Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:Mulla ei kakkonen opi puhumaan, ja nyt kaikki (terapeutit) kyselee samasta asiasta. Ja kyllä, oli oikein "helppo" vauva.. vaan voi se vaan olla sen luontoinenkin, todennäköisesti onkin.
Oppiko kuitenkin jokeltelemaan "ajoissa" ym. ?? Mielenkiinnosta kyselen..![]()
Muistaakseni ei, tätä myös puheteraupeutti kyseli.
Niin, vaikeahan se on varmaan kaikkea muistaa takautuvasti. Itse ihmettelin, kun tuo pieni kyllä löysi äänensä jo ajoissa, mutta on sittemmin taas hiljentynyt ja välillä vaan huikkailee. Kaikkialla kun mainostetaan, että kolmikuiset eivät malta hiljaa ollakaan.
No, tällaista tää on...
Tsemppiä teille!
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:No just näin. Asian ytimeen... Mulla hormonit hyrränny kyllä ja luulenpa niiden lisäävän tätä aivohäiriötilaa, eli huolehtimista ja höösäämistä. Kun on takana ollut lapsettomuutta, niin on vaan niin vaikea uskoa että on tuollaisen ihanan ja terveen ja täydellisen palleron aikaiseksia saanut.
Kiitos vain tuesta.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:No just näin. Asian ytimeen... Mulla hormonit hyrränny kyllä ja luulenpa niiden lisäävän tätä aivohäiriötilaa, eli huolehtimista ja höösäämistä. Kun on takana ollut lapsettomuutta, niin on vaan niin vaikea uskoa että on tuollaisen ihanan ja terveen ja täydellisen palleron aikaiseksia saanut.
Kiitos vain tuesta.
Kannattaa yrittää nauttia vaikka tiedän että kun ne asiat päässä pyörii niin niitä on vaikea saada pois ja kokemuksen syvällä rinta äänellä sanon että nuku silloin kun vauva nukkuu äläkä googleta niitä oireita![]()
meillä alkoi uniongelmat siinä 5kk jälkeen ja rauha oli kadonnut
![]()
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:No just näin. Asian ytimeen... Mulla hormonit hyrränny kyllä ja luulenpa niiden lisäävän tätä aivohäiriötilaa, eli huolehtimista ja höösäämistä. Kun on takana ollut lapsettomuutta, niin on vaan niin vaikea uskoa että on tuollaisen ihanan ja terveen ja täydellisen palleron aikaiseksia saanut.
Kiitos vain tuesta.
Kannattaa yrittää nauttia vaikka tiedän että kun ne asiat päässä pyörii niin niitä on vaikea saada pois ja kokemuksen syvällä rinta äänellä sanon että nuku silloin kun vauva nukkuu äläkä googleta niitä oireita![]()
meillä alkoi uniongelmat siinä 5kk jälkeen ja rauha oli kadonnut
![]()
![]()
... Voi apua. Se ois ihan hyväö "kosto" mulle näistä turhista stressailuista
.. Joo pitäis olla joku stressimama -lukko tässä koneessa kyllä todella..
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Alkuperäinen kirjoittaja Incognito:No kyllä mä itse ihmettelisin jos lapsi ei esimerkiksi juurikaan itke, saattaisi viitata aspergeriin.
No ei kaikki viittaa heti aspergeriin ja autismiin jos on hiljainen ja perustyytyväinen vauva =)
Meidän vauva oli ekat 4kk tosi hiljainen vaan nukkui ja sitten alkoi pölöttämään vauva kieltä ja huutamaan tissiä kuin palosireeni, piti minua tuttina ja pitää vieläki![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:Ny en ehdi kaikkea lukea. Mutta varmastikin terve poika luulisin. Mulla oli keskimmäinen just tuollainen. Ajattelin, että helppoa kuin heinänteko. Mutta sehän vaan tiiraili isoilla silmillään ja keräsi voimia tulevaan vipellykseen. Voi elämä tuota liikkumisen ja vauhdin määrää. Siinä sitten saikin vauhtia pikkumiehen henkeä ainaskin nelivuotiaaksi...niin ja täysin tervehän tuo, ei tarvii edes unta yhtä paljon kuin muut ( nyt 17 v.)
