Rasvanpoltto-ohjelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joojoo22
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

joojoo22

Jäsen
08.01.2009
208
0
16
RASVANPOLTTO-OHJELMAN RUOKAVALIO

1. ja 8. päivä
Aamupala: 1 kuppi kahvia ja 1 sokeripala
Lounas: 2 kovaksi keitettyä kananmunaa, runsaasti keitettyä pinaattia (pakaste käy), 1 tomaatti
Päivällinen: 1 teflonpannulla paistettu tai grillattu iso pihvi, vihreää salaattia (siis pelkkää lehtisalaattia tms.), hieman öljyä ja sitruunanmehua

2. ja 9. päivä
A: 1 kuppi kahvia, 1 sokeripala
L: 1 iso pihvi, vihreää salaattia ja tuore hedelmä (omena, päärynä, appelsiini tai mandariini)
P: 1 paksu viipale kinkkua, 1,5dl maustamatonta jogurttia

3. ja 10. päivä
A: 1 kuppi kahvia, 1 sokeripala, 1 pala paahtoleipää ilman rasvaa
L: keitettyä pinaattia, 1 tomaatti, 1 tuore hedelmä
P: 1 paksu viipale kinkkua, 2 keitettyä kananmunaa, runsaasti vihreää salaattia + öljy-sitruunamehukastiketta, 1 tuore hedelmä

4. ja 11. päivä
L: purkki raejuustoa, 1 iso raastettu porkkana, 1 kovaksi keitetty kananmuna
P: 1,5dl maustamatonta jogurttia, 1 purkki hedelmäsalaattia hedelmäliemessä (ei siis sokeriliemessä) sekä banaani

5. ja 12. päivä
A: 1 iso raastettu porkkana, sitruunamehua
L: runsaasti vähärasvaista kalaa (seiti, turska, hauki, ahven, kuha, kampela) vähässä rasvassa paistettuna, sitruunaa, pieni pala leipää, hieman voita tai margariinia
P: suuri pihvi vähässä rasvassa paistettuna, keitettyä parsakaalia, vihreää salaattia sitruunamehulla

6. ja 13. päivä
L: grillattua broileria ilman nahkaa, vihreää salaattia öljy-sitruunamehukastikkeella
P: 2 kovaksi keitettyä kananmunaa, 1 suuri raastettu porkkana

7. päivä
A: 1 kuppi teetä
L: grillattua tai uunissa foliossa valmistettua lihaa, esim. porsasta tai lammasta, nautakin käy
P: ei mitään syötävää, ainoastaan paljon vettä

Eli kun ollaan oltu viikko dieetillä niin sit alkaa tuo ruokalista taas alusta!

VINKKEJÄ: Liha maustetaan vähällä suolalla ja pippurilla, yrttimausteet ovat sallittuja.
Alkoholi ja kaikki virvoitusjuomat ovat ehdottomasti kielletty.
Kahvia ja teetä ei saa juoda päivän mittaan!
Vettä on juotava VÄHINTÄÄN 2 litraa vuorokaudessa.

Tänään aloitin tuon dieetin ja ajattelin, että voisin pitää eräänlaista päiväkirjaa täällä, eli kirjoitella kuinkas sujuu.

1. dieettipäivän aamupaino on 89,9 kg, joten siitä lähdetään.

Nyt on 2. dieettipäivän aamu ja pudotusta oli tullut 200 g. Hölmöä varmaan punnita joka aamu, mutta aattelin silti tehdä niin ja ilmoitella tänne lukemia. Jos siitä olis apua dieetissä pysymiseen.

Jo heti eilen jouduin vähän fuskaamaan, kun olin syönyt jo lauantaina (silloinhan mun piti virallisesti aloittaa rääkki) pinaatit kaapista. Korvasin sitten pinskut kurkulla, kun en viitsinyt lähteä kauppaan pakastepinaatin takia ("lähi"kauppaan matkaa 10 km). Toivottavasti mitään peruuttamatonta ei tapahtunut, nyt on aikomus pysyä täysin ohjeissa ja ruodussa. =)

4. dieettipäivä alkaa ja paino oli 88,6 kg, eli 1,3 kg miinusta. Ihan hyvä tulos, varsinkin kun mulla ei varmaan paljoakaan ollut ylimääräistä nestettä (oon jo pidemmän aikaa, sunnuntaita lukuunottamatta, syönyt 1300 kcal/pvä ).
Olo on ihan hyvä, eikä vielä oo nälkä yllättänyt. Mielitekoja kyllä on ollut, varsinkin paahdetun ruisleivän tuoksu on melkein vastustamaton.
Väsymys on melkoinen, mutta se johtunee siitä, että molemmat lapset ovat flunssassa ja varsinkin vauva on valvottanut öisin, viime yönäkin heräs 6 kertaa.
Pahemmin en oo päässyt liikkumaan, johtuen juuri tuosta lasten sairastelusta (kun mies tulee töist oon niin rätti, ettei pahemmin tee lenkille mieli).
Huomasin juuri, että joudun vissiin lopettamaan dieetin jo perjantaina, eli yks päivä jää vajaaksi. Viimeiseksi dieettipäiväksi kun on liput ostettuna teatteriin ja pakettiin kuuluu ravintolaillallinen.

6. dieettipäivä ja nyt näyttäis siltä, että homma jää kesken. Aamupäivällä sain kauhean päänsäryn, mihin ei lääkkeet tepsineet. Sitten alkoi "horkkatärinä" ja viimeiseksi oksentelu.
Nyt on olo jo parempi, söin suklaapötkön, jotta sain verensokerin nopeasti ylös. Ja nyt syön paahtoleipää ja juon vahvasti sokeroitua teetä.
Kait mun yleiskunto on vaan niin heikko, kun oon nukkunut tän viikon aikana vaan parin kolmen tunnin yöunia, ettei kroppa kestänyt rääkkiä. Tai sitten oon ihan vaan vatsataudissa.
Katson vielä mikä olo on huomenna. Jos tuntuu hyvältä, niin jatkan ruokavaliota perjantaihin saakka, vaikka tämä päivä menikin männiköön.

8. dieettipäivä ja eilen oli olo vielä heikko, ja mulle nousi vielä kuume, joten kyseessä tais olla jonkinmoinen flunssa. Nyt on olo onneksi jo melko normaali.
Paino oli tänään kilon enemmän kuin eilen, vaikka söinkin vaan kaks kertaa päivän aikana. En noudattanut dieetin ruokavaloita, mutta välttelin hiilareita.
Vaikka dieetti menikin reisille, niin jatkan silti perjantaihin saakka rasvanpoltto-ohjelmaa.

11. dieettipäivä ja eilen jälleen tuli niin kova päänsärky, että se helpotti vasta oksentamisen jälkeen. Eli tämä leikki loppui siihen. Painoa putos 2,9 kg, mutta mullahan ei sitä helposti lähtevää nestettä paljoakaan ollut. Ja sairastelujen takia lipesin ruokavaliosta useasti. Täytyy kokeilla paremmalla onnella sitten kun vauvan yöheräilyt ovat historiaa. 3-5 tunnin yöunilla ei tähän dieettiin (ainakaan mun) kannata ryhtyä.

1. päivä 89,9 kg
2. päivä 89,7 kg
3. päivä 89,1 kg
4. päivä 88,6 kg
5. päivä 87,7 kg
6. päivä 87,5 kg
7. päivä 87,4 kg
8. päivä 88,4 kg
9. päivä 87,9 kg
10. päivä 87,7 kg
11. päivä 87,0 kg

Tsemppiä sulle! Tää oikeesti toimii.. Mulla vaan oli eri versio tästä (mehiläisen sairaaladieetti). Alku teki tiukkaa, mut toisella viikolla tuntui jo ettei jaksa syödä tuota määrää mitä pitäs! :)
Tää dieetti teilattiin tuolla toisessa ketjussa täysin...

Kiitokset maiza86 tsemppauksesta! Kiva kuulla, että kuuri on toiminut sulla. Ite oon tehnyt tän kolme kertaa aikaisemmin ja kivasti on kiloja lähtenyt. Silloin lähtöpainoa on ollut reippaasti vähemmän (jopa 15-20 kg vähemmän, nyt siis pudotetaan kahden raskauden/kotiäitiyden (ja heikon itsekurin) tuomaa taakkaa), joten nytkin pitäis kiloja karista, jos vaan jaksan vetää homman loppuun saakka.

Yhteistyössä