden oireiden tulkitsemisessa sattuneesta syystä.

Nyt sitten huolettaa se, että jos ei ollutkaan keskenmeno niin minähän suruuni lauantaina sitten juopottelin! Punkkua, kaljaa, siideriä... :ashamed: hittolainen!

ElinaMaria :hug:
Pakko vain komentoida, kun itselläni oli km (rv 12+1), että ensimmäinen merkki oli raskausoireiden häviäminen jo monta viikkoa aikaisemmin. Eli pahoinvointi loppui ja muutkin oireet hävisivät, itse vain ajattelin tyytyväisenä että onpas helppo raskaus kun edellisistä oksentelin yötäpäivää... Että todellakin saatat olla raskaana edelleen (en silti halua luoda turhia toiveita mutta itse menisin pikaisesti tarkistamaan tilanteen) Jos yhtenä iltana olet alkoholia ottanut niin ei siitä vauvalle varmasti haittaa ole, sitä ei siis kannata murehtia. Kaikkea hyvää sinulle!

Niin se minullakin oli että oireet hävisivät ehkä vajaa viikko ennen vuotoa. En nyt minäkään sano, että olisit edelleen raskaana mutta syytä on mennä lääkäriin vaikka ei toiveta elättelisikään. Kaikki ei ehkä ole tullut runsaasta vuodosta huolimatta ulos ja aiheuttaa nyt tulehdusta ja oireita. On hyvä mennä lääkäriin jokatapauksessa. Itselläni oli kohtutulehdus km:n jälkeen ja se oli kamalaa hirvittävä olo vaan koko ajan.

Tulethan kertomaan miten kävi.
:hug:

Sen verran vielä sanon, enkä halua mitekään manata, mutta mulla kun oli km 10/07, raskausoireet jatkuivat vielä kaavinnankin jälkeen. Loppuivat vasta viikko toimenpiteen jälkeen ja sitä jaksoin ihmetellä päivät pitkät. Sehän täysin riippuu siitä hormooninmäärästä ja sullahan voi hyvin olla kaikki siellä kunnossakin. Eli tsemppausta taas täältäpäin. Ystävällä oli raskauden alussa runsasta vuotoa ja sai tietää,että odotti kaksosia ja toinen niistä oli tullut pois. Nyt vauva on 1v. :hug: vielä sinulle

Heippa!

Testasin tänään aamulla apteekin testillä puhtaan vitivalkoisen negan. :)
En ole mitenkään yllättynyt enkä surullinen vaikka vähän ihmettelen näitä kosketusherkkiä tissejä ja koko viikon kestänyttä pahaa oloa. Noh, ehkä ne oli psykologisia oireita? Kuka tietää....

Käyn kuitenkin huomenna viemässä pissanäytteen labraan ja tutkailen tilannetta. Ei mulla oo mitään paniikkia tän asian suhteen. Ihan hyvällä mielellä oon ja vähän jo laskeskelen päiviä seuraavaan h-hetkeen. ;)

Mulla on nyt paljon muuta ajateltavaa kun saimme toivomamme rivitaloasunnon JEE! ja muutto lähestyy! ihanaa! Pääsen vihdoin kuokkimaan omaa pientä pihaa! :D

Jatkan palstataukoa! Mukavaa loppukevättä! palailen taasen kun siltä tuntuu!

:wave:
ElinaMaria

Yhteistyössä