Ravintolassa olisi "pakko" maksaa lapsen syöminenkin vaikka ei syö mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhis mutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eväät mukana yli 1 vuotiaalle ravintolassa on ihan äärimmäisen junttia!!! OMAT EVÄÄT RAVINTOLASSA??!!

Ja todellakin jos mennään ravintolaan koko perhe, myös koko perheelle ruuat, en KEHTAIS syödä itse ja lapsia vaan istuttaa siinä vieressä ilman mitään.

Minun lapseni on puolitoista vuotias ja todellakin hänellä on omat eväät :D En hirveämmin halua syöttää hänelle nakkeja ja ranskalaisia tai tilata aikuisen annosta josta syö vain hitusen, se on ruuan hukkaan heittämistä mikä on minusta juntimpaa kuin omat eväät. Meillä on vähäruokainen lapsi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Tiedätkö todellakin moni menee ravintolaan syöttämään kaikki lapset tolla menetelmällä.

Samoin siwassa kun on tuoreustakuu, ja vanhasta tuotteesta saa uuden ilmaiseksi, niin tietyt asiakkaat piilottelee ruokia toisten taakse, tulee sit kun ne on mennee vanhaksi ja ruinaa sitten ilmaiseksi vastaavan tuotteen.

ja tätä tekee todella moni ÄITI. Mekin jouduttiin kaupassa kyttäämään kamerasta kun yksi mutsi tuli ostoksille, ja hakemaan sen piilottelemat tuotteet takas esiin kun se oli poistunut. Loppujen lopuks ku jäi rysän päältä kiinni annettiin porttikielto.

Että ymmärrän todellakin että tarjoilija mainitsee.

Kannattaa myös myyjien tarkistaa kunnolla ettei löydy niitä vanhoilla päiväyksellä olevia tuotteita :)
Huijareita ja extra pihejä tinkaajia kylläkin löytyy varmasti jokaisen kaupan ja ravintolan asiakkaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Eväät mukana yli 1 vuotiaalle ravintolassa on ihan äärimmäisen junttia!!! OMAT EVÄÄT RAVINTOLASSA??!!

Ja todellakin jos mennään ravintolaan koko perhe, myös koko perheelle ruuat, en KEHTAIS syödä itse ja lapsia vaan istuttaa siinä vieressä ilman mitään.

Minun lapseni on puolitoista vuotias ja todellakin hänellä on omat eväät :D En hirveämmin halua syöttää hänelle nakkeja ja ranskalaisia tai tilata aikuisen annosta josta syö vain hitusen, se on ruuan hukkaan heittämistä mikä on minusta juntimpaa kuin omat eväät. Meillä on vähäruokainen lapsi ;)

miksi ne istuis vaan vieressä?siis tolle aikasemmalle. mun lapset ainakin leikkii leikkipaikalla.

Olen tähän törmännyt.
Lapseni on allerginen maidonproteiinille,kananmunalle,naudanlihalle,sellerille, tomaatille,mansikalle yms yms.

Ja hänelle on todellaki omat eväät mukana sillä niin monesti törmää ettei ole tarjottavaa ravintolalla.

Ai miksi lapsi on ravintolassa mukana? No onhanse joskus kiva perheenä käydä ja lapsetkin näkee ja oppii uutta ruokaa paitsi tämä allergikko-

Välillä on nuivaa asennetta ravintolalla vaikka neljä annosta aina tilataan ja yksi on oma .
Usein vaihdamme paikkaa jos aletaan asiasta möykätä. Toki ensin tiedustelemme listan kanssa onko mitään sopivaa...maizena maissisuuruste sisältää muuten maitoproteiinia jota moni ravintola ei tunnu tietävän!!

Alkuperäinen kirjoittaja äitix4:
Olen tähän törmännyt.
Lapseni on allerginen maidonproteiinille,kananmunalle,naudanlihalle,sellerille, tomaatille,mansikalle yms yms.

Ja hänelle on todellaki omat eväät mukana sillä niin monesti törmää ettei ole tarjottavaa ravintolalla.

Ai miksi lapsi on ravintolassa mukana? No onhanse joskus kiva perheenä käydä ja lapsetkin näkee ja oppii uutta ruokaa paitsi tämä allergikko-

Välillä on nuivaa asennetta ravintolalla vaikka neljä annosta aina tilataan ja yksi on oma .
Usein vaihdamme paikkaa jos aletaan asiasta möykätä. Toki ensin tiedustelemme listan kanssa onko mitään sopivaa...maizena maissisuuruste sisältää muuten maitoproteiinia jota moni ravintola ei tunnu tietävän!!

näin se on.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:

Mun lapsi oli 1v1kk kun siellä raxissa käytiin, oma pilttipurkki oli mukana, mut annoin sit lisäks pienen pizzan reunan jyrsittäväksi. Ja siitä siis piti maksaa. En edes tajunnut, että ton ikäisestä pitäis maksaa, olisi voinut siinä kassalla infota. Vaik en kyl todella ala 1v syöttämään pizzalla. Ei tolla ollut edes hampaita silloin. Kyllä ymmärrän ett jos oisin sille hakenut lautasellisen salaattia ja pizzan palan niin toki siitä ois pitänyt maksaa. Monethan heittää ne pizzanreunat roskiin, niin mitä se ois haitannut ett vauva sellasta jyrsii.

