Ravintola Satumaa/Helsinki, mikä ihmeen insidemeininki siellä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
En ole ollut ko. karaokebaarissa pariin kolmeen vuoteen, sitä aiemmin kävin siellä ainakin kerran pari kuussa, 2000-luvun alusta lähtien. Siellä oli kaikenikäistä porukkaa ja kaiken tasoisia laulajia, jotka lauloivat kaikenlaista musiikkia, ja siitä tykkäsin.

Nyt hiljattain kun kävin tosiaan parin vuoden tauon jälkeen, meininki oli mennyt kerrassaan oudoksi. Asiakaskunta oli 99% 18-20-vuotiasta, kauniita ja muodikkaita nuoria, jotka tuntuivat kaikki tuntevan toisensa, ja laulamassa kävivät vain huiput, jenkki-Idols-tasoiset huippulaulajat. Nämä nuoret taputtivat vain toisilleen, ei muille, eli siis vähän vaatimattomammille tai vanhemmille laulajille. Siis vaikka joku yli 30 v. olisi laulanut hyvin ja täysin nuotilleen, kukaan ei vilkaissutkaan esityksen aikana laulajaa, eikä taputtanut, tälle taputti vain ihan muutama hlöä tai ei ollenkaan.

Heh no en siellä teini-Idolsien parissa viihtynyt tietenkään kauaa kun huomasin että paikka on muuttunut, eikä moni muukaan ei -niin-tähti tai nuori ja kaunis viihtynyt.

Onko Satumaasta oikeasti tullut nuorien, kauniiden ja huippulahjakkaiden esittäytymispaikka, kaiken kansan karaokebaarin sijaan?

Viimeks kun ite kävin vuos sitte niin siellä oli keski-ikäsiä pubiruusuja ja kaljamahaisia miehiä :D jos näit jobku polttariporukan tms. Ekaa kertaa käyvän porukan

Alkuperäinen kirjoittaja Kesänainenn;23962283:
Viimeks kun ite kävin vuos sitte niin siellä oli keski-ikäsiä pubiruusuja ja kaljamahaisia miehiä :D jos näit jobku polttariporukan tms. Ekaa kertaa käyvän porukan

Ei kun se paikka oli lähes täynnä niitä nuoria, ja heidän lisäkseen oli noin 5-6 yli 30-vuotiasta naista, minä ja ystäväni mukaan lukien. Loput olivat niitä Idols-tähtiä. Ei minusta ollut siis polttariporukka tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni;23962326:
En nyt tarkkaan muista koska siellä viimeks kävin, oisko ollu helmikuussa ja ihan normi meininki siellä vielä sillo oli... :rolleyes:

En oikein muualla ees käy...

No ehkäpä se oli vaan sitten sattumaa että paikalla oli lähes pelkästään nuoria ja kauniita huippulaulajia. Käyn harvoin baarissa, enkä oikeastaan muissa kuin karaokebaareissa, ja tuosta olen aina tykännyt, mutta saapa nähdä täytyykö nyt etsiä uusi lempikaraokebaari...

[QUOTE="a p";23962340]No ehkäpä se oli vaan sitten sattumaa että paikalla oli lähes pelkästään nuoria ja kauniita huippulaulajia. Käyn harvoin baarissa, enkä oikeastaan muissa kuin karaokebaareissa, ja tuosta olen aina tykännyt, mutta saapa nähdä täytyykö nyt etsiä uusi lempikaraokebaari...[/QUOTE]

Lisään vielä, että tuo taputtamattomuus oli aika kauheaa, tosiaan kenellekään muulle kuin näille nuorille Idols-tasoisille laulajille ei taputettu ollenkaan. :-O Aiemmin on ihan aina taputettu, siis niille ihan kaikista surkeimmillekin laulajille. Nyt ei sellaisia edes ollut laulamassa, vaan kaikki osasivat laulaa. Juontaja joutui useamman kerran huomauttamaan aplodien puutteesta, jonka jälkeen "tavikset" saivat ehkä kaksi käden läpäytystä nuivien katseiden kerran. Tuo ilmiö oli ihan uusi koko sinä aikana mitä olen karaokeissa käynyt, koskaan aiemmin ei ole tullut tuollaista vastaan. :-(