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tyylis:Helppo vauva meilläkin! Ei ole kitissyt eikä natissut, sairaalasta asti rauhallinen ja iloinen vauva! Kohta ikää vuosi ja kehitys ihan kohdillaan, juttelee ja naureskelee ja nukkuu täydet yöt, (nukkunut 6kk lähtien) Ei edes rokottaminen saanut itkemään.Ollaan vaan onnellisia helpoista vauvoistamme!!
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Alkuperäinen kirjoittaja tyylis:Helppo vauva meilläkin! Ei ole kitissyt eikä natissut, sairaalasta asti rauhallinen ja iloinen vauva! Kohta ikää vuosi ja kehitys ihan kohdillaan, juttelee ja naureskelee ja nukkuu täydet yöt, (nukkunut 6kk lähtien) Ei edes rokottaminen saanut itkemään.Ollaan vaan onnellisia helpoista vauvoistamme!!
Peesi! Pitäis vaan olla iloinen kun vauva on iloinen, mutta väkisinkin tulee mieleen että onkohan kaikki kunnossa kun niin harvoin itkee. Ihan saa kunnolla pamauttaa pänsä tai muun, pienistä kolhuista ei ole moksiskaan. Silti kommunikoi paljon ja nauraa ja juttelee jatkuvasti.
Ei pelkkä rauhallisuus tai hyväntuulisuus kyllä riitä autismi/aspergerdiagnoosiin, eiköhän siihen nyt vähän enemmän tarvita.
Alkuperäinen kirjoittaja Incognito:Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Alkuperäinen kirjoittaja Incognito:No kyllä mä itse ihmettelisin jos lapsi ei esimerkiksi juurikaan itke, saattaisi viitata aspergeriin.
No ei kaikki viittaa heti aspergeriin ja autismiin jos on hiljainen ja perustyytyväinen vauva =)
Meidän vauva oli ekat 4kk tosi hiljainen vaan nukkui ja sitten alkoi pölöttämään vauva kieltä ja huutamaan tissiä kuin palosireeni, piti minua tuttina ja pitää vieläki![]()
No ei tietenkään, eikä mitään diagnoosia nyt pelkän itkemättömyyden pohjalta tehdä. Mutta tuttavani vauvalla oli kyllä nuo ap:n mainitsemat oireet, ja nyt kouluikäisenä on todettu autismia.
Mutta, korostan etten ole lääkäri, joten ap:n tilanteeseen en osaa sanoa yhtään mitään. Tosin ei itkemättömyys ym. ainakaan autismia poissulje.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Alkuperäinen kirjoittaja tyylis:Helppo vauva meilläkin! Ei ole kitissyt eikä natissut, sairaalasta asti rauhallinen ja iloinen vauva! Kohta ikää vuosi ja kehitys ihan kohdillaan, juttelee ja naureskelee ja nukkuu täydet yöt, (nukkunut 6kk lähtien) Ei edes rokottaminen saanut itkemään.Ollaan vaan onnellisia helpoista vauvoistamme!!
Peesi! Pitäis vaan olla iloinen kun vauva on iloinen, mutta väkisinkin tulee mieleen että onkohan kaikki kunnossa kun niin harvoin itkee. Ihan saa kunnolla pamauttaa pänsä tai muun, pienistä kolhuista ei ole moksiskaan. Silti kommunikoi paljon ja nauraa ja juttelee jatkuvasti.
Ei pelkkä rauhallisuus tai hyväntuulisuus kyllä riitä autismi/aspergerdiagnoosiin, eiköhän siihen nyt vähän enemmän tarvita.
minkä ikäinen vauva teillä. meillä nimittäin tuo kolmikuinen hyvin vähän jokeltaa vaikka tyytyväinen on. vaikea kirjoittaa kun vauva tuossa tissillä ju nouu...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko nää teidän rauhalliset tapaukset nukkuneet yöt läpi jo varhain?
