Ravitsemusterapeutilla käynti? Mitä pitää sisällään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä kävin ylipainon vuoksi. Pidin ruokapäiväkirjaa, jonka vein mukanani, sitten puhuttiin ravitsemussuosituksista, punnittiin. Pohdin paljon syömisiäni ja sen syitä. Sain paljon ajattelemisen aihetta. Kolme kertaa kävin ja tarvittaessa saa soittaa aikaa uudelleen.

Ihan turhanpäiväst. Lautasmallia (ihan joku ei sitä tietäs), rasvaiset ruoat pannaan ja kasiviksia lisää ja tietoa ns terveellisestä ruokavaliosta (niin kuin joku ei sitäkään tietäs..).

Mulla on siis alipainoa raskauden jälkeen ollut aika lailla, eikä paino meinaa nousta millään :( lääkärin kanssa tapeltiin kun väitti etten syö tarpeeksi :( ja mä kun syön oikeesti paljon. Sitten laitto ton lähetteen.

Sain kerran lähetteen ravitsemusterapeutille reippaan alipainon takia, varmaan vaihtelee mitä siellä tehdään ja mulla on tosta käynnistä niin monta vuotta aikaa että en ihan tarkasti muista. Mutta parhaiten jäänyt mieleen se kun piti kertoa tarkasti mitä syön, miten paljon ja kuinka usein jne. Siellä oli iso hylly täynnä tyhjiä elintarvikepakkauksiakin esim margariinipaketteja jne mistä sitten piti näyttää mitä merkkiä syö, se oli aika jännää. En muistaakseni mitään uutta siellä oppinut, ruokaympyrää ja sen sellaista käytiin läpi.

[QUOTE="anna";26490391]Mulla on siis alipainoa raskauden jälkeen ollut aika lailla, eikä paino meinaa nousta millään :( lääkärin kanssa tapeltiin kun väitti etten syö tarpeeksi :( ja mä kun syön oikeesti paljon. Sitten laitto ton lähetteen.[/QUOTE]

Mitä sä sit oikeen syöt? Onks sulla tutkittu onko jotain imeytymishäiriöitä tms?

no jos kerran sun ongelma on alipaino niin aluksi siellä tsekataan tosiaan että mitä sinä syöt. Näistä pystyy aikalailla kertomasi mukaan katsomaan että saatko riittävästi energiaa ja tarvittavia ravintoaineita. Tosin jos se sua kiinnostaa niin sä voit netissä laskurilla katsoa niitä itsekkin syöttämällä ohjelmaan (fineli..löytyy siis netistä) tarkasti kaiken mitä päivän aikana olet syönyt ja se laskee.,

sitten jos voidaan todeta että sulla on jotain vikaa sun ruokavaliossa eli syöt esim kulutukseesi ja kokoosi nähden liian vähän niin sulle voidaan suunnitella mitä sä voisit lisätä.

Meillä esim ku käytiin lapsen vähäisen painonnousun vuoksi, niin arvioitiin nuo syömiset ja ne oli kaikinpuolin ok... eipä siinä sitten voitu muuta kuin neuvoa, että vois vielä käyttää vaikka öljylisää puurossa että tulee ylimäärästä energiaa..

toiselle se paljon syöminen voi olla sitä, että vetää kilon porkkanapussin päivässä...ja toiselle vaikkapa ihan sitä makaroonilaatikkoa pari lautasta... siksi pitää konkreettisesti selvittää mitä sä oikein syöt ja missä määrin.

Yhteistyössä