Mä en oo käynyt ko.paikassa varmaan viiteen vuoteen, sitä ennen kävinkin aika usein. Silloin ainakin oli hyvä tunnelma ja porukka taputti. Ehkä nyt sinne oli sattunut vaan urpojen kokoontuminen. Itse tykkään laulaa Pataässässä jos satun olemaan joskus päivällä liikenteessä, iltaisin ei Patikseen kannata mennä koska se on aina niin täynnä. Jos haluan iltaisin laulaa niin suuntaan Kallion suuntaan. Vaikka siellä moni paikka on "räkälän" maineessa niin siellä on aina tosi hyvä fiilis, kaikki ovat hyväntuulisia ja taputtavat kyllä. Kalliossa mun suosikkeja on Tenka (joka välillä hieman räkälä) ja Populus. Tuo Populus kuuluu samaan ketjuun kuin Pataässä ja Jones.

[QUOTE="vieras";23962409]Omistan kyseisen ravintolan.[/QUOTE]

No kerro sinä sitten mikä tuo juttu on? Vai käykö siellä vain välillä noita nuorisoporukoita pätemässä, ja mikseivät he taputa muille ilman eri käskyä?

[QUOTE="vieras";23962409]Omistan kyseisen ravintolan.[/QUOTE]

Minne hävisit? Jos oikeasti olet ko. paikan omistaja, kannattaisi opettaa asiakkaille hieman käytöstapoja, ennen kuin sana kiirii ja tulee asiakaskato.

[QUOTE="a p";23963118]Minne hävisit? Jos oikeasti olet ko. paikan omistaja, kannattaisi opettaa asiakkaille hieman käytöstapoja, ennen kuin sana kiirii ja tulee asiakaskato.[/QUOTE]

:laugh:

Eikä ole tarkoitus kittuilla, mietin vaan käytännössä tuota käytöstapojen opettamista. Ihmiset kun usein ovat mitä ovat, eikä siinä ravintolan pitäjällä ole kauheasti vaikutusvaltaa.

Kävin joskus sata vuotta sitten Satumaassa, ja mulle kyllä tuli sellainen tunne, että siellä käy tietyt tyypit laulamassa jatkuvasti, joilla on sitten oma "kannattajajoukko". Tuon paikkansa pitävyydestä en tiedä, kun en toisaan käynyt siellä kun muutaman kerran.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="a p";23963118]Minne hävisit? Jos oikeasti olet ko. paikan omistaja, kannattaisi opettaa asiakkaille hieman käytöstapoja, ennen kuin sana kiirii ja tulee asiakaskato.[/QUOTE]

No varmaan toi mikään omistaja oli!!! Eikä ravintolan omistaja paljon voi asiakkailleen tapoja opettaa, kyse kuitenkin taputtamattomuudesta eikä mistään laittomasta. Ja mitä sitten vaikkei kukaan taputa, se on heidän häpeänsä jos eivät ymmärrä hyvän artistin päälle! Käy Populuksessa laulamassa, siellä on hyvä meininki aina!

:laugh:

Eikä ole tarkoitus kittuilla, mietin vaan käytännössä tuota käytöstapojen opettamista. Ihmiset kun usein ovat mitä ovat, eikä siinä ravintolan pitäjällä ole kauheasti vaikutusvaltaa.

Kävin joskus sata vuotta sitten Satumaassa, ja mulle kyllä tuli sellainen tunne, että siellä käy tietyt tyypit laulamassa jatkuvasti, joilla on sitten oma "kannattajajoukko". Tuon paikkansa pitävyydestä en tiedä, kun en toisaan käynyt siellä kun muutaman kerran.

No kyllä tuo on sen verran harvinaislaatuinen tuo ilmiö ettei muille kuin huippulaulajille taputeta, että ei sitä ole kerrassaan missään muussa karaokebaarissa kuin ehkä joskus satunnaisesti.Ehkä joskus jos joku Arska tai Pertsa on vonkunut neljän promillen humalassa aikuisen naisen tms. Usein silloinkin taputetaan velvollisuudesta. Mutta kun tuolla joutui juontaja useasti patistamaan yleisöä taputtamaan, vaikka olisi ollut ihan hyvä- vaan ei Idols-tasoinen- laulaja. Kyllä sana kiirii, jos tuo on tuossa paikassa tapana useinkin. Suurin osa laulajista kun kuitenkin on niitä ns. taviksia.

