Raskauspahoinvointi - miten "siedät"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt se sitten alkoi..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt se sitten alkoi..

Vieras
Eli jos on etova olo,niin oksennatko "vapaaehtoisesti" vai pidätteletkö niin kauan kun pystyt? Millä saat pahoinvoinnin pidettyä kurissa? Mikä pahentaa (onko esim tiettyjä ruokia/hajuja jne)?

Tänään siis toinen pahoinvointipäivä.. Ekassa raskaudessa alkoi samoihin aikoihin (kuudes viikko menossa) ja kesti muistaakseni jonnekin 14-16 viikolle asti. Ekassa raskaudessa en oksentanu kertaakaan,vaikka monesti lähellä oli. Nyt oon ens viikolla lähdössä matkalle,muutaman päivän välein 2 lyhyehköä (n 2 tuntia) lentoa,ja mietin selviytymiskeinoja pahoinvoinnin varalle.. En muista että viimeks olis ollu mitään tiettyä "laukaisijaa" pahoinvoinnille,tilanne pysyi hallinnassa kun söi vajaa tunnin välein..

oksentaminen helpotti hetkellisesti. Kuuma oli pahinta pahoinvoinnille. Jos tuli lämmin, niin oksu tuli aina, esim auton lämmityslaite, lämmin suihku yms, YÖK! Liharuoat etoi ja ylipäätään pysyin viikkoja erossa lämpimästä ruoasta. Helpotusta toivat nektariinit, tomaatti, jäätee, viinirypäleet ja ehdoton suosikki Pommac-mehujää. Olen ollut todella pahoinvoiva kaikilla kolmella kerralla, joten tuttua on.

mulla on ollut nyt vajaa seittemän kuukautta tätä pahoinvointia ja oksentamista, ja valitettavasti ei siihen oikeen mikään auta. välillä yritän olla oksentamatta mahdollisimman kauan (max. puol tuntia), mutta en tiiä onko siinä mitään järkeä kun sitten se tulee entistä kovemmalla paineella ja tuntuu ettei voi lopettaa. mutta toisaalta kun ei jaksais koko aikaa käydä oksentamassakaan.

mulla kasvikset, vihannekset ja hedelmät pahentaa asiaa. suolainen ja rasvainen.pysyy aika usein sisällä.

kirjoitan kosketusnäyttö puhelimella, niin kirjoitusvirheitä tulee jonkun verran..

vielä lisäisin, että itse vältä myös kylmää ja kuumaa ruokaa ja juomaa. ne tuntuu tulevan helpommin ylös. niin ja ei sais olla maha täynnä eikä ihan tyhjäkään vaan jotain siltä väliltä.

Yhteistyössä