Ratkaiskaa meidän perheriita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies sitä mieltä että meidän tyttö ei saa käyttää meikä-sanaa koska se on jätkien sana. Se ei kuulu naisten sanavarastoon ja hän vahvasti uskoo että kaikki miehet katsovat kieroon naisia jotka käyttävät itsestään sanaa meikä. Kysykää miehiltänne tai kertokaa oma mielipide, kieltäisittekö tyttöänne käyttämästä itsestään sanaa meikä??

Meikä odottaa teidän apuanne :(

Mä en ole koskaan tykännyt sanasta meikä, jotenkin ällö sana. Mutta en näe mitään syytä miksei joku tyttö/nainen saisi käyttää sitä sanaa.

:D Tuntuu vaan niin hassulta, että olisi erikseen tyttöjen ja poikien sanat :D

:o mies tossa outo on. Kovin sovinistisen kuuloinen ajatelma; miten niin sanat voidaan jaotella naisten ja miesten kesken? Tulee väistämättä mieleen, jaotellaanko työtkin siten?

Mutta mitä itse riidan ratkaisemiseen tulee, on se teidän itse ratkaistava. Joko saat miehen uskomaan, että hänen näkemyksensä on hassu. Tai annat miehellekin päätäntävaltaa tässä kasvatusasiassa. Olkoonkin, että outoa on tavallisen sanan käyttö kieltää, on miehellä kai isänä oikeus tehdä joskus omituisiakin päätöksiä.

Eli miehesi mielestä tyttöjen/naisten tehtävä on miellyttää miehiä ja pojat/miehet saavat sitten elää ja olla kuinka haluavat? Yritä edes sinä kasvattaa tytöstäsi itseään kunnioittava ja arvostava ihminen, vain siten naisten alistaminen loppuu kun tytöistä kasvatetaan vahvoja aikuisia.

Siis mitä ihmeen seksismiä mieheltäs? Kyllä tytöt saa puhua ihan niinkun pojatkin jos tyttöä huvittaa. Tyttö löytää ihan itse naisellisuutensa kun hänelle sopii hänelle sopivalla tavalla, kukaan mies ei hänelle saa sanoa minkälainen naisen kuuluu tai ei kuulu olla.

Ja jostain niinkin pienestä jutusta kun sanasta "meikä..." Kukaan muu tommosiin edes kiinnitä huomiota.

Eipä ole asia vieläkään sovittu. Periaatteessa tämä on mulle tärkeä asia vaikka kyse onkin vaan yhdestä sanasta, mutta jos poika saa hokea että meikä ja tyttö ei niin ei anna minulla luonto periksi hyväksyä tuollaista syrjintää.

Yhteistyössä