No varmaan toi mikään omistaja oli!!! Eikä ravintolan omistaja paljon voi asiakkailleen tapoja opettaa, kyse kuitenkin taputtamattomuudesta eikä mistään laittomasta. Ja mitä sitten vaikkei kukaan taputa, se on heidän häpeänsä jos eivät ymmärrä hyvän artistin päälle! Käy Populuksessa laulamassa, siellä on hyvä meininki aina!

Joo olen käynytkin, ja menen jatkossakin.

• Tykkää
Reactions: SporttisMama
[QUOTE="a p";23963269]No kyllä tuo on sen verran harvinaislaatuinen tuo ilmiö ettei muille kuin huippulaulajille taputeta, että ei sitä ole kerrassaan missään muussa karaokebaarissa kuin ehkä joskus satunnaisesti.Ehkä joskus jos joku Arska tai Pertsa on vonkunut neljän promillen humalassa aikuisen naisen tms. Usein silloinkin taputetaan velvollisuudesta. Mutta kun tuolla joutui juontaja useasti patistamaan yleisöä taputtamaan, vaikka olisi ollut ihan hyvä- vaan ei Idols-tasoinen- laulaja. Kyllä sana kiirii, jos tuo on tuossa paikassa tapana useinkin. Suurin osa laulajista kun kuitenkin on niitä ns. taviksia.[/QUOTE]

tuli muuten semmoinenkin pointti mieleen että ainakin Pataässässä muinoin ei edes toista kertaa päässyt laulamaan jos ei ollut hyvä laulaja.

tuli muuten semmoinenkin pointti mieleen että ainakin Pataässässä muinoin ei edes toista kertaa päässyt laulamaan jos ei ollut hyvä laulaja.

Hui, tosi raakaa! :-( Ne varmaan merkkasi johonkin kuka on huono laulaja, ja kun tämä toi toisen lapun, pistivät roskiin. Itse olen siellä joskus kyllä päässyt useamman kerran illan aikana laulamaan. Populus on kuitenkin ylivoimainen suosikkini, ja Tenkassakin on kiva joskus käydä, vaikka se vähän räkälä onkin. :-D

Voihan se olla että tuo diivailumeininki oli satunnaista ja aiheutui jostain yhdestä, isommasta 20-30 hengen porukasta esim. jotain vastikää valmistuneita pop/jazz-konservatorion laululinjan opiskelijoita. Itse asiassa tuo voisi kyllä olla aika varteenotettava selitys. Oli vaan aika jäätävää, kun olen yleensä tottunut kehuihin, ja tuolloinkin olin käynyt toisessa karaokebaarissa aiemmin, ja laulanut saman biisin jonka tuolla, ja saanut aikaan valtavat suosionosoitukset, ja pari ihmistä tuli henk. koht. kehumaankin. Ehkä ne nuoret meinasivat että mitä tuo vanha ämmä tulee tänne laulamaan tota kalkkismusaansa, en varmana taputa enkä katso koko esitystä. Siis tuollaista vastaanottoa en ole ikinä ennen saanut, koska tosiaan osaan laulaa. Ja kaikki muut omaa ikäluokkaani olevat saivat samanlaisen, ynseän vastaanoton.

No, ehkäpä uskallan vielä joskus mennä Satumaahan kuitenkin, enkä välitä niistä Idolseista. :-)

[QUOTE="a p";23963430]Hui, tosi raakaa! :-( Ne varmaan merkkasi johonkin kuka on huono laulaja, ja kun tämä toi toisen lapun, pistivät roskiin. Itse olen siellä joskus kyllä päässyt useamman kerran illan aikana laulamaan. Populus on kuitenkin ylivoimainen suosikkini, ja Tenkassakin on kiva joskus käydä, vaikka se vähän räkälä onkin. :-D

Voihan se olla että tuo diivailumeininki oli satunnaista ja aiheutui jostain yhdestä, isommasta 20-30 hengen porukasta esim. jotain vastikää valmistuneita pop/jazz-konservatorion laululinjan opiskelijoita. Itse asiassa tuo voisi kyllä olla aika varteenotettava selitys. Oli vaan aika jäätävää, kun olen yleensä tottunut kehuihin, ja tuolloinkin olin käynyt toisessa karaokebaarissa aiemmin, ja laulanut saman biisin jonka tuolla, ja saanut aikaan valtavat suosionosoitukset, ja pari ihmistä tuli henk. koht. kehumaankin. Ehkä ne nuoret meinasivat että mitä tuo vanha ämmä tulee tänne laulamaan tota kalkkismusaansa, en varmana taputa enkä katso koko esitystä. Siis tuollaista vastaanottoa en ole ikinä ennen saanut, koska tosiaan osaan laulaa. Ja kaikki muut omaa ikäluokkaani olevat saivat samanlaisen, ynseän vastaanoton.

