raskauspahoinointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pupu82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pupu82

Uusi jäsen
09.12.2010
3
0
1
Heippa kaikki odottaat mammat.
Minulla on ollut rv 5 alkaen aivan hirveää kuvotusta ja pahoinvointia.olen nyt rv 6+4 mutta tuntuu jo nyt että olen aivan loppu,en jaksa enää tätä oloa.en jaksa siivota ja hoitaa kotia,en jaksa käydä töissä..makaan vain ja odotan koska joudun juosta taas vessaan..En pääse nauttimaan raskaudestani.
millasta teillä muilla on ja milloin mahdollisesti mennyt ohitse.vähän galluppia :)ja jo synnyttäineille että onko sillä perää että koasti oksenteleva odottaa melko tod näk tyttöä..

Toivon tämän loppuvan pian..:x

Esikoisesta ei ollut pahoinvointia ollenkaan ja nyt menossa tästä toisesta rv6+6 ja vain hentoista äklötystä ollut toisinaan, ei ole edes joka päiväistä.
Kuulemma magnesiumi auttaa joillakin pahoinvointiin. Myös b-vitamiinien pitäisi helpottaa. Itse olen nyt tämän toisen kohdalla napsinut molempia. Esikoisesta söin koko raskausajan magnesiumia, en kylläkään tiennyt sen vaikutuksesta raskauspahoinvointiin tuolloin. Liekö sillä olisi ollut vaikutusta siihen, etten kokenut pahaa oloa? En sitten tiedä, mutta onnekas olen kai ollut :)
Niin juu ja esikoinen oli tyttö.

Kannattaa myös juoda paljon ja syödä usein pieniä annoksia :)

Jaksamisia ja onnea raskauteen :wave:

Viimeksi muokattu:
Mulla alkoi ympärivuorokautinen ällötys 6+4 ja sitä kesti pari viikkoa. Sitten oli pari viikkoa tasaisempaa ja nyt taas 10+0 eteenpäin saa juosta oksentamaankin. Mulla tuo tasannevaihe ehkä johtui siitä, että aluksi odotin tietämättäni kaksossia ja toinen oli lopettanut kehittymisen noin rv 7.

täälläkin pahoinvoidaan 6+0 --> (nyt 8+3)

hiukan on ehkä ollut apua B6-vitamiinista pienellä annoksella 10-25mg x3 Raskauspahoinvointi :: Terveyskirjasto. Apteekista ei saa pelkkää B6:sta kuin 200mg tabletteja, minut ohjattiin luontaistuotekauppaan, josta löytyi hiukan parempi vahvuus (50mg)

voileipäkeksit tms. tarpeeksi usein, vaikkapa kerran tunnissa

välillä kun tuntuu oikein pahalta, mietin neutraleja asioita (esim. harmaata väriä), jotka eivät aiheuta mitään haju/makuajatuksia...

Mulla alkoi kova pahoinvointi jo heti rv 4, eli ennen kun edes testiä tein. Joka päiväistä ja aika rajua oksentelua kesti 20 viikolle. 4 viikkoa meni jo tosi hyvin, mutta nyt on yrjöily taas alkanut! :( Nyt siis rv 25+1

Toisilla tosiaan tuo b-vitamiini helpottaa oloa ja monilla pahoinvointirannekkeet tepsinyt. Mulla ei ole auttanut mikään muu kuin pahoinvointi lääke ja sitä en voinut käyttää kun alkoi unettamaan niin paljon että nukahtelin lähes pystyyn ja kun on kuitenkin kaksi pientä lasta hoidettavana.

Toivottavasti olosi kuitenkin pian helpottaa kun menee viikot eteenpäin.

Jaa-a, oisko ollu rv 13-14, kun tästä oksensin vikat kerrat. Pari kertaa kävin sen jälkeenkin semmosia huonon olon aaltokausia, mutta oksentanut en enää.

Mulla oli paha olo myös tytöstä, mutta tästä olen oksentanut enemmän. Tämä siis poika ultratietojen perusteella. =)

mulla alko pahoinvointi ja oksentelu rv 5..nousin keskellä yötäki oksentamaan enkä voinu nukkua makuultaan vaan puoli-istuvassa asenossa..joka päivästä pahoinvointia ja oksentelu jatku rv 18 asti..josta eteenpäin se jatku sillai et muutaman kerran viikossa joutu oksentaan mut paha olo vaivas joka päivä..Sitä jatku muutaman viikon..Nyt rv 39 =) Ni ja poikaa odotellaan..

Yhteistyössä