Rauhallinen vauva, onkohan se terve;)...???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermunen

Vieras

Eli siis ensimmäisen lapsen äiskänä kovasti ihmettelen, miten rauhallisen kakaran olen aikaiseksi saanutkaan..
Tuo ei juurikaan itkeskele tai huuda, viihtyilee yksinäänkin melko pitkään. Ikää n. 3kk. Hymyilee ja katseeseen vastaa, kun huvittaa. On melko hiljainen kaveri. Vähän välillä ynähtää vastaukseksi, muttei pölötä ja ölise.
Onko tämä normaalia? Aina vaan kuulee, kun muiden vauvat itkee ja kiljuu tahi pälisee mutta oma vauva on niin rauhallinen että jo mietityttää, onko kaikki kunnossa. Onko kokemuksia?

On terve. Meillä myös esikoinen oli todella helppo vauva. Nukkui hyvin ja viihtyi lattialla eikä tarvinnut koko ajan kanniskella tai jotain touhuta. Aina vain olin kuullut kamalasta vauva-arjesta ja sen takia luovuimme koirastamme hyvissä ajoin. Vauva-arki olikin sitten todella leppoisaa ja rauhallista.

Toinen olikin sitten hieman vaativampi ja kolmas vielä vaativampi, mutta on noista selvitty =)

Ihan normaalia se on :D Meijän vaavi on kans ihan superkiltti tapaus, syntymästä asti ollu... Ei turhista kitise, hymy on herkässä ja yöt mennee ilman heräilyjä, ikkää nyt 3kk... Joskus masuvaivoja itkeny lyhyitä aikoja mut pierun jälkeen on taas hymyilly :D

Alkuperäinen kirjoittaja Incognito:
No kyllä mä itse ihmettelisin jos lapsi ei esimerkiksi juurikaan itke, saattaisi viitata aspergeriin.

APUA!!??

Siis kyllä tuo itki n. kuukauden ikään asti, mutta nyt vaan hissuksiin elelee. Hirveetä.

Mutta kiitos kaikista vastauksista :)..

Juuri noita autismi ym. juttuja täältä löytää, kun rauhallisesta ja helposta vauvasta tietoa etsii. Voi ahdistus!

No kyllä mä itse ihmettelisin jos lapsi ei esimerkiksi juurikaan itke, saattaisi viitata aspergeriin.

No ei kaikki viittaa heti aspergeriin ja autismiin jos on hiljainen ja perustyytyväinen vauva =)
Meidän vauva oli ekat 4kk tosi hiljainen vaan nukkui ja sitten alkoi pölöttämään vauva kieltä ja huutamaan tissiä kuin palosireeni, piti minua tuttina ja pitää vieläki :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Ihan normaalia se on :D Meijän vaavi on kans ihan superkiltti tapaus, syntymästä asti ollu... Ei turhista kitise, hymy on herkässä ja yöt mennee ilman heräilyjä, ikkää nyt 3kk... Joskus masuvaivoja itkeny lyhyitä aikoja mut pierun jälkeen on taas hymyilly :D

Jutteleeko ja jokelteleeko tein vauva paljon?
Meillä tuo jo 5 vkoisena rupes ääntelemään, mutta tosi vähän jokeltelee nykyään. Välillä vähän juttuihin vastailee..Hymyilee sopivasti mielestäni, ei aina. Hymyilläänkö teillä aina, kun katsoo takas?

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:

No ei kaikki viittaa heti aspergeriin ja autismiin jos on hiljainen ja perustyytyväinen vauva =)
Meidän vauva oli ekat 4kk tosi hiljainen vaan nukkui ja sitten alkoi pölöttämään vauva kieltä ja huutamaan tissiä kuin palosireeni, piti minua tuttina ja pitää vieläki :whistle:

Kiva kuulla tällaista! Meillä kun on todella hissukka tuo, ja puheliaina vanhempina jotenkin luulis, et tuokin alkaa jo pölöttämään. Mutta näköjään ei ole vielä vaan innostunut. Kovasti nukkuu, mutta tykkää kyllä kuunnella juttuja, katsella kuvia ym. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

APUA!!??

