Ravintolatyöntekijöitä paikalla???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Silla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mun avaamaton Leijona jäätyi pakkasessa |O :xmas: :headwall:

what :o

niin ja kermalikööri säilyy avaamattomana huoneenlämmössä, avattuna jääkaapissa parasta ennen päiväykseen saakka... vai olikohan se sittenkin että sen pari kk :whistle: :xmas: no joka tapauksessa, meillä ne eivät säily niin pitkään että pitäisi murehtia asiaa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mun avaamaton Leijona jäätyi pakkasessa |O :xmas: :headwall:

what :o

niin ja kermalikööri säilyy avaamattomana huoneenlämmössä, avattuna jääkaapissa parasta ennen päiväykseen saakka... vai olikohan se sittenkin että sen pari kk :whistle: :xmas: no joka tapauksessa, meillä ne eivät säily niin pitkään että pitäisi murehtia asiaa :whistle:

Ja baileys sen 2v, avaamattomana SEKÄ avattuna :D

Alkuperäinen kirjoittaja LEELILLE+muille!:

no tuota mä en lähde allekirjoittamaan. jos ihan realistisia ollaan niin jos mun jääkaapissa olisi avattu kermalikööri (ihan mitä tahansa merkkiä ) niin siinä 2-4kk kohdalla harkitsisin roskiin heittämistä jos ei tule juotua.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:

no tuota mä en lähde allekirjoittamaan. jos ihan realistisia ollaan niin jos mun jääkaapissa olisi avattu kermalikööri (ihan mitä tahansa merkkiä ) niin siinä 2-4kk kohdalla harkitsisin roskiin heittämistä jos ei tule juotua.

Tuolla baileysin sivuilla lukee.

Tuossa edellisellä sivulla olleessa sitaatissa kehoitettiin juomaan *avattu* baileys 6kk:n sisällä:
"Baileys contains no preservatives or additives and so should be consumed within 6 months of opening the bottle."

Aikoinaan eräs juomien tukkukaukan parissa töitä tehnyt väitti tehtaan edustajan kertoneen "parasta ennen" päiväyksen olevan mitoitettu niin, että tuote säilyy siihen asti vaikka ikkunalaudalla auringonpaisteessa säilytettynä.

Jos omaa normaalin maku- ja hajuaistin, niin juomien kohdalla kannattaa luottaa enemmän aisteihinsa kuin kalenterin tuijottamiseen. Ja jos makuaisti on jotenkin vajavainen eikä pysty erottamaan onko likööri kunnossa vai pilaantunutta, niin herää kysymys kannattaako silloin ylipäätään investoida kalliisiin likööreihin... :)

Yhteistyössä