raskaustestin luotettavuus.. Auttakaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nashita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nashita

Uusi jäsen
01.01.1970
9
0
1
Hei

Onko ketään koskaan saanut raskaustestistä väärää Positiivisä tulosta? siis eli testi olisi näyttänyt positiivista tulosta mutta silti ei oikeesti olisi ollutkaan raskaana.

Olen itse saanut positiivisen tuloksen apteeksita ostetust testistä (clair blue) mutta menen maanantaina vielä verikokeeseen.. jännitää vaan tulos kun olen ihan innoissani ja jo tottunutki vähän asiaan.. ja pelkään että testi olis näyttänytkin väärin. Tämä on siis ensimmäinen raskaus, siksi olen vähän epävarma.

Oliko kyseessä siis Clear Bluen digitaalinen testi, johon tulee teksti Raskaana (ja viikot hedelmöittymisestä, jos on viikkonäytöllinen testi kyseessä) vai se testi, johon tulee plus-merkki, jos on raskaana? Digitesti on luotettava, mutta ilmeisesti tuo jälkimmäinen testi voi antaa aika monitulkintaisia tuloksia. Jos tulos oli selvästi positiivinen, niin kyllä uskoisin, että raskaana olet. Toivottavasti verikoekin antaa positiivisen tuloksen. Tsemppiä siis! :flower:

Kyllä mä luotan vanhaan sanontaan: Vääriä positiivisia ei ole. :)

Onnea!

ps. Siten saat väärän positiivisen, että pistät hedelmöityshoidoissa käytettävää munasoluja irrottavaa lääkettä, esim. Pregnyliä ja testaat parin päivän sisällä..

Aika harvinaisia taitaa väärät selvät plussat olla. Joskus tuloksesta ei oikein voi olla varma esim. hailakka viiva, mutta jos jos tulos on selkeä plussa, niin eiköhän verikokeen tulos liene sama. :) Onnea!! :flower:

Pakko kommentoida tähän, mä sain viime lokakuussa 2010 Apteekin omalla raskaustestillä plussan, jonka myös mies ja ystävä näki ( eli ei mitään mielikuvituksen tuottamaa! ) ja siitä reilu vuorokausi niin täti tuli kylään ! : /

Pakko kommentoida tähän, mä sain viime lokakuussa 2010 Apteekin omalla raskaustestillä plussan, jonka myös mies ja ystävä näki ( eli ei mitään mielikuvituksen tuottamaa! ) ja siitä reilu vuorokausi niin täti tuli kylään ! : /

Kuten LeenaT yllä kertoikin, näissä tapauksissa on kyse kemiallisesta raskaudesta, eli munasolu on hedelmöittynyt ja hipaissut kohdun pintaa muttei kuitenkaan kiinnittynyt kunnolla.
Väärä plussa se periaatteessa ei siltikään ole, raskaushormonia on ehtinyt elimistöön erittymään ja näin ollen testi antaa positiivisen tuloksen.

Kemiallisesta on mullakin kokemusta eli ei ne vääriä plussia ole siinä tapauksessa. Mulla tais silloin eka haamulainen tulla testiin iltapissasta kp 30 ja jos en ihan väärin muista, niin vuoto alkoi kp 33 aamulla. Joka päivä testasin, kp 31 oli hieman vahvempi haamu, mutta kp 32 se näytti vähän haalenneen. Kp 33 tuli enää ihan onnettoman haalea haamuntapainen ja sitten alkoikin vuoto. Kyllä tämän varsinaisen raskauden aikana se eka haalea positiivinenkin oli aivan eri luokkaa kuin kemiallisen aikaan, jolloin ne viivat olivat todellakin erittäin haaleita. Kuumeilupuolelta löytyy muuten monenmoista testiä kuvaketjusta, sieltä voi käydä vähän kattelemassa millaisia viivoja muut on saaneet! :)

Yhteistyössä