A
anika harmaana
Vieras
Tuolla yhdessä keskustelussa joku kertoi, että hänen miehensä saa aina räyhäämällä parempaa palvelua. Hän on kuulemma itsekin nyt kokeillut samaa ja on tosi tyytyväinen. Hänen esimerkissään oli kyse siitä, että hän ei ollut muistanut hakea syntymättömälle lapselle vakuutusta ajoissa ja kun hän sitten päivän myöhässä syöksyi vakuutusyhtiöön, ei virkailija ensin luvannut vakuutusta myöntää. Mutta kun räyhättiin ja valitettiin ja otettiin yhteyttä ylemmälle taholle, niin jopas voitiin vakuutus myöntää, vaikka oli alle 3 kuukautta laskettuun aikaan. Ja sitten vielä kehui, että alkuperäinen työntekijä sai huonosta palvelusta huomautuksen.
Olin tyrmistynyt siitä, että joku kantaa rahaa yritykseen, jonka tietää noin avoimesti kyykyttää työntekijöitään. Minusta alkuperäinen virkailija toimi oikein, eikä hänen kuulukaan antaa periksi vain jos asiakas alkaa vittuilla ja huutaa. Ja jos työntekijällä on vielä niin munaton esimies, ettei pidä omiensa puolta, vaan antaa periksi tuollaiselle räyhääjälle, niin sellaiseen firmaan minä en vaivalla ansaittuja pennosiani kanna. Onneksi en olekaan kyseisen vakuutusyhtiön asiakas.
Saako huutamalla tai nöyryyttämällä parempaa palvelua? Pitäisikö saada? Joustamisen kyllä ymmärrän, jos asiakaskin myöntää töpänneensä ja pyytää asiallisesti jotain.
Olin tyrmistynyt siitä, että joku kantaa rahaa yritykseen, jonka tietää noin avoimesti kyykyttää työntekijöitään. Minusta alkuperäinen virkailija toimi oikein, eikä hänen kuulukaan antaa periksi vain jos asiakas alkaa vittuilla ja huutaa. Ja jos työntekijällä on vielä niin munaton esimies, ettei pidä omiensa puolta, vaan antaa periksi tuollaiselle räyhääjälle, niin sellaiseen firmaan minä en vaivalla ansaittuja pennosiani kanna. Onneksi en olekaan kyseisen vakuutusyhtiön asiakas.
Saako huutamalla tai nöyryyttämällä parempaa palvelua? Pitäisikö saada? Joustamisen kyllä ymmärrän, jos asiakaskin myöntää töpänneensä ja pyytää asiallisesti jotain.