RATTAAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden vaiheilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahden vaiheilla

Vieras
Olen ostamassa rattaita, mutta olen kahden vaiheilla, BRIO NOVA kuomurattaat vaikuttavat hyviltä, mutta voiko niitä ostaa muualta kuin vauvatalo Johannasta? Kyseiset liikeet ovat niin kaukana, ettei ainakaan onnistu henkilökohtaisesti mennä niitä ostamaan, elleivät sitten postin kautta toimita? Toisena vaihtoehtona on emmaljungan kuomurattaat, ehkäpä EMMALJUNGA CEROX RATTAAT (tai EMMALJUNGA CROSSWAY RATAS..?).

Kiitollisena otan kokemuksia ja mielipiteitä vastaan kyseisistä rattaista! :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2005 klo 16:16 kahden vaiheilla kirjoitti:
Olen ostamassa rattaita, mutta olen kahden vaiheilla, BRIO NOVA kuomurattaat vaikuttavat hyviltä, mutta voiko niitä ostaa muualta kuin vauvatalo Johannasta? Kyseiset liikeet ovat niin kaukana, ettei ainakaan onnistu henkilökohtaisesti mennä niitä ostamaan, elleivät sitten postin kautta toimita? Toisena vaihtoehtona on emmaljungan kuomurattaat, ehkäpä EMMALJUNGA CEROX RATTAAT (tai EMMALJUNGA CROSSWAY RATAS..?).

Kiitollisena otan kokemuksia ja mielipiteitä vastaan kyseisistä rattaista! :wave:

Kyllä Briolla muitakin jälleenmyyjiä on ja paljon. Missä päin suomea asut, niin katsotaan jos osaisin vastata löytyykö lähempää.

Meillä on Brion Duot (kovakoppa ja ratasosa erikseen, rattaat novan kanssa samanlaiset) ja oon ollut tosi tyytyväinen. Kevyet työntää lumessakin, ei nitise ei natise, helppo kasata,kohtuullisen kevyet nostaa autoon, fillarit lähtee helposti irti, kankaat hylkii hyvin likaa, ei ainakaan vielä haalistumista havaittavissa.
Ei mitään valittamista paitsi ehkä se että renkaissa on polkupyörän venttiilit, eli jos käy huoltsikalla täyttämässä, niin tarvii sen välikappaleen venttiiliin. Suosittelen.

Meillä on just nuo Novat! Ostin käytettynä, eka omistaja oli ostanu ne vuoden 2002 lopulla mutta ne on vuosimallia 2003 :) Älyttömän kevyet on työntää, helppo pakata autoon ja ratasosa on tilava joten uskon että meillä menee ne tosi pitkään eikä isompia rattaita tarvitse ostaa vuosiin! Mä oon aina ottanut kaikki renkaat kerralla irti ja mies on ne täyttänyt huoltoasemalla käydessään, lisäksi ostettiin Anttilasta mulle sellanen kätevä pumppu jolla voi täyttää jos tulis "hätätilanne". Ei oo hätätilannette vielä tullut joten ei oo tarvinnut käyttää :)

Mä liput Ceroxien puolesta: mulla on ollut ennen näitä briot, mutten ollut tyytyväinen. Ceroxit on kevyet, mutta äärimmäisen tukevat: ei heilu eikä keikkaa. Bussissa matkustaessa tosi hyvät juuri tukevuutensa ansiosta, ja koska työntöaisan saa käännettyä pois käytävältä. Suunnanvaihto heittämällä ihana, jos lasta häikäisee tai käy kova tuuli/pyry/sade päin. Kesällä kuomusta irrotettava takaosa oli iso plussa, kuomusta sai siis pelkän aurinkosuojan, mutta muuten läpiveto eikä rattaaseen päässyt lämpö nousemaan korkeaksi. Menee tosi littanaksi kasatessa, joskin on sitten hieman pidempi paketti kuin Briot esim olivat, mutta helpommat käsitellä kasattuna kuin edelle mainitut. Kaikki perusjuttu mikä brioissakin sama: selkänoja taittuu (tosin näissä neljä asentoa, brioissa kolme), kankaat saa pesuun (hylkii likaa ja aurinkoa) ja renkaat helppo ottaa irti (täytettävä maastopyörän pumpulla). Crossway rattaathan on jotakuinkin samaa kategoriaa, ilman työntösuunnan nopeaa vaihtoa vaan. Joskin Crossway rattaassa on parempi (tilavampi) tavarakori kuin Ceroxeissa (kuitenkin ceroxien koriinkin on tähän mennessä mahtanut kaikki, mitä siellä on pitänyt kuljettaa). Painorajahan noissa koreissa on kaikissa sama 5 kg. Ja kuomu on mun mielestä crossway rattaissa kauniimpi, mutta en mä siihen työntösuunnan vaihtoa vaihtaisi. ;)

Luulin että brioissa saa aisan heittämällä käännettyä, eipäs saakkaan :/ Kuten ei sitten crosswayssäkään, ainoa vaihtoehto taitaakin siis olla ceroxit. Meillä siis kriteerinä myös tuo aisan kääntäminen, se todellakin on kätevää!

:flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2005 klo 21:07 kahden vaiheilla kirjoitti:
Luulin että brioissa saa aisan heittämällä käännettyä, eipäs saakkaan :/ Kuten ei sitten crosswayssäkään, ainoa vaihtoehto taitaakin siis olla ceroxit. Meillä siis kriteerinä myös tuo aisan kääntäminen, se todellakin on kätevää!

Siis mitä? kyllä meidän uusissa Brioissa saa työntöaisan heittämällä käännettyä! Käsittääkseni se on uusi ominaisuus Brioissa ja tullut vuosimalleihin 2005, jotka meilläkin on :) Eli vanhoissa käytetyissä ei varmaan oo..
Miehen siskon Emmaljungat on mielestäni kauheat. Niiden kääntäminenkin on yhtä jyräämistä, minusta Briot on paljon kevyemmät ja mukavammat työnnellä. Mutta makuasioitahan nämä ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2005 klo 21:14 AnniJaKaitsu kirjoitti:
\

Siis mitä? kyllä meidän uusissa Brioissa saa työntöaisan heittämällä käännettyä! Käsittääkseni se on uusi ominaisuus Brioissa ja tullut vuosimalleihin 2005, jotka meilläkin on :) Eli vanhoissa käytetyissä ei varmaan oo..

Jep, tarkistinpa mäkin ja novassa oli muutaman värivaihtoehdon kanssa myös uutena tämä aisan kääntäminen.

Miltä sivuilta te katsotte niitä brion tietoja? Brion omilta sivuilta en ymmärrä kun on Ruotsiksi kaikki ja Johannan sivuilla ei paljoakaan tietoja ole, luki vain siellä sivun reunassa että vaunuihin saa käännettävän aisan. :headwall: Niin, missäs niitä muualla sitten myydäänkään? Pohjoisin paikka?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2005 klo 21:48 kahden vaiheilla kirjoitti:
Miltä sivuilta te katsotte niitä brion tietoja? Brion omilta sivuilta en ymmärrä kun on Ruotsiksi kaikki ja Johannan sivuilla ei paljoakaan tietoja ole, luki vain siellä sivun reunassa että vaunuihin saa käännettävän aisan. :headwall: Niin, missäs niitä muualla sitten myydäänkään? Pohjoisin paikka?

Mä katoin täältä: www.muksutalli.fi ja sieltä kohtaan vaunut ja sen jälkeen klikkaat Brion merkin päältä. On suomenkieliset sivut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2005 klo 21:48 kahden vaiheilla kirjoitti:

Ainakin Oulussa: www.babystyle.fi

Just kävin ostamassa tulevalle vauvalle Emmaljungan Crosswayt, eli käytännön kokemusta niistä ei ole mutta mua miellytti ne eniten, myös Ceroxia harkittiin, mutta ei sitten siihen päädytty kuitenkaan. Esikon vaunuissa oli tuo aisan puolelta toiselle kääntö mahdollisuus ja ainoo missä se meillä oli todella tarpeellinen niin hississä, mutta kun ei enää asuta kerrostalossa niin en kokenu sitä niin tarpeelliseksi että olisin vaunut sen perusteella valinnu, mutta kannattaa ilman muuta kiinnittää huomioo niihin kohtiin mitkä itselle on tarpeellisia ja miettiä minkälaista se käyttö on että mitä niiltä vaunuilta tarvii.

Sanoisin vielä tuosta työntösuunnan käännöstä... Kannattaa muistaa että mitä enemmän "liikkuvia osia" vaunun rungossa, sitä enemmän siihen voi tulla vikaa... Meidän emmaljungissa oli jatkuvasti vikaa siinä heitto-aisassa; milloin se ei lukittunu ja milloin jumitti. Lisäksi runko tuntui "löystyvän" käytössä.
Nyt meillä on sellaset vaunut joissa ei ole sitä työntöaisan kääntöä ja runko on paljon tukevampi eikä mitään vikaa ole ollut. Joten kannattaa miettiä siltäkin kannalta onko se tarpeellinen ominaisuus.
Meidän emmaljungat vaikutti puolen vuoden käytön jälkeen paljon vanhemmilta kun ne oli niin kiikkerät, paljon helpompi myydä nämä nykyiset jossain vaiheessa eteenpäin kun pysyy paljon "tukevampana". Itse en enää heitto-aisaa halua!
Tosin merkkinäkin meillä nykyään Ora.