Siis kyllä tuo itki n. kuukauden ikään asti, mutta nyt vaan hissuksiin elelee. Hirveetä.

Juuri noita autismi ym. juttuja täältä löytää, kun rauhallisesta ja helposta vauvasta tietoa etsii. Voi ahdistus!

Höpö höpö, sulla on perustyytyväinen lapsi. Autismin huomaa jos elää ns.ihan muussa maailmassa eikä välitä ympärillä olevista ihmisistä yms. Mieki panikoin juuri samasta asiasta esikoisen äitinä. Älä murehdi, yritä nauttia vauva ajasta :heart:

esikoisen viiden kuukauden koliikin jälkeen ihmettelin ihan samaa kakkosen kohdalla, kun se saattoi pitkiä aikoja vaan katsella sitterissä/peiton päällä ja itki siis TOSI harvoin. Nyt jo 9v ja ihan normaali, hyvin pärjäävä, sosiaalinen ja sopeutuvainen lapsi! (toisin kun esikoinen, joka edelleen on "hankala" tapaus)

APUA!!??

Höpö höpö, sulla on perustyytyväinen lapsi. Autismin huomaa jos elää ns.ihan muussa maailmassa eikä välitä ympärillä olevista ihmisistä yms. Mieki panikoin juuri samasta asiasta esikoisen äitinä. Älä murehdi, yritä nauttia vauva ajasta :heart:

Kiitos:)!
Eipä vaan olisi uskonut, että helpostakin vauvasta voi näin huolestua. Pitää vaan todella opetella nauttimaan. Hassua, millaisia ongelmia sitä ihminen keksii..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
esikoisen viiden kuukauden koliikin jälkeen ihmettelin ihan samaa kakkosen kohdalla, kun se saattoi pitkiä aikoja vaan katsella sitterissä/peiton päällä ja itki siis TOSI harvoin. Nyt jo 9v ja ihan normaali, hyvin pärjäävä, sosiaalinen ja sopeutuvainen lapsi! (toisin kun esikoinen, joka edelleen on "hankala" tapaus)

Kiitos, kiva kuulla:)!

Mulla ei kakkonen opi puhumaan, ja nyt kaikki (terapeutit) kyselee samasta asiasta. Ja kyllä, oli oikein "helppo" vauva.. vaan voi se vaan olla sen luontoinenkin, todennäköisesti onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Mulla ei kakkonen opi puhumaan, ja nyt kaikki (terapeutit) kyselee samasta asiasta. Ja kyllä, oli oikein "helppo" vauva.. vaan voi se vaan olla sen luontoinenkin, todennäköisesti onkin.

Oppiko kuitenkin jokeltelemaan "ajoissa" ym. ?? Mielenkiinnosta kyselen..:)

APUA!!??

Eipä vaan olisi uskonut, että helpostakin vauvasta voi näin huolestua. Pitää vaan todella opetella nauttimaan. Hassua, millaisia ongelmia sitä ihminen keksii..

Mie luulen että se johtuu oikeasti siitä että päivät pitkät vaan tuijottelee sitä vauvaa ja koko elämä vielä pyörii vauvan ympärillä noin pienenä, sitä sitten tekee kärpäsestä härän, sekä hormoonit vielä hyrrää ja ah tämä ihana netti viel lisää tuskaa kun sormet savuten googlella etsii"oireita"kun vauva nukkuu :D mutta tiedän tunteen kyllä kun sitä panikoi:heart:

Helppo vauva meilläkin! Ei ole kitissyt eikä natissut, sairaalasta asti rauhallinen ja iloinen vauva! Kohta ikää vuosi ja kehitys ihan kohdillaan, juttelee ja naureskelee ja nukkuu täydet yöt, (nukkunut 6kk lähtien) Ei edes rokottaminen saanut itkemään. :D Ollaan vaan onnellisia helpoista vauvoistamme!!

APUA!!??

