Raskausuutinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauvamahassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauvamahassa

Vieras
Miten olette kertoneet läheisimmille raskaudesta? Millä viikoilla?

Jouluna ajateltiin kertoa tuleville isovanhemmille jollain hauskalla tavalla.. Meinasin ensin että teettäisin ja paketoisin "Mummi" ja "Vaari" t-paidat mutta en tiedä... Vinkkejä? :)

Ekan ultran jälkeen kerrottiin eli viikolla 12+. Omalle äidille vähän vihjailin niin että arvasi ja mies laittoi vain vanhemmilleen viestin, ei sen omaperäisempää.

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
tais olla vkolla 14. Ihan normaalisti, meille on vauva tulossa. Kavereille ei oo kerrottu vieläkään, rv 24.

Siis miksi ette oo kavereille kertoneet. Kuulostaa omituiselta. Oon aina ihmetelly ihmisiä jotka ei avoimesti kerro vaan pysyy mykkänä peenä ison mahan kanssa ikään kuin se asia olisi jotenkin kielletty ja vieras.
Sellanen tunne siitä tulee. Ihmettelen itsekseni sitten miksei siitä voi puhua, luonnollisesta asiasta.

Meillä on kerrottu 12-viikon ultran jälkeen, kun "pahin" keskenmenoriski-aika on takanapäin.

Lähipiirissä on muutaman kerran käynyt niin, että pari on hehkuttanut vauva-onneaan jo ensimmäisillä viikoilla, ja raskaus on mennytkin kesken, surullinen tilanne.
Mut jokainen tavallaan.

Ei meillä raskaus mikään salaisuus ole, silti suurin osa kavereista ei tiedä. Mitäpä sitä mainostamaan henkilöille, joiden mielestä lapset ovat saatanasta eikä tule edes nähtyä heitä kovin usein.

Nyt menossa rv19, mun perhe tietää ja kuten myös miehen, molemmilta vielä muutama lähempi kaveri/työkaveri.

Meillä kans keskenmeno takana, ja suoraan sanottuna senkään takia ei ole tullut kerrottua kavereille. Mieluummin mä suren miehen kanssa kahdestaan, kun selittelen ihmisille että ei meille tulekaan vauvaa. Ihmisille, jotka saattavat laukoa typeriä kommentteja asiaan liittyen ja joilta ei lohdutusta saa.

Kukin tavallaan, jokainen kertoo silloin kun parhaaksi näkee. Ei sitä tarvitse tuomita tai ihmetellä suu auki. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Quest:
Meillä on kerrottu 12-viikon ultran jälkeen, kun "pahin" keskenmenoriski-aika on takanapäin.

Lähipiirissä on muutaman kerran käynyt niin, että pari on hehkuttanut vauva-onneaan jo ensimmäisillä viikoilla, ja raskaus on mennytkin kesken, surullinen tilanne.
Mut jokainen tavallaan.

Mulla taas keskenmenon kokenut kaveri sanoi, että hän katui sitä ettei kertonut vaan odotti että tuo maaginen 13 viikkoa tulee täyteen. Sanoi, että olisi ollut niin paljon helpompi purkaa sydäntä keskenmenon jälkeen kun olisi jo asiasta tiedetty. Sanoi, että oli vaikeaa alkaa puhumaan asiasta. Mutta riippuu varmaan ihmisestä.

Itse esikoisesta laitoimme tekstiviestinä jonku lorun lähimille sukulaisille jotka asuivat kaukana, lähellä asuville sanoimme vaan ihan vastatusten. Viikkoja tais olla jotain 10... Kuopuksesta kerroimme vielä aikaisemmin läheisille ihmisille.

Yhteistyössä