No, ehkäpä uskallan vielä joskus mennä Satumaahan kuitenkin, enkä välitä niistä Idolseista. :-)[/QUOTE]

Joo ei kannata välittää diivoista. Itse olen joskus biisin jälkeen suoraan kiittänyt mikkiin jolloin se on pieni vihje yleisölle (aplause!) :D Noissa keskustan paikoissa voi joskus olla tommonen meininki mut yleensä tommonen jengi siirtyy siitä sit yökerhoihin jatkamaan menoaan sisäpiireissä. Kalliossa rakastan sitä ihmisten rentoutta ja kun tulevat niin ihanasti juttusille, laulaminen on paljon mukavampaa tuollaisen yleisön edessä.

Joo ei kannata välittää diivoista. Itse olen joskus biisin jälkeen suoraan kiittänyt mikkiin jolloin se on pieni vihje yleisölle (aplause!) :D Noissa keskustan paikoissa voi joskus olla tommonen meininki mut yleensä tommonen jengi siirtyy siitä sit yökerhoihin jatkamaan menoaan sisäpiireissä. Kalliossa rakastan sitä ihmisten rentoutta ja kun tulevat niin ihanasti juttusille, laulaminen on paljon mukavampaa tuollaisen yleisön edessä.

Kallion mestat on kyllä ihan parhaita. Jopa Oivassa on välillä kiva käydä, se on kyllä NIIIIIIIN diivailuvapaa paikka! Harmi vaan kun se loppuu talo-yhtiön pyynnöstä jo klo 24 muistaakseni. Tenkassa taas ainakin takavuosina oli desibeliraja laululle asukkaiden pyynnöstä, eli musiikki tosi hiljaisella. Ei sen tietty huutaa tarvitse, mutta minusta voisi vähän kovemmalla olla. Populus kuitenkin paras, ja siellä tosiaan ei kukaan jää koskaan ilman aplodeja.

Joo uskon että tuo laulajaporukka varmaan jatkoi jonnekin yökerhoon. Huh, en ole edes tiennyt Suomessa olevan noin taitavia laulajia kuin ainakin muutama heistä, tosiaan jenkki-Idols-tasoa. Sellaisia olisin kyllä Suomen Idolsiinkin kaivannut, muttei ole näkynyt. No ehkei heidän tarvitse, on varmaan useita bändejä tuollaisilla taitureilla. Mutta asenne jostain ihan tosi syvältä.

Itse olen tosiaan ihan keskivertotavista parempi laulaja, mutta vedän aika tyypilliseen iskelmätyyliin, ilman sen kummempia fraseerauksia. Tuo vastaanotto oli silti hirveä, tuli oikeasti paha mieli. No, enköhän tästä toivu, ja uskalla taas ylläpitää kivaa harrastustani. :-)

[QUOTE="a p";23963580]Kallion mestat on kyllä ihan parhaita. Jopa Oivassa on välillä kiva käydä, se on kyllä NIIIIIIIN diivailuvapaa paikka! Harmi vaan kun se loppuu talo-yhtiön pyynnöstä jo klo 24 muistaakseni. Tenkassa taas ainakin takavuosina oli desibeliraja laululle asukkaiden pyynnöstä, eli musiikki tosi hiljaisella. Ei sen tietty huutaa tarvitse, mutta minusta voisi vähän kovemmalla olla. Populus kuitenkin paras, ja siellä tosiaan ei kukaan jää koskaan ilman aplodeja.

Joo uskon että tuo laulajaporukka varmaan jatkoi jonnekin yökerhoon. Huh, en ole edes tiennyt Suomessa olevan noin taitavia laulajia kuin ainakin muutama heistä, tosiaan jenkki-Idols-tasoa. Sellaisia olisin kyllä Suomen Idolsiinkin kaivannut, muttei ole näkynyt. No ehkei heidän tarvitse, on varmaan useita bändejä tuollaisilla taitureilla. Mutta asenne jostain ihan tosi syvältä.