Alkuperäinen kirjoittaja turhis mutta:
Olimme lomalla ja kävimme ravintolassa syömässä. sellanen seisova pöytä juttu oli. Maksoimme aikuiset mutta lapsi ei halunnut syödä mitään. Lapsi kuitenkin tuli juomaan vähän maitoa lasistamme. Sieltä sitten kipitti nainen ja sanoi että maksettava lapsen ruoka kanssa koska syö meidän lautasilta. Sanoimn että joi vain kuumuuteen hörpyn maitoa. Ei auttanut maksoimme 7 e lisää sitten. Tavallaan ymmärrän asian mutta aika nipoilua asiasta.
ihmettelin myös asiaa jossa piti maksaa pienen 4 vee ruokailusta yhtäpaljon kuin esim kymmenen vuotiaan. Syövät kuitenkin eri määriä jo.

jaah, tää nyt oli turha aloitus mutta purinhan nyt kiukkua. :)

meillä 5v syö enemmän kuin 10v. jolla tosi nirso ja huonoruokainen kausi menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja jos mie:
pitäsin puffettia niin en mä hepareita saisi jos näkisin jos joku lapsi ny hörppyy ottaa. kuha ei mee syömällä syömää pöyästä. en ymmärrä ihmisten rahan ahneutta. jos laitan lautasen täyteen ruokaa ja jää puolet ( eli menisi roskii ) niin miksi hitos en saa antaa sitä lapselle sitä loppua?

No siks kun sithän kaikki lappais yli äyräiden ku jämäthän saa syöttää muille. Uskomatonta logiikkaa..

aina liioitellaan....en kyl ymmärrä...

Olimme lomalla ja kävimme ravintolassa syömässä. sellanen seisova pöytä juttu oli. Maksoimme aikuiset mutta lapsi ei halunnut syödä mitään. Lapsi kuitenkin tuli juomaan vähän maitoa lasistamme. Sieltä sitten kipitti nainen ja sanoi että maksettava lapsen ruoka kanssa koska syö meidän lautasilta. Sanoimn että joi vain kuumuuteen hörpyn maitoa. Ei auttanut maksoimme 7 e lisää sitten. Tavallaan ymmärrän asian mutta aika nipoilua asiasta.
ihmettelin myös asiaa jossa piti maksaa pienen 4 vee ruokailusta yhtäpaljon kuin esim kymmenen vuotiaan. Syövät kuitenkin eri määriä jo.

ite annan salaa jos huolii. ei se yksi hörppy ketään kaada meneekö omaan mahaan vai lapsen.ja áina otan kauheesti ruokaa ja juomaa ja jätän lautaselle osan ja kuppiin...olenhan maksanut sen. ja ei kukaan määrää miten paljon voin syödä...vaikka söisin koko pöydän tyhjäksi päivän aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Pajukko:
Alkuperäinen kirjoittaja pummi:
kaksi maksaa pöydän ja minä menen pummilla sitten. ei ne aina huomaa kuka siellä hakee ruokaa!

Tuo on törkeää. Rovaniemellä kiinalaisessa ravintolassa äitienpäivälounaalla tuli pariskunta syömään. Nainen otti buffeesta ja mies jäi siihen pöytään vain istuskeleen. Nainen tuli sitten yhden lautasen ja kahden haarukan kanssa pöytään ja siinä yhdessä syötiin siitä yhdeltä lautaselta.

Buffet-pöytä tai ylipäänsä pöytä, josta itse otetaan ruoka ei taida olla niin kovin tuttu muissa maissa. Opiskelijaruokalassaon tullut nähtyä sitäkin, että vaihto-opiskelijat tulee muovipussin kanssa ja lappaa ruokaa sinne toisen annoksen sen lisäksi, että syövät siinä lounaalla. Tai kun lounaan hintaan kuuluu yksi annos, niin otetaan kaikkia neljää vaihtoehtoa sekaisin.

Lähtökohta minun mielestä on se että jos lapsi lähtee sinne syömään niin se vanhempien lautaselta syöminen ei tietenkään ole sallittua. Mutta jos lapsi ei syö mitään, maistaa kulauksen maitoa tai 1-vuotiaalle annetaan joku pitsan reuna jyrsittäväksi että olisi hiljaa ;) niin pitäisi löytyä joustoa myös henkilökunnalta ja jos ei löytyisi niin minulla ainakin haluttaisi ottaa täydet annokset ruokaa lautaselle vielä ennen pois lähtöä jota en sitten yllättäen jaksaisikaan syödä vaan menis hukkaan :whistle:
Ihan pelkkää kuittailua vaatia maitokulauksesta täysi hinta ja minä ainakin kostaisin :D Saattaisin käydä useamminkin kyseisessä paikassa jättämässä paljon ruokaa lautaselle...

mjau.sammaa mieltä.

aika törkee paikka. menette varmaan ensi vuonnakin?

Hei! Ap, kokeilehan ens kerran mennä johonkin ravintolaan et saisinko ilmaiseksi hörpyn maitoo kun on niin hemmetillinen jano! Voishan ne kattoo sua pikkasen kieroon :D

rinsessalla ´tippunu ruunu päästä?vai aivot tippunu

Etkö ap edes osoittanut mieltäsi mitenkään. Minä olisin ottanut lautasen täyteen ruokaa ja todennut että en jaksakaan syödä ja kaatanut kaikki ravintoloitsijan nenän edessä sinne roskikseen ;)

buaaahhhh..hhhehhheh.......meen nukkuu

Yhteistyössä