Reality ohjelma eilen: hoikka nainen läskipukuun ja kaksoisleuat maskilla naamaan ja sit ihmisten ilmoille ostoskeskukseen ja sai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voivoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voivoi

Vieras
Hoikka nainen noin vajaa 30 vuotias puettiin kokoon 56 (läskiasu päälle ja löysät paidat ja housut). Hänelle tehtiin hieno läskinaamari naamaan, jotta olisi uskottava. Haluttiin selvittää, miten tosi lihaviin suhtaudutaan yhteiskunnassamme.

Häntä seurasi kuvausryhmä, joiden kamerat oli piilotettu käsilaukkuihin, jotta saataisiin aitoja reaktioita ja tuijotuksia, mitä tosi lihavat saa osakseen.

Oli kyllä hurjaa se tuijotusten määrä ja miten ihmiset kääntyi katsomaan perään tai vaan tuijottivat. Osa jopa kommentoi hänen ulkonäköään kovaan ääneen kaverilleen, tyyliin "uskomatonta".

Nainen sanoi, että tuntui kauhealta se ihmisten iva ja ylimieliset tuijotukset. Hän lopuksi istui alas ja söi isoa jäätelöä pitkään. Sen jälkeen hän sanoi, että nyt ymmärtää, miksi tosi lihavat ihmiset eivät syö lihottavia herkkuja muiden nähden. Se katseiden määrä oli valtava. Hänelle tuli kauheat morkkiset, että hän lihavana syö tässä lihottavaa herkkua, hänen, jonka ei pitäisi tällaista syödä. Hän ahdistui ja sanoi kokemuksensa olleen kauhea.

Sitten vielä väitetään että läski yököttää, miksiköhän sitä sitten halutaan katsella. En minä ainakaan tahallani oksettavia asioita kyylää. Tuo testi pitäisi tehdä varmaan jokaiselle läskikammoiselle palstalaiselle niin taitais loppua se lihavien haukkuminen kun tajuaisivat miltä se tuntuu.

Nainen sanoikin, että nyt hän ymmärtää, kuinka vaikeaa on olla lihava ja että ihmisten pitäisi lopettaa se älytön tuijotus, ivalliset katseet ja puheet. Sivusilmälläki lihavat huomaa, jos niitä tuijottaa. Hän oli tosi ahdistunut kokemuksesta.

Niin, kun kenenkään ei pitäisi olla niin lihava! Totta kai sellainen järkyttää, ja mietyttää että miten joku on saattanut päästää itsensä sellaiseen kuntoon.

Muiden tuijotusta on turha syyttää. Itsestä se loppujen lopuksi on kiinni.

Tuntuu aivan käsittämättömältä, miten jotkut tuijottavat ylipainoisia? Todella moukkamaista käytöstä...mitä näiden ihmisten korvien välissä oikein on? Itse olen aina ollut hoikka, mutta minulla ei ole koskaan ollut ongelmia suhtautua erilaisiin ihmisiin. Pidän omista asioistani huolta enkä tuijottele erilaisia.... Kyllä on suvaitsevaisuus aika hukassa:(

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt:
Niin, kun kenenkään ei pitäisi olla niin lihava! Totta kai sellainen järkyttää, ja mietyttää että miten joku on saattanut päästää itsensä sellaiseen kuntoon.

nimenomaan

No just...tuijotteletko sitten kaikkia tupakoivia, alkoholia käyttäviä jne. jotka myös tuhoavat terveytensä? Ja mitä se kauhisteleminen ja tuijottaminen auttaa? Varmasti vielä pahentaa asiaa, kun lisää masennusta ja syömistä. En vaan voi käsittää, miksi ketään häiritsisi jonkun lihavuus...eihän se itseltä ole pois.

Eli sun mielestä saa tuijottaa ja oma syy jos on jotain sellasta ulkonäössä mikä saattaa kääntää katseita? Missä ne käytöstavat ovat? Vastuu kokonaan toisille?

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Eli sun mielestä saa tuijottaa ja oma syy jos on jotain sellasta ulkonäössä mikä saattaa kääntää katseita? Missä ne käytöstavat ovat? Vastuu kokonaan toisille?

hmm, toi viimeinen lause... miksi pitäisi muiden kehua ja paijata päätä jos on itse itsensä lihavaksi päästänyt...?
en mie tuijota ketään missään, en mie mene kommentoimaan kenellekkään mitään... mutta kyllä voin mielessäni ajatella että ompa hervottoman kokoinen perse tai muuta vastaavaa, saatan jopa mainita miehelle asiasta jos yhdessä kuljetaan.. tosin tasapuolisuuden nimissä ylilaihat saavat saman kohtelun :)
tupakoivia tai rappio alkoholisteja katsotaan pahasti, varsinkin niitä onnettomia poloisia jotka ovat elämänsä viinalle menettäneet ja paskat housussa juovat lasolia ostarin sisäpihalla ja rumentavat maisemaa.. miksei siis lihavia saisi katsoa pahasti, jonkun silmään se voi olla hyvinkin ruman näköistä ja suoraan verrattavissa tuohon alkoholisti kastiin...

Alkuperäinen kirjoittaja älytöntä:

No just...tuijotteletko sitten kaikkia tupakoivia, alkoholia käyttäviä jne. jotka myös tuhoavat terveytensä? Ja mitä se kauhisteleminen ja tuijottaminen auttaa? Varmasti vielä pahentaa asiaa, kun lisää masennusta ja syömistä. En vaan voi käsittää, miksi ketään häiritsisi jonkun lihavuus...eihän se itseltä ole pois.

