Rasvalisä & D-vitamiini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitesseoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitesseoli

Vieras
Voisiko joku ystävällisesti sanoa, kun on ohje hukassa, että kuinka monta tippaa D-vitamiinia pitikään antaa päivässä, kun lapsi on siirtynyt kokonaan juomaan tavallista maitoa?

Ja miten sen rasvalisän kanssa on, jos juo pelkästään rasvatonta maitoa yms. rasvattomia maitotuotteita, niin oliko aiheellista lisätä esim. puuroon vähän öljyä???

D vitamiinia annetaan 3v saakka 10 jotain yksikköä eli esim. dvitol 5 tippaa, meillä on minisun tapletit ja niitä annetaan 2 kpl päivä.

Olen todella huono vastaamaan tohon rasvalisään, koska itse olen tavallisten ruokien kannalla eli meillä ei käytetä kevyttuotteita missään muodossa, ja juuri oli jonkin näköstä juttua siitä lapsettomuudesta yhteydessä rasvattomiin tuotteisiin sekä maidon rasvojen rintasyövän ehkäisevä vaikutus. Mutta ellet anna maitorasvoja lapselle, antaisin sitten juustoa yms. enemmän että saa maidonrasvoja. Ja tietenkin rypsi/oliiviöljyä tuollainen teelusikallinen päivässä, eikä tämä kasvisrasvalisä tee laisinkaan pahaa, vaikka käyttäisikin tavallisia maitotuotteitakin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2007 klo 18:33 Cruella DeVille kirjoitti:
jekovit tai devitol 3 tippaa päivässä 3-vuotiaaksi, ite lisään öljyä puuroihin ja ruokiin kun poika hoikanlainen

Näihin on tullut uudet suositukset ja se on 5 tippaa

mä annan pojalle 1v3kk 3tippaa devitolia päivässä ja pikkasen lorautan öljyä puuron tai ruuan sekaan....ton öljyn suhteen en tarkkaa määrää pidä,mut ehkä pari teelusikkaa päivässä hyvä. meillä juodaann rasvatonta maitoa,mut syödään kyllä kaikenlaista :p neuvolasta sain ohjeen et öljyä pitäis lisätä pikkasen lapsen ruokavalioon että lapsi sais myös näitä pehmeitä(hyviä) rasvoja kovan rasvan rinnalla. ja margariinia myös leivän päällä käytetään. pehmeitä rasvoja kuulemma siks et verisuonet putsaantuu,ei kovat rasvat tuki suonia ;)

Kiitos, piti vielä sanoa, että meillä on Jekovit käytössä ja oon toistaiseksi antanut sen viisi tippaa päivässä ja miettinyt, että onko se "yliannostus". Täytyypä nyt vähentää tuohon kolmeen, mut hyvä tietää, että viiskään ei ole sitten ollut ainakaan haitallista

Yhteistyössä