Mietin vain, kun meidän rauhaisa on nukkunut 2 kk:n ikäisestä asti syömättä yön ja aika pian jo kellon ympäri.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Alkuperäinen kirjoittaja tyylis:Helppo vauva meilläkin! Ei ole kitissyt eikä natissut, sairaalasta asti rauhallinen ja iloinen vauva! Kohta ikää vuosi ja kehitys ihan kohdillaan, juttelee ja naureskelee ja nukkuu täydet yöt, (nukkunut 6kk lähtien) Ei edes rokottaminen saanut itkemään.Ollaan vaan onnellisia helpoista vauvoistamme!!
minkä ikäinen vauva teillä. meillä nimittäin tuo kolmikuinen hyvin vähän jokeltaa vaikka tyytyväinen on. vaikea kirjoittaa kun vauva tuossa tissillä ju nouu...
Mun on kohta 9kk. Ei tääkään kolmikuisena ölissyt, mutta hymyili aina kun tilaisuus olikoko ajan siis. Nyt on hyvinhyvin vauhdikas, niinkuin on aina ollut, mutta lisäksi äänekäskin kun juttua piisaa.
Epäilisin ehkä enemmän sitä, että mahavaivoilta on vältytty, maitoa on saanut aina ja riittävästi ja miinuspuolena mahdollinen aistialiherkkyys.
Tuo kun ei pistä pahakseen vaikka esim. isovarpaan kynsi on pahasti lohjennut. Mua sattuis hirveesti. Mun veljen pojista toinen on samanlainen. Korkea kipu- ja säikähtämiskynnys.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko nää teidän rauhalliset tapaukset nukkuneet yöt läpi jo varhain?
Mietin vain, kun meidän rauhaisa on nukkunut 2 kk:n ikäisestä asti syömättä yön ja aika pian jo kellon ympäri.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kiva kuulla! Meilläkään ei tuo pahaksi pistä, vaikka imuri vieressä suhisee tai hulinaa muuten on. Mutta hymyilee myös ja kovasti myös yrittää jutella. Tuijottaa, kun hälle puhellaan ja suutaan aukoo takasin. Ääntä vaan ei hirveest vielä pääse
.. Erilaisiahan nuo on kaik kersat, ja ihania kukin omalla tavallaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kiva kuulla! Meilläkään ei tuo pahaksi pistä, vaikka imuri vieressä suhisee tai hulinaa muuten on. Mutta hymyilee myös ja kovasti myös yrittää jutella. Tuijottaa, kun hälle puhellaan ja suutaan aukoo takasin. Ääntä vaan ei hirveest vielä pääse
Se vaan punoo juoniaan vasta. Voit yllättyä kun se päpätystulva sieltä ryöpsähtää
Älä suotta huoli. Kyllä ne neuvolassakin varmaan jotakin osais ihmetellä.
Kaikki vauvat ei vaan itke kun ei ole syytä.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kiva kuulla! Meilläkään ei tuo pahaksi pistä, vaikka imuri vieressä suhisee tai hulinaa muuten on. Mutta hymyilee myös ja kovasti myös yrittää jutella. Tuijottaa, kun hälle puhellaan ja suutaan aukoo takasin. Ääntä vaan ei hirveest vielä pääse
Se vaan punoo juoniaan vasta. Voit yllättyä kun se päpätystulva sieltä ryöpsähtää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kiva kuulla! Meilläkään ei tuo pahaksi pistä, vaikka imuri vieressä suhisee tai hulinaa muuten on. Mutta hymyilee myös ja kovasti myös yrittää jutella. Tuijottaa, kun hälle puhellaan ja suutaan aukoo takasin. Ääntä vaan ei hirveest vielä pääse
Ei niin, ja ne on just niitä autistisia...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kiva kuulla! Meilläkään ei tuo pahaksi pistä, vaikka imuri vieressä suhisee tai hulinaa muuten on. Mutta hymyilee myös ja kovasti myös yrittää jutella. Tuijottaa, kun hälle puhellaan ja suutaan aukoo takasin. Ääntä vaan ei hirveest vielä pääse
Ei niin, ja ne on just niitä autistisia...