Raskausviikkojen määrästä kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua kaipaava

Vieras
Eli on siis pakko kysyä miten laskette raskausviikot. Esimerkiksi jos viimeiset kuukautiset on olleet 10.7. niin mikä viikko ja päivät on menossa? Onko 6+2 vai 7+2?

Siksi kyselen kun soitin neuvolaan ja terkkari sanoi että olisi jo viikot 7+2. Itse aloin miettiä, että miten voi olla. Se vaan jankkasi, että "jos lasketaan viimeisistä menkoista niin on se". Mutta itsekin mietin, että jos kuitenkin olisi vasta 6+2.

Alkuperäinen kirjoittaja Apua kaipaava:
Alkuperäinen kirjoittaja perlos:
10.7 on 0+0, 11.7 on 0+1 ja niin edelleen..

Eli? En osaa laskea, kun menen vaan aina sekaisin. Millä viikolla olen mielestäsi?

okei, sori mulla ei ollut äsken kalenteria.. Mutta 6+2 tulee mun laskujen mukaan. Eli olihan tuo 10.7 se päivä jollon sulla on alkanu viimeiset menkat?

Alkuperäinen kirjoittaja Apua kaipaava:
10.7 on 0+0, 11.7 on 0+1 ja niin edelleen..

Eli? En osaa laskea, kun menen vaan aina sekaisin. Millä viikolla olen mielestäsi?

okei, sori mulla ei ollut äsken kalenteria.. Mutta 6+2 tulee mun laskujen mukaan. Eli olihan tuo 10.7 se päivä jollon sulla on alkanu viimeiset menkat?

Joo, silloin alkoi viimeiset kuukautiset mulla. :) Helpottaa suuresti, jos viikot onkin vasta 6+2. Silloin ei ole hätää enää. Huh.

Mulla on kyllä laskettu neuvolassa ja polilla niin että se menkkojen alkamispäivä on 0+1.
Niin sen itsekin järkeilisin. Millä järjellä se niin ajatellaan että ensin yksi päivä menkkoja ja sitten vasta alkaa laskeminen?

Alkuperäinen kirjoittaja Nappe:
http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111
tossa on aika kiva laskuri

No mutta tuo laskee LA:n kuukautiskierron perusteella eikä alkamispäivän perusteella.Sotii kaikkia neuvolakäytäntöjä vastaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ai häh:

No mutta tuo laskee LA:n kuukautiskierron perusteella eikä alkamispäivän perusteella.Sotii kaikkia neuvolakäytäntöjä vastaan..

Siihenhän pitää syöttää kuukautisten alkamispäivä ja laskuri laskee siitä lasketun ajan..?

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Mulla on kyllä laskettu neuvolassa ja polilla niin että se menkkojen alkamispäivä on 0+1.
Niin sen itsekin järkeilisin. Millä järjellä se niin ajatellaan että ensin yksi päivä menkkoja ja sitten vasta alkaa laskeminen?

No mulla on aina laskettu nii että alkamispäivä on 0+0!
Mä ajattelen sen niin et jos ma alkaa menkat, niin tiistaina on 0+1 koska sillon on kulunu se 1 päivä mennkojen alkamisesta. Ja seuraava ma on tasan 1 kun sillon on tasan se viikko kulunu.

Alkuperäinen kirjoittaja muratti:
Mä ajattelen sen niin et jos ma alkaa menkat, niin tiistaina on 0+1 koska sillon on kulunu se 1 päivä mennkojen alkamisesta. Ja seuraava ma on tasan 1 kun sillon on tasan se viikko kulunu.

näin minäkin sen olen ymmärtänyt..

Alkuperäinen kirjoittaja ai häh:

Siihenhän pitää syöttää kuukautisten alkamispäivä ja laskuri laskee siitä lasketun ajan..?

Niin mutta se vaihtaa sitä samaan tahtiin kun sinä vaihdat kuukautiskierron pituutta.

Alkuperäinen kirjoittaja muratti:

näin minäkin sen olen ymmärtänyt..

No näinhän se kai menee kun oikein järjellä ajattelee.

Mulla on sitten laskettu väärin. =/

Yhteistyössä