F
Fobiasta kärsivä
Vieras
Minua vaivaa suorastaan sairaalloinen raskaaksi tulemisen pelko, jonka johdosta seksin harrastaminen on muuttunut pelottavaksi ja kamalaksi. Käytän tunnollisesti sekä e-pillereitä että kondomia, vaikka olenkin pitkään jatkuneessa vakituisessa parisuhteessa. Poikaystävääni kondomin käyttö ärsyttää, eikä hän ymmärrä hysteerisyyttäni. Pelkään unohtavani e-pillerin sen jälkeen, kun olen harrastanut seksiä, jolloin raskaus voisi mahdollistua. Sen lisäksi e-pillerit eivät ole 100% varmoja oikein käytettynäkään, joten riski on aina olemassa, kun spermaa pääsee sisälleni. Pelkään raskautta niin järkyttävän paljon sen vuoksi, että en luultavasti ikinä halua lapsia (en varsinkaan seuraavan kymmenen vuoden aikana) ja pelkään että joko en selviäisi hengissä synnytyksestä tai joutuisin mielisairaalaan hirveän kokemuksen saurauksena. Synnytys on koko elämäni ajan ollut pahin pelkoni. En myöskään pidä lapsista (saattaa ehkä olla yhteydessä juuri tuohon pelkooni).
Onko kellään muulla samankaltaista pelkoa? Miten tulette toimeen pelon kanssa? Miten parisuhteenne kestää sen, miten miehenne suhtautuu asiaan? Oletteko selibaatissa? Itse olen yrittänyt, mutta sorrun aina esim. koska säälin poikaystävääni... Pelkään, että nämä tuntemukseni ovat saamassa pikku hiljaa jonkinlaisia fobian piirteitä. Pelko on nykyään mielessäni lähes jatkuvasti ja seksielämäni on kuihtumassa olemattomaksi.
Voisinkohan saada sterilisaation tai kohdunpoiston jossain ulkomailla/yksityisklinikalla, vaikka olenkin alle 30 ja lapseton?
Onko kellään muulla samankaltaista pelkoa? Miten tulette toimeen pelon kanssa? Miten parisuhteenne kestää sen, miten miehenne suhtautuu asiaan? Oletteko selibaatissa? Itse olen yrittänyt, mutta sorrun aina esim. koska säälin poikaystävääni... Pelkään, että nämä tuntemukseni ovat saamassa pikku hiljaa jonkinlaisia fobian piirteitä. Pelko on nykyään mielessäni lähes jatkuvasti ja seksielämäni on kuihtumassa olemattomaksi.
Voisinkohan saada sterilisaation tai kohdunpoiston jossain ulkomailla/yksityisklinikalla, vaikka olenkin alle 30 ja lapseton?