Itse olen tosiaan ihan keskivertotavista parempi laulaja, mutta vedän aika tyypilliseen iskelmätyyliin, ilman sen kummempia fraseerauksia. Tuo vastaanotto oli silti hirveä, tuli oikeasti paha mieli. No, enköhän tästä toivu, ja uskalla taas ylläpitää kivaa harrastustani. :-)[/QUOTE]

Tuommoinen asenne ei kyllä kuulu karaokeen ja harmi jos joillekin se oma taidokkuus on noussut noin kovasti päähän ettei muille viitsitä taputtaa. Mä yritän aina taputtaa kaikille mutta joskus tietty kaverin tai jonkun kans voi olla juttu niin kiihkeästi kesken ettei huomaa taputtaa.
Minäkin lapsettomana kävin aika usein laulamassa, se oli kans mun harrastus ja osallistuin pariin kisoihinkin, yhdestä sain hopeaakin :)
Tiesitkö että Helsingissä on karaokestudio jossa voi levyttää oman levyn karaoketaustojen kanssa? Oon miettinyt että ois hauskaa jonkun kaverin kans käydä tekemässä oma levy :)

Tuommoinen asenne ei kyllä kuulu karaokeen ja harmi jos joillekin se oma taidokkuus on noussut noin kovasti päähän ettei muille viitsitä taputtaa. Mä yritän aina taputtaa kaikille mutta joskus tietty kaverin tai jonkun kans voi olla juttu niin kiihkeästi kesken ettei huomaa taputtaa.
Minäkin lapsettomana kävin aika usein laulamassa, se oli kans mun harrastus ja osallistuin pariin kisoihinkin, yhdestä sain hopeaakin :)
Tiesitkö että Helsingissä on karaokestudio jossa voi levyttää oman levyn karaoketaustojen kanssa? Oon miettinyt että ois hauskaa jonkun kaverin kans käydä tekemässä oma levy :)

Joo sama juttu, lapsettomana kävin aika usein karaokessa, monta kertaa kuussa, ja usein ihan selvinpäin päiväsaikaan, vain laulamisen takia.

Itsekin olen takavuosina kisaillut, yksi voitto yhden ravintolan pikkukisassa, voitto ruotsinlaivan kisoissa, yhden valtakunnallisen kisan alkukarsintojen voitto ja semifinaalien 3. sija, ja sm-kisan semifinaalien 2. sija. (siis siinä ja siinä etten päässyt finaaliin) Muihin kisoihin en ole osallistunutkaan, eli aina olen pärjännyt kun olen osallistunut.

Joo tiedän tuon karaokestudion, ja jonain kauniina päivänä menen vielä tekemään oman levyn. :-)

[QUOTE="a p";23963807]Joo sama juttu, lapsettomana kävin aika usein karaokessa, monta kertaa kuussa, ja usein ihan selvinpäin päiväsaikaan, vain laulamisen takia.

Itsekin olen takavuosina kisaillut, yksi voitto yhden ravintolan pikkukisassa, voitto ruotsinlaivan kisoissa, yhden valtakunnallisen kisan alkukarsintojen voitto ja semifinaalien 3. sija, ja sm-kisan semifinaalien 2. sija. (siis siinä ja siinä etten päässyt finaaliin) Muihin kisoihin en ole osallistunutkaan, eli aina olen pärjännyt kun olen osallistunut.

Joo tiedän tuon karaokestudion, ja jonain kauniina päivänä menen vielä tekemään oman levyn. :-)[/QUOTE]

Ties vaikka ollaan oltu samoissa kisoissakin :) Lavatähdessä olin myös mutta tulin kipeäksi semifinaaleiden alla kun pääsin alkukarsinnoista jatkoon :(
Laulaminen on kyllä kiva harrastus ja minäkin aikoinani kävin juurikin selvinpäin laulamassa, nykyään kun harvemmin pääsee niin karaokereissuun liittyy myös usein alkoholi :) Moni kaveri on alussa pitänyt kalliota ja varsinkin karaokepaikkoja räkälöinä mutta heidän mielipiteensä on muuttunut kun ovat tulleet mukaani ja tavanneet ihania kalliolaisia ihmisiä.

Yhteistyössä