Sairaalloisen lihava näyttää sairaalta, kiinnittää ihmisten huomion väistämättä. Turha siinä on käytöstapoja ihan kaikilta penätä: vai onko yksi katse jo liikaa?

Myös deekuja katsotaan paheksuvasti kaikkialla, myös minä ärtyisänä vaihdan toiselle puolelle bussipysäkkiä kun toinen tulee viereen örisemään. Eikä tupakoitsijoitakaan aina niin suopeasti katsota. Mutta nämä kaksi, tupakointi ja alkoholi, vaikka ovatkin myös itseaiheutettuja ja yhteiskunnalle kalliita tapoja, ovat huomattavasti tavallisempia ja "näkymättömämpiä" kuin vastaan lyllertävä läski.

asian ohi, tuosta yhdestä kommentista: kyllä minä tuijotan kauppojen ovella tupakoivia erittäin murhaavasti aina. lapsetkin kärsii hajusta ku kauppaan mennään ja savu tunkeutuu sisälle. kerran oli verinäytettä antamassa ja piti ootellessa käydä kahta aikuista miestä komentamassa, ku mummot yski odotushuoneessa, polttivat ovella siis. mutta en tuijota lihavia enkä esim juoppoja.

No tunnustan, että saatan katsoa pitkään huomattavan lihavaa. Mielessäni ajattelen, että voi voi. Ja jos se vetää jotain herkkuja niin sitten varsinkin kyllä ajattelen, että ei helv miksi vielä lisää lihottavaa.

Minusta läski ei vaan ole kaunista. Ei. Eikä terveellistä. Useimmiten se on osoitus itsehillinnän puutteesta -kukaan tuskin väkisin ketään lihottaa. Itsepä läskinsä kantavat, joo, mutta hitto kun en voi mitään ajatuksilleni. Mitä sitä kieltämään.

Ja yhä olen sitä mieltä, että kaikki te jotka olette sitä mieltä että olette läskeistänne ylpeitä ja saatte ollakin niin laittakaas ylpeinä sitten kuvia itsestänne -kokovartalokuvia, siis!

Ja niin, olen ollut läski koko ikäni. Viime vuonna tajusin että oma vikani se on. Olenpahan laihtunut siitä sitten ihan kivasti.

Itse asiassa sairaalloinen lihava vaikuttaa meihin jokaiseen, maksetaan veroista ne hoidot. Ne voi olla monenlaisia, esimerkiksi ei saa happea!! Eli kyllä, se kuuluu muillekin. Mutta toisaalta, en ole nähnyt, että anorektikon näköiset saisi pahoja katseita..hekin voivat aiheuttaa huomattavia kuluja..

Mun mielestä ei oo ok tuijottaa ihmisiä/laukoa kommentteja isoon ääneen, yleensähän nämä huudot ei tule yksinään käveleviltä ihmisiltä, vaan vähintään yksi on mukana että "kehtaa". Mikshän nämä ihmiset eivät kehtaa mennä juttelemaan asiasta, jos se vaivaa? Miksi pitää huudella puskista ym? Mun mielestä tollanen on tosi raukkamaista käytöstä. Ihan sama mitä se oli, niin ei muilla oo sinänsä valittamista. No ok, ite kyllä katson pahasti, jos paksuna oleva juopottelee/polttaa tupakkaa tai vaikka on erittäin päihtynyt nainen pikkulapsen kanssa (tai mies). Mutta en silloinkaan koskaan kommentoi mitään, saatan itse asiassa olla enemmänkin hämmästynyt kuin pahastunut.

Lihavuus on vaan sellanen asia, et se näkyy päällepäin ja siks siitä on kait kiva kommentoidakin. Kaipa ihmiset saa siitä tyydytystä, kun ovat ilkeitä. Sit nämä samat ihmiset opettaa omille lapsilleen, ettei saa kiusata ja muuta ;)

Mut joo, jos toinen on sairaaloisen ylipainoinen, niin kyllä se munki lompakkoon vaikuttaa..mut mun mielestä hän on silti ihminen..koskaan ei voi tietää mitä sen lihavuuden takana on. Tiedän esim. masennuslääkkeistä tosi paljon lihoneita.

(Ja kyllä mulla ainakin seuraava näkemäni tapaus vaikuttaa enemmän kuin lihavat ihmiset, joita en edes välttämättä noteeraa. Kävelin kaupungilla ja siinä meni pariskunta pienen lapsensa kanssa. Isäntä oli menossa sitten Alkoon, niin pikkupoika rupes vieressä vetämään isää kädestä ja hädissään parkumaan, että "ei isä sinne, eiii"..itse ainakin järkytyin.)

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Rukoilijasirkka, esim. näissä eläintohtoreissa ym on se läskipuku käytössä.

Niin niin, mut kiinnostais, et miltä se siinä ohjelmassa näytti.

Mä haluisin joskus vetää kaverin romanipuvun päälle, jotta tietäisin, mitä on olla hän.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Mutta toisaalta, en ole nähnyt, että anorektikon näköiset saisi pahoja katseita..hekin voivat aiheuttaa huomattavia kuluja..

.)

Juu, tosin siis "anorektikon näköisenä" pidetään vasta siinä vaiheessa kun on suunnilleen 35kg ja se kyllä jo kiinnittää huomion eikä mