Ravintolassa olisi "pakko" maksaa lapsen syöminenkin vaikka ei syö mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhis mutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tuolla lomareissulla puhuttelin perhettä, joka istui samassa pöydässä kanssamme. äiskä ja iskä söi seisovasta pöydästä ja mukana oli kaksi lasta toinen varmaan viisi ja toinen jotain kolme vuotias. perhe osti viisivuotiaalle lasten annoksen ja 3 vuotiaalle vain pillimehun ja käteen se sai leivän äidin laukusta otetun. äiti sano, että turha sille on ostaa ruokaa kun ei se syö kuitenkaan julkisella paikalla. että syö sitten mökillä ruokaa. minusta tässä oli ajateltu fiksusti sekä perheen kukkaroa, että ruokapaikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huomautan:
Kuka aikuinen juo ravintolassa ruokajuomana maitoa?

selvät aikuiset jotka ajaa autoa.

Tarkoitit varmaan juntit selvät aikuiset.

mitäs juoppo?

Ravintoloissa on kyllä muitakin juomia tarjolla kuin maitoa ja alkoholia. Kannattaa joskus tutustua myös siihen ruokalistan viimeiseen sivuun.

No, oisko se sitten "hienompaa" juoda vettä ruuan kanssa? Tai jotain makeeta limua?
Mä olen sitten oikeen junttien juntti, koska todellakin juon maitoa ruuan kanssa (joskus myös vettä.) enkä koskaan esim. viiniä, kunnen tykkää.

Kuka aikuinen juo ravintolassa ruokajuomana maitoa?

selvät aikuiset jotka ajaa autoa.

Tarkoitit varmaan juntit selvät aikuiset.

mitäs juoppo?

Ravintoloissa on kyllä muitakin juomia tarjolla kuin maitoa ja alkoholia. Kannattaa joskus tutustua myös siihen ruokalistan viimeiseen sivuun.

No, oisko se sitten "hienompaa" juoda vettä ruuan kanssa? Tai jotain makeeta limua?
Mä olen sitten oikeen junttien juntti, koska todellakin juon maitoa ruuan kanssa (joskus myös vettä.) enkä koskaan esim. viiniä, kunnen tykkää.

peesi.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Jännä miten monen mielestä ei lapsen ruuasta tarvi maksaa? Kun hän syö vaan sen verran.
Ja vielä erikoisempaa että monissa palstalaisten perheissä annetaan lasten syödä silloin kuin heillä on nälkä, ei mitää järjestelmäälisyyttä että koko perhe ruokailisi samaan aikaan, outoa.
En ikinä voisi kuvitella meneväni ravintolaan syömään ja ottaa vain itselleni ruokaa, katselkaahan nyt lapset kun äiti ja isi syö.

mjaah...tuskin moni palstalainen syö kovin usein ravintoloissa. lomallahan kaikki asiat on vähän "sekaisin" (vai väittääkö joku muuta että ei menisi aina joku syöminen vähän pois rytmistä? ) ja jos nyt viikon ajomatkalla käy niin ei siinä lapsi saa traumoja asiasta.

niimpä. Ja kuumalla ei muutenkaan maistu oikein kellekään meistä. Jos tuo mun 2v ei syö sillon ku mennään syömään niin se ei syö. Siitähän vasta haloo nousis jos pakolla tunkisin ruokaa sen suuhun. Uusissa paikoissa ja lomareissuilla pojan ruokailu oin muutenkin vähän sitä sun tätä kun se ruoka ei kiinnosta kaiken uuden nähtävän rinnalla. Mutta tuskin se tekee lapselle vahinkoa kun muuten kotona on tutut rutiinit. Lapsen ruoka maksetaan ja syö minkä syö.

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mä en oikein ymmärrä että miksi lapsista Ei pitäisi maksaa? Mulla on sellanen tyyli että ku syömään mennään niin sitten siitä maksetaankin. Tilauksen voi toki mitoittaa syöjän mukaan. Jos on maha täynnä niin salaattipöydästä raastetta napsittavaksi ja vesi varmaan riittää tai annos jätskiä jälkkäriksi tms.

Mutta omalta laskultani en lapsiani ruoki ellei kyseessä ole maksettu annos. Siitä voi napsia muttta ei buffetista.
Ja miksi lapsilla olisi eri oikeudet kuin aikuisilla. Isomummi joka sairastaa refluksitautia ei voi syödä kuin lihapullan ja vähän leipää nakertaa kun olo on pahana mutta ei tulisi mieleenkään vaatia että mummun pitäisi saada napsia pitsanreunoja ilmaiseksi. Ja ihan oikeasti syö vähemmän välillä kuin 3v.

Eli ostaisit 1-vuotiaalle aterian, vaikka sulla olis hänelle valmisruoka mukana etkä aikois antaa muuta ruokaa?? Niin varmaan, joko sulla on paljon ylimääräistä rahaa tai olet tekopyhä eli valehtelet. Ei kukaan maksa ruokailua lapselle, jos lapsen ei ole aikomus syödä. Jos lapsi sitten kurottaa aikuisen maitolasia kohti, niin sitä voi ihan automaattisesti antaa lapsen maistaa, ilman että ajattelee huijaavansa.

No miksi sitten pitää mennä raflaan jos lapselle ei ole aikomus syödä. Ja eikö teidän ravintoloissa myydä kuin aterioita? Olenkohan mä sitten ollut ihan tyhmä kun olen pitänyt tapanani tilata lapsille omat juotavat, pillimehut/maidot/jääveden kun syömään mennään. Tai just salaattiannoksen tai vastaavan naposteltavan. Siitä syödään minkä jaksetaan ja loput sitten jää.
Ja jos ei ole rahaa mennä syömään niin sitten otetaan termari ja eväät.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:
tuolla lomareissulla puhuttelin perhettä, joka istui samassa pöydässä kanssamme. äiskä ja iskä söi seisovasta pöydästä ja mukana oli kaksi lasta toinen varmaan viisi ja toinen jotain kolme vuotias. perhe osti viisivuotiaalle lasten annoksen ja 3 vuotiaalle vain pillimehun ja käteen se sai leivän äidin laukusta otetun. äiti sano, että turha sille on ostaa ruokaa kun ei se syö kuitenkaan julkisella paikalla. että syö sitten mökillä ruokaa. minusta tässä oli ajateltu fiksusti sekä perheen kukkaroa, että ruokapaikkaa.

muaks.näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pajukko:
Alkuperäinen kirjoittaja yhäippä:
Heh me jouduttiin raxissa maksamaan 1v:stä, koska söi pizzojen reunoja. Eihän tuo ollut kuin muutaman euron, mut aika naurettavaa. Ei lapsi sen ikäisenä edes syönyt juuri mitään mitä raxissa oli tarjolla.

Jouduitte. Eikö se nyt ole itsestään selvää, että jos lapsi syö niin se maksaa. Kyllähän siellä on vaikka mitä, mitä 1v voi syödä, kun kerran pizzan reunaakin pystyy syömään.

Aika jännää on lähteä koko perheen kanssa ravintolaan ja lapset katsoo, kun vanhemmat syö :(

Mulla ei tulis mieleenkään laittaa lasta katsomaan kun ite syön ravintolassa. Jotenkin kipeää touhua?

btw, ootko pajukko roista?

No miksi sitten pitää mennä raflaan jos lapselle ei ole aikomus syödä. Ja eikö teidän ravintoloissa myydä kuin aterioita? Olenkohan mä sitten ollut ihan tyhmä kun olen pitänyt tapanani tilata lapsille omat juotavat, pillimehut/maidot/jääveden kun syömään mennään. Tai just salaattiannoksen tai vastaavan naposteltavan. Siitä syödään minkä jaksetaan ja loput sitten jää.

HALOOOO!!! Jos itse haluaa syödä ravintolassa?? Kaikki ei saa sitä 1-vuotiastakaan hoitoon aina kun sormia napsauttaa. Aivan hulluahan sille on ruokaa ostaa jos tietää ettei syö. Tiedätkö edes minkä kokoinen on 1-vuotias vai onko teidän lapset syöneet kuin hevoset? Meillä se 5 lusikallista mitä tahansa ruokaa on maksimi ja sitä varten mulla on valmisruokapurkki mukana, ei kävis mielessäkään tilata tuon ikäiselle pitsaa jota se ei syö tai mitään muutakaan.

en pysty syömään paljoakaan puffetista ja jää harmittaa kun ei pysty kun sen pari lihapullaa ja muussia ottaa. siksi laukussa esim. pieni leipä ja otan tiskiltä kahvin. ja kuuma on se kyllä että lapsille ( 10 ja 14 vee) ei maistu ruoka. muut aikuiset ottaa puffetin ja mulla oma ja lapset ilman ruokaa. ei siinä noloa ole mitään.

ja toisekseen....se joka ajaa ei ota mitään alkoholia. mutta eipä puffetissa sitä pöydässä olekkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Heh me jouduttiin raxissa maksamaan 1v:stä, koska söi pizzojen reunoja. Eihän tuo ollut kuin muutaman euron, mut aika naurettavaa. Ei lapsi sen ikäisenä edes syönyt juuri mitään mitä raxissa oli tarjolla.

Jouduitte. Eikö se nyt ole itsestään selvää, että jos lapsi syö niin se maksaa. Kyllähän siellä on vaikka mitä, mitä 1v voi syödä, kun kerran pizzan reunaakin pystyy syömään.

Aika jännää on lähteä koko perheen kanssa ravintolaan ja lapset katsoo, kun vanhemmat syö :(

Mulla ei tulis mieleenkään laittaa lasta katsomaan kun ite syön ravintolassa. Jotenkin kipeää touhua?

vastaan vaikka ei mulle ei ollukkaan. en ymmärrä mitä noloa on jos lapsi ei syö?pakotatko itse lapset syömään?