Mie luulen että se johtuu oikeasti siitä että päivät pitkät vaan tuijottelee sitä vauvaa ja koko elämä vielä pyörii vauvan ympärillä noin pienenä, sitä sitten tekee kärpäsestä härän, sekä hormoonit vielä hyrrää ja ah tämä ihana netti viel lisää tuskaa kun sormet savuten googlella etsii"oireita"kun vauva nukkuu :D mutta tiedän tunteen kyllä kun sitä panikoi:heart:

No just näin. Asian ytimeen;)... Mulla hormonit hyrränny kyllä ja luulenpa niiden lisäävän tätä aivohäiriötilaa, eli huolehtimista ja höösäämistä. Kun on takana ollut lapsettomuutta, niin on vaan niin vaikea uskoa että on tuollaisen ihanan ja terveen ja täydellisen palleron aikaiseksia saanut.
Kiitos vain tuesta:).

Alkuperäinen kirjoittaja tyylis:
Helppo vauva meilläkin! Ei ole kitissyt eikä natissut, sairaalasta asti rauhallinen ja iloinen vauva! Kohta ikää vuosi ja kehitys ihan kohdillaan, juttelee ja naureskelee ja nukkuu täydet yöt, (nukkunut 6kk lähtien) Ei edes rokottaminen saanut itkemään. :D Ollaan vaan onnellisia helpoista vauvoistamme!!

Kiva kuulla! Yritänpä minäkin nyt vaan nauttia... :)

Muistaakseni ei, tätä myös puheteraupeutti kyseli.

Muistaakseni ei, tätä myös puheteraupeutti kyseli.

Niin, vaikeahan se on varmaan kaikkea muistaa takautuvasti. Itse ihmettelin, kun tuo pieni kyllä löysi äänensä jo ajoissa, mutta on sittemmin taas hiljentynyt ja välillä vaan huikkailee. Kaikkialla kun mainostetaan, että kolmikuiset eivät malta hiljaa ollakaan.
No, tällaista tää on...
Tsemppiä teille!

heheheeh.... no just juu.. ai kaikki vauvat on huutavia?? :) Kyllä meillä ainakin on kaikki ollut vauvana hissukseen.. tututkin kummastelleet et eivätkö osaa ollenkaan itkeä. Tähän vauvan rauhallisuuteen voi paljolti vaikuttaa myös äidin rauhallisuus. Vauvassahan oli aikanaan juttu: sensitiivisellä äidillä sensitiivinen lapsi!

No just näin. Asian ytimeen;)... Mulla hormonit hyrränny kyllä ja luulenpa niiden lisäävän tätä aivohäiriötilaa, eli huolehtimista ja höösäämistä. Kun on takana ollut lapsettomuutta, niin on vaan niin vaikea uskoa että on tuollaisen ihanan ja terveen ja täydellisen palleron aikaiseksia saanut.
Kiitos vain tuesta:).[/quote]

Kannattaa yrittää nauttia vaikka tiedän että kun ne asiat päässä pyörii niin niitä on vaikea saada pois ja kokemuksen syvällä rinta äänellä sanon että nuku silloin kun vauva nukkuu äläkä googleta niitä oireita :D :D meillä alkoi uniongelmat siinä 5kk jälkeen ja rauha oli kadonnut ;) :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja meiju:

heheheeh.... no just juu.. ai kaikki vauvat on huutavia?? :) Kyllä meillä ainakin on kaikki ollut vauvana hissukseen.. tututkin kummastelleet et eivätkö osaa ollenkaan itkeä. Tähän vauvan rauhallisuuteen voi paljolti vaikuttaa myös äidin rauhallisuus. Vauvassahan oli aikanaan juttu: sensitiivisellä äidillä sensitiivinen lapsi!

Niin onhan noita vauvojakin oltava erilaisia, kun kerta ei me vanhemmatkaan samanlaisia olla! Itseäni onkin vain kummastuttanut, kun olen niin herkkis itse, ja vauva niin kovin tyytyväinen;).. Samoin on vauva hiljainen, kun itse olen melko äänekäs. No, ssanpa olla onnellinen, että geenit hypänneet jostain kauempaakait:)..

Yhteistyössä