Täällä Briojen kannattaja...
Meilläkin oli ennen Emmaljungan edge duot heittoaisalla. Runko tuntui löystyvän meilläkin:(
Nyt meillä on Brio Novat, ja tyytyväinen olen. Ominaisuuden Novissa ja Ceroxeissa muuten aikalailla samat, Brioissa on vaan se turvakaari sellainen, että sen saa laskettua alas kun laittaa kantokassin rattaisiin. Emmaljungissa se pitää kokonaan ruuvimeisselillä irrottaa.
Ja kummissakin on se pääntuki ja sivuttaissuoja kun laskee selkänojan alas.
Brioihin on kaikkiin väreihin saatavana se heittoaisa.

Todella vaikeaa päättää, pitäisi saada molemmat vaunut tutkittavaksi! Eikö Brio Novat ole oikeastaan yhdistelmät, kun taas ne emmaljungan on rattaat jotka saa tehtyä yhdistelmiksi? Ellen ihan hakoteillä ole taas? Brioissa tosiaan on kätevä se turvakaaren alas kääntäminen, mutta mietin sitä jalkatukea, kun siinä ei ole sitä "taittokohtaa" (lapsen kenkien kohdalla siis) kuten emmaljungissa, onkohan se huono vai hyvä juttu? Kuinkahan Briossa mahtaa sitten tuo heittoaisa toimia? Edellisten vaunujen osto meni pieleen, joten tällä kertaa en halua ostostani katua.
:heart:

\

Uusimissa brioissa saa aisan heittämällä käännettyä!!!! ainakin tämän vuoden malleissa on sellainen aisa, tarkistin just asian tuosta vauvalehden esitteestä.

Itselläni on brio kombit, eli kovallakantokopalla. Olen ollut todella tyytyväinen valintaani. Itselläni on sekä ilmakumipyrät että kuulalaakeroidut täyskumipyörät. Täyskumipyörillä rattaat kulkee vielä kevyemmin kuin ilmakumipyörillä, joten meillä on käytössä noi täyskumipyörät.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2005 klo 21:52 NeitiNasu kirjoitti:
Pisti silmään muuten, että Brioissa ei ole vieläkään ilmeisesti turvakehikkoa siellä selkänojan päässä, kun se selkänoja siis on laskettuna alas? Vai tietääkö joku paremmin?

Ainakin mein rattaista löytyy turvakehikko ja ovat jo kaksi vuotta vanhat....

Molemmathan ovat joko rattaita tai sitten yhdistelmävaunuja, ihan kuinka asian haluaa ottaa:) Brioissa hintaan sisältyy joko pehmeä tai kova koppa, Emmlajungissa se on lisävaruste.
Mitähän mahdoit tarkoittaa kun puhuit niistä jalkatuista?

Tuli mieleen, että päätöstä tehdessä kannattaa ottaa huomioon mitä paketissa on mukana/ mitkä ovat lisävarusteita. Esim. Brioissa kantokassi ja jalkapeite ratasosaan kuuluvat mukaan, Emmaljungassa ei. Emmaljungissa on kuitenkin mukana hyttysverkko ja sadesuoja (huono kylläkin), mitä taas Brioissa ei ole mukana. Brioissa on ilmakumirenkaat, Emmaljungissa tubeless (muovi?) renkaat.

Lisäksi sellainen pointti, mikä sai ainakin minut kallistumaan Briojen puolelle: uusissa Emmaljungissa ei ole enää kunnon kiinnityspaikkaa jalkapeitteelle. Nykyään pitää avata siitä istuinosan sivusta se toinen nappi auki ja laittaa jalkapeite siihen kiinni:( Todella hankalaa, eikä onnistu yhdellä kädellä... Mutta jos ei ole jalkapeitteen kannattaja niin tuohan ei haittaa mitään:)

. Emmaljungissa on kuitenkin mukana hyttysverkko ja sadesuoja (huono kylläkin), mitä taas Brioissa ei ole mukana. Brioissa on ilmakumirenkaat, Emmaljungissa tubeless (muovi?) renkaat.

Lisäksi sellainen pointti, mikä sai ainakin minut kallistumaan Briojen puolelle: uusissa Emmaljungissa ei ole enää kunnon kiinnityspaikkaa jalkapeitteelle. Nykyään pitää avata siitä istuinosan sivusta se toinen nappi auki ja laittaa jalkapeite siihen kiinni:( Todella hankalaa, eikä

Crossway rattaan onnellisena omistajana totean,että ainakin oma sadesuojani on ihan mainio. Siinä on vetoketju jolla saan lapsen pois ilman että suojaa täytyy otaa kokonaan pois tai nostaa kuomulle. Rattaissamme on myöskin ILMAKUMIrenkaat. Jalkapeite (15e) on kyllä ihan simppeli kiinnittää vaikka silmät kiinni.

