raskaustestin luotettavuus.. Auttakaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nashita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nashita

Uusi jäsen
01.01.1970
9
0
1
Hei!

Onko kellään näyttänyt raskaustesti positiivista vaikka ei ole ollutkaan raskaana. Tein clear blue testin kun menkat oli 4 päivää myöhässä ja se oli positiivinen.

Olen todella innoissani ja vähän jo tottunutkin asiaan, mutta oon menossa maanantaina verikokeeseen ja vähän pelottaa jos se onkin sit negatiivinen..

Onko jollain kokemusta?

Tämä on ensimmäinen raskaus et sen takia olen jotenkin niin epäluulonen.

Itse olin myös todella epäluuloinen kun testi näytti heti positiivista. Mutta väärät positiiviset on varmaan tosi harvinaisia, tai oikeastaan niitä ei kai olekaan. Jos on väärä positiivinen niin se voi olla ns. kemiallinen raskaus, jossa raskaus on alkanut mutta keskenmeno tulee äkkiä. Virtsassasi on istukkahormonia jos testi näyttää positiivista, joten raskaana olet :)

Tosiaan, raskaustesti voi olla positiivinen ja silti et ole raskaana. Jotkut syövät nimittäin erittävät raskaushormonia ja aiheuttavat väärän positiivisen.

Lisäksi raskaus voi mennä kesken.

Tai raskaus voi olla ns tuulimunaraskaus, jolloin istukka kasvaa, muttei sikiötä, eli kannat "tyhjää".

Lapsi voi olla niin vaikeasti kehityshäiriöinen, että päädyt keskeyttämään raskauden tai raskaus menee muuten vain kesken, normi-keskenmenojakin (ilman sikiöperäistä syytä) sattuu lukuisia.

Lapsi voi syntyä niin ennenaikaisena ettei ole mahdollisuuksia jäädä eloon, lapsi voi vammautua tai kuolla synnytyksessä, tai lapsi voi kuolla aivan loppuraskaudessa. Istukka voi irrota, lakata toimimasta tai napanuora voi mennä solmuun tahi kuristaa lapsen kuoliaaksi.

Tai sitten voi käydä hyvä tuuri ja saat elävän, terveen lapsen syliisi noin 36 viikon kuluttua tästä päivästä. Kaikki on mahdollista.

Itse olin myös todella epäluuloinen kun testi näytti heti positiivista. Mutta väärät positiiviset on varmaan tosi harvinaisia, tai oikeastaan niitä ei kai olekaan. Jos on väärä positiivinen niin se voi olla ns. kemiallinen raskaus, jossa raskaus on alkanut mutta keskenmeno tulee äkkiä. Virtsassasi on istukkahormonia jos testi näyttää positiivista, joten raskaana olet :)

Näin juuri, eli väärä voi olla siinä mielessä että on kohdunulkoinen, kemiallinen tms. Mut plussaa ei tule ilman istukkahormonia.Siis jos vaan testin ohjeen lukee ja käyttää testiä oikein.

joo ja nyt on sitte jo 6 pv myöhässä et on kai raskausviikko 5 + 1 meneillään.. jotenki vaan pelottaa että tä viedään pois ku on niin monesti tehnyt negatiivisen testin.. kai se pitää vaan uskoa<3

Yhteistyössä