Ratkaiskaa meitin kina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja spraitti laiskana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

spraitti laiskana

Vieras
Kumpi oikeessa tuli juttua miehen kanssa sakoista ja siitä jos ne jättää maksamatta
niin mun mielestä niistä joutuu aikanaan istumaan eli kun on tarpeeksi kertyny ja riittävän kauan katottu sitä maksamattomuutta mies taasen väittää et laki on muuttunu eli enää ei joudu vankilaan maksamattomista sakoista...

Tuomioistuimessa annetut sakot joutuu vielä istumaan jos ei saada ulosmitattua. Pelkästään poliisien antamia päiväsakkoja ei tarvitse istua vaikka ei saataisikaan perittyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
No joka tapauksessa maksakaa ne laskut niin ei mee perintään ;)

mies on maksanu omansa minkä sai 10v sitten ja mä en oo saanu yhtäkään ;)

eiku kysymys juontaa miehen exään jolta tuli kirje viime viikolla et on maksamattoman sakon takia kuulema vankilassa muutaman viikon eikä siksi voi soittaa lapselleen tästä tämä vaan on lähteny et puhuuko totta vai heittääkö omiaan eikä kerro oikeeta syytä

Nykyään ei joudu sakkoja istumaan. Se tulee kuulemma liian kalliiksi yhteiskunnalle. Laittavat sakot ulosoton kautta maksuun , jos ei maksa muuten. Mutta vankilaan ei niistä joudu.

Asia oli viime viikolla esillä , keskustellessani poliisin kanssa ko.asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja spraitti:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
No joka tapauksessa maksakaa ne laskut niin ei mee perintään ;)

mies on maksanu omansa minkä sai 10v sitten ja mä en oo saanu yhtäkään ;)

eiku kysymys juontaa miehen exään jolta tuli kirje viime viikolla et on maksamattoman sakon takia kuulema vankilassa muutaman viikon eikä siksi voi soittaa lapselleen tästä tämä vaan on lähteny et puhuuko totta vai heittääkö omiaan eikä kerro oikeeta syytä

Miten mä luulin että Suomen vankiloissa elämä on suht vapaata ja pääsisi siis soittamaankin silloin kun haluaa.. onhan siellä yleisiä puhelimia omiaan tuskin saa käyttää.
Mutta jospa näin ei siis asiat olekkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Varma tieto:
Nykyään ei joudu sakkoja istumaan. Se tulee kuulemma liian kalliiksi yhteiskunnalle. Laittavat sakot ulosoton kautta maksuun , jos ei maksa muuten. Mutta vankilaan ei niistä joudu.

Asia oli viime viikolla esillä , keskustellessani poliisin kanssa ko.asiasta.

Tuomioistuimen sakot joutuu kyllä istumaan.