Ratula

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miksi?

Vieras
Subilla kun alkaa se uusi sarja niin minkä hemmetin takia sen nimi on RATULA. Ruotsalainen versio siitä on Strömsö mutta että Ratula. Kaverini sanoi hyvin että eka mielikuva on römpsä tai joku muu ruma sana.

No varmaan siksi, että sen kesäpaikan nimi on Ratula, missä se ohjelma on Suomessa kuvattu. Ehkä ne ekassa osassa kertoo nimestä tarkemmin, on se sen verra outo. Itse kuulin ekalla kerralla 'krapula'.

Käännän tuon "Ruotsalainen versio siitä on Strömsö" niin, että kyllä tuo Ratula taitaa olla suomalainen versio Strömsöstä...mutta miksi sellainen eede spitää tehdä...eikö yksi Strömsö riitä...ei ole kuin yksi Strömsö

Mie oon asunu ratulassa pienenä. Aivan ihana pikkukylä joista edelleen ala-asteella saamani ystävä on yksi parhaita ystäviäni monen monen vuoden jälkeen. Rakastin sitä paikkaa pienenä enkä olisi halunnut muuttaa pois. (varmaan joku tuttu tunnistaa tän tekstin pohjalta...) Kieltämättä kylällä ei ole mikään maailman kaunein nimi, mutta minulle siitä tulee vain ihania lapsuus muistoja. :)

Ratula siis on nykyisin kouvolan yksi pienistä maaseutukylistä ja kuului ennen Elimäkeen, joka vuoden vaihteessa yhdistyi kouvolaan. Sitä en muista miksi juuri nimi ratula tuolle kylälle. Mutta veikkaisin, että ohjelman nimi tulee kylän mukaan. Siitä on ainakin Elimäkeläisten keskuudessa ollut puhetta.

Täytyy kuiten tsekata ohjelma; tiiä vaik ois yhtä ihana ku Strömsö.
Strömsöötä on muuten ihana kattoa ja miettiä et "voi ku ihana, tuon minäki teen!", eikä sitte koskaan tee, mut ihana haaveilla tekevänsä :kieh:

Yhteistyössä