Crossway rattaan onnellisena omistajana totean,että ainakin oma sadesuojani on ihan mainio. Siinä on vetoketju jolla saan lapsen pois ilman että suojaa täytyy otaa kokonaan pois tai nostaa kuomulle. Rattaissamme on myöskin ILMAKUMIrenkaat. Jalkapeite (15e) on kyllä ihan simppeli kiinnittää vaikka silmät kiinni.

Mutta tuosta Emmaljungan sadesuojasta ainakin meillä meni vesi kunnon sateella läpi...:(

Onko teillä viime vuoden Crosswayt? Niissä tuo jalkapeite kiinnitetään vielä "vanhalla" tavalla, kuten myös tämän vuoden ensimmäisissä erissä... Mutta ei enää näissä uusimmissa erissä. Ja viime vuoden mallissa on myöskin ilmakumit, tänä vuonna ei:(

Ne Emmaljungan tudeless renkaat ei ole muovirenkaat vaan ilmakammio renkaat, niitä ei tarvi pumpata, eikä ne puhkea!!

Ja se mukana tuleva "sadesuoja" on myyjän mukaan oikeasti jokasään suoja jonka on tarkoitus pitää pientä sadetta, mutta meille ainakin myyjä kertoi ettei sen ole edes tarkoitus kunnon sateella pitää vettä eli sekavasti selitetty mutta se ei ole varsinainen sadesuoja!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2005 klo 19:24 vieras kirjoitti:

Mutta tuosta Emmaljungan sadesuojasta ainakin meillä meni vesi kunnon sateella läpi...:(

Onko teillä viime vuoden Crosswayt? Niissä tuo jalkapeite kiinnitetään vielä "vanhalla" tavalla, kuten myös tämän vuoden ensimmäisissä erissä... Mutta ei enää näissä uusimmissa erissä. Ja viime vuoden mallissa on myöskin ilmakumit, tänä vuonna ei:(

Meillä on tosiaankin viime vuoden crosswayt,en tullut edes ajatelleeksi että uusimmissahan voi olla erilaiset kiinnitysnappelit. Kumma jos vallan toimivan systeemin ovat menneet muuttamaan epäkäytännölliseksi.

Sadesuojaa olen kyllä pitänyt passelina, toiminut ainakin viime talven sateissa. Tiedä sitten mitä rankkasade saa aikaan. Ja joku kirjoitti edellä sen olevan "jokasäänsuoja" myyjän mukaan..noh..mene ja tiedä, mutta meille se mainittiin ihan sadesuojana, joka käsittääkseni täytyisi pitää vettä. Voihan sitä silloinkin tuulisuojana käytää.

Kuitenkin aivan tyytyväinen olen omiini vaikka tosiaan jalkapeitteen tulisi kuulua varusteisiin, moni sen kuitenkin käy ostamassa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2005 klo 20:50 Nasu1 kirjoitti:
Ne Emmaljungan tudeless renkaat ei ole muovirenkaat vaan ilmakammio renkaat, niitä ei tarvi pumpata, eikä ne puhkea!!

Ja se mukana tuleva "sadesuoja" on myyjän mukaan oikeasti jokasään suoja jonka on tarkoitus pitää pientä sadetta, mutta meille ainakin myyjä kertoi ettei sen ole edes tarkoitus kunnon sateella pitää vettä eli sekavasti selitetty mutta se ei ole varsinainen sadesuoja!!

Jep, näin mullekin sanottiin sadesuojasta, kun kävin sitä kysymässä jälkikäteen kun ei sitten oikein tosissaan tosisateella sitä vettä pitänytkään. ;)

Mun kaveri muuten osti tän vuoden Croswayt, mä en tajua mitä hankalaa sen jalkapeiton kiinnittämisessä niissä on? sama systeemi kuin mun pari vuotta vanhoissa Ceroxeissa.

Samanlainen kiinnityssysteemi kuin viime vuonna on tämän vuoden ekoissa erissä... Sittemmin se on vaihdettu erittäin
hankalaksi.... Itse sain tuon uuden kiinnityssysteemin kun ostin Twin Ceroxit noin kuukausi sitten.

Minulle tuo Emmaljungan "sadesuoja" on aina myyty sadesuojana, mutta kiitos kun kerroitte ettei sen ole edes tarkoitus pitää kunnolla vettä...:)

Yhteistyössä