Räyhäämällä parempaa palvelua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anika harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anika harmaana

Vieras
Tuolla yhdessä keskustelussa joku kertoi, että hänen miehensä saa aina räyhäämällä parempaa palvelua. Hän on kuulemma itsekin nyt kokeillut samaa ja on tosi tyytyväinen. Hänen esimerkissään oli kyse siitä, että hän ei ollut muistanut hakea syntymättömälle lapselle vakuutusta ajoissa ja kun hän sitten päivän myöhässä syöksyi vakuutusyhtiöön, ei virkailija ensin luvannut vakuutusta myöntää. Mutta kun räyhättiin ja valitettiin ja otettiin yhteyttä ylemmälle taholle, niin jopas voitiin vakuutus myöntää, vaikka oli alle 3 kuukautta laskettuun aikaan. Ja sitten vielä kehui, että alkuperäinen työntekijä sai huonosta palvelusta huomautuksen.

Olin tyrmistynyt siitä, että joku kantaa rahaa yritykseen, jonka tietää noin avoimesti kyykyttää työntekijöitään. Minusta alkuperäinen virkailija toimi oikein, eikä hänen kuulukaan antaa periksi vain jos asiakas alkaa vittuilla ja huutaa. Ja jos työntekijällä on vielä niin munaton esimies, ettei pidä omiensa puolta, vaan antaa periksi tuollaiselle räyhääjälle, niin sellaiseen firmaan minä en vaivalla ansaittuja pennosiani kanna. Onneksi en olekaan kyseisen vakuutusyhtiön asiakas.

Saako huutamalla tai nöyryyttämällä parempaa palvelua? Pitäisikö saada? Joustamisen kyllä ymmärrän, jos asiakaskin myöntää töpänneensä ja pyytää asiallisesti jotain.

Minäkin olen vakuutusyhtiössä töissä ja valitettavasti jotkin asiakkaat kyllä saavat räyhäämällä, jos ei parempaa, niin ainakin nopeampaa palvelua. On ihmistyyppi joka soittaa ja soittaa ja räkyttää ja heidän asiansa on pakko ottaa työjonosta eteen, koska muuten ei olisi työrauhaa tehdä mitään :( Ei ole mukavaa joutua kiirehtimään epämiellyttävästi käyttäytyvän asiakkaan asiaa, sellaisille taas jotka ovat mukaviaja esittävät asiansa kohteliaasti tekee kiirehtimistä ihna mielellään.

On kuitenkin asioita joita ei räyhääjien mieliksikään tarvitse kiirehtiä esim. monet yrittävät saada päivärahojaa maksuun kuukausi etukäteen tai jopa ilman lääkärinlausuntoa- kun lain mukaan (työskentelen siis lakiin perustuvan vakuutuslajin parissa) ne maksetaan kuukauden lopussa. Siinä voi vain rauhallisesti todeta että saatte päivärahanne kuukauden lopussa.

monetsi oon huomannut että mun kiltti ja ystävällinen tapa ei tehoo. Sit kun menee hermot ja pitää uhkailla että asia viedään eteen päin ruvetaan yhdistämään puheluita ties minne.

Sitä tosiaan ihmettelen että mix nykyään tuntuu että ne räyhääjät onnistuu.

Ja silloin kun itsellä on pinna palanut niin on vasta otettu tosissaan,
lääkärit siis lapsen lääkärit jne jne.

esim polilla lääkäri ei tajunnut vaikka rautalangasta väänsin mutta sitten kun meinas hihat palaa kunnolla ja itku oli lähellä tajuskin et oho.. näinkö se asia meni, joo kyllä nyt tutkitaan.

En tietenkään tarkota että joka paikkaan nyrkit pystyssä mutta nykyään ei mitään tunnu saavan jos on ystävällinen ja pitää vaatia, mikä usein tarkoittaa jo lähes räyhäämistä

en räyhää ikinä vaan yritän hoitaa asian ystävällisesti mutta tehokkaasti. töissä pomo hengittää niskaan, asiat ois pitäny tapahtua jo eilen mutta silloinkaan en räyhää vaan soitan niin monta kertaa että homma hoituu :D

Jos mulle aletaan räyhäämällä puhumaan niin käännyn kannoillani ja menen muualle, räyhäämällä ei multa saa palvelua ja apua. Saatan vielä nauraa mennessäni...

huvittavin räyhääjäporukka ovat ne pukupäälläolevat-miespuoleiset viimetingassa päivystykseen ryntäävät tyypit jotka ensimmäiseksi ilmoittavat haastavansa hoitajaparan (päivystyksessä ilman lääkäriä) oikeuteen kun eivät saa sitä, tätä eivätkä tuota. hohhoijaa:) siinävaiheessa kun samana päivänä kolmas tyyppi jauhaa samaa sitä alkaa vain naurattaa että kannattaa tehdä kimppavalitus tai käydä jonoon..

itse en osaa räyhätä, asiallisesti käyttäytymällä saa ihan yhtä hyvän palvelun paikassa kuin paikassa kuin räyhäämälläkin.

Olen itse ollut ja periaatteessa olenkin asiakaspalveluhommissa ja tietysti myös ostanut monenlaista. Monen monta kertaa esim. ostaessa virheellisen tuotteen, myyjä ei huolehdi oikein mistään. Lopulta kun rähjää, homma toimii niinkuin pitäisi. Kaupoissa tämä on tosi yleistä, myydessä luvataan ummet ja lammet, kun homma ei toimi niin kiinnostus on nolla. Tarkoitan näillä esim. tuotteita jotka hajoaa heti, on viallisia tai jotain muuta vastaavaa.

Myös esim. pankissa kiltit asiakkaat maksavat paljon enemmän korkoa kun ne jotka ovat vaativia ja uhkaavat esim. vaihtaa pankkia.
Itse koitan toimia asiallisesti (oma temperamentti on aika vilkas) mutta jos homma ei toimi olen kyllä tarvittaessa myös tiukka ja vaativa, en kyllä räyhää, enkä varsinkaan jos vika on oma.

Ensin hoidan tietenkin asioita asiallisen leppoisasti. Sitten tiukan asiallisesti. Mikäli vieläkään ei auta, otan käyttöön vittuuntuneen korotetun äänen ja nujertavan jankutuksen. Mikäli peli näyttää menetetyltä ja tavoitteeseen ei pääse millään, keskitän kaiken adrenaliinin ruokkiman energiani vastapuolen päivän mahdollisimman tehokkaaseen pilaamiseen. Minusta kaikkien ihmisten pitäisi toimia näin, sillä silloin palvelu paranisi. Mieluummin sitä toimii hyvässä hengessä, kuin velttoilee vittuilua kuunnellen. Pitkälle viety asiasta jauhaminen vie myös niin paljon aikaa, että on helpomaa hoitaa asia heti.

Usein räyhäämällä saa parempaa palvelua.

Yhteistyössä