HALOOOO!!! Jos itse haluaa syödä ravintolassa?? Kaikki ei saa sitä 1-vuotiastakaan hoitoon aina kun sormia napsauttaa. Aivan hulluahan sille on ruokaa ostaa jos tietää ettei syö. Tiedätkö edes minkä kokoinen on 1-vuotias vai onko teidän lapset syöneet kuin hevoset? Meillä se 5 lusikallista mitä tahansa ruokaa on maksimi ja sitä varten mulla on valmisruokapurkki mukana, ei kävis mielessäkään tilata tuon ikäiselle pitsaa jota se ei syö tai mitään muutakaan.

aika monessa paikassa 1v ruokailu seisovasta pöydästä ei maksa mitään, ja jos maksaakin niin 1-2 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:

vastaan vaikka ei mulle ei ollukkaan. en ymmärrä mitä noloa on jos lapsi ei syö?pakotatko itse lapset syömään?

No kysehän olikin alunperin siitä et lapsi kuitenkin jotakin oli raflasta vailla, ilman maksua. Jos otat jotakin niin maksat. Ei ne ravintoloitsijat ole velvollisia kenenkään lapsia ilmaiseks juottamaan. Sama kun menisit siwaan et otan tästä nyt lapselle ilmaiseksi pillimehun, kun me ei nyt sille muuta osteta

No voi jeesus. Buffettiin kuuluu juomatkin, niitä voi aikuinen juoda vaikka kolme lasillista, eikä joudu maksamaan mitään lisämaksuja :o Niin miksi ihmeessä lapsen MAITOHÖRPYSTÄ pitää maksaa 7e. En todellakaan maksaisi.

Me ostettiin yks päivä lapselle ruokaa ravintolasta kun oltiin reissussa, me isin kanssa napsittiin siitä kanssa kun lapsi on 1v ja pieniruokainen. Oisko meijän pitänyt maksaa siitä? Mitä väliä kenen suuhun se ruoka menee?!

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:

No kysehän olikin alunperin siitä et lapsi kuitenkin jotakin oli raflasta vailla, ilman maksua. Jops otat jotakin niin maksat. Ei ne ravintoloitijat ole velvollisia kenenkään lapsia ilmaiseks juottamaan. Sama kun menisit siwaan et otan tästä nyt lapselle ilmaiseksi pillimehun, kun me ei nyt sille muuta osteta

Mutta jos ne ottaa sen HÖRPYN jo maksetusta maidosta niin mitä hiton väliä sillä on? Kai se maidon ostaja saa itse päättää mitä sillä maidollaan tekee, vaikka kaatais viemäristä alas?

Musta tuntuu, että nää jotka olettaa saavansa juottaa lapsiaan ilmaiseksi buffassa mässyttää niitä pitsojaan ja hörppii maitoaan lippis päässä.

:laugh: Mä voisin hyvin antaa mun lapselle HÖRPYN mun juomasta kun ollaan syömässä. Enkä maksais siitä kyllä tippaakaan, koska ihan yhtähyvin oisin voinut sen itekkin kokonaan juoda, eli tavaraa ei mene mitenkään enemmän kuin mistä on maksettu?

Ja juu ei, lippistä en käytä enkä syö pizzaa :s

Alkuperäinen kirjoittaja outoa outoa:
No voi jeesus. Buffettiin kuuluu juomatkin, niitä voi aikuinen juoda vaikka kolme lasillista, eikä joudu maksamaan mitään lisämaksuja :o Niin miksi ihmeessä lapsen MAITOHÖRPYSTÄ pitää maksaa 7e. En todellakaan maksaisi.

Me ostettiin yks päivä lapselle ruokaa ravintolasta kun oltiin reissussa, me isin kanssa napsittiin siitä kanssa kun lapsi on 1v ja pieniruokainen. Oisko meijän pitänyt maksaa siitä? Mitä väliä kenen suuhun se ruoka menee?!

niih..mut ne ravintoloitsijat ei ANNA ottaa mitää jos ei maksa mitään. siis jos joku kolmas ei maksa niin se ei saa kyl lipasta koko annoksesta saatika haistella maitoo toislta.

meillä töissä tulee useasti pariskunta kysymään et voiko he ottaa yhden ruoan,johon kuuluu siis lämminruoka (2 vaihtoehtoa ) salaattipöytä ja jälkkäri + kahvi, niin, et toinen syö salaattia ja toinen ruokaa..juu, ei onnistu.sit ne on nyreissään..onhan se nyt ihan selvä et kaks ihmistä syö enemmän kuin yksi, jonka mukaan hinta otetaan :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
meillä töissä tulee useasti pariskunta kysymään et voiko he ottaa yhden ruoan,johon kuuluu siis lämminruoka (2 vaihtoehtoa ) salaattipöytä ja jälkkäri + kahvi, niin, et toinen syö salaattia ja toinen ruokaa..juu, ei onnistu.sit ne on nyreissään..onhan se nyt ihan selvä et kaks ihmistä syö enemmän kuin yksi, jonka mukaan hinta otetaan :headwall:

Tää oli kyl paras :laugh:

Etkö ap edes osoittanut mieltäsi mitenkään. Minä olisin ottanut lautasen täyteen ruokaa ja todennut että en jaksakaan syödä ja kaatanut kaikki ravintoloitsijan nenän edessä sinne roskikseen ;)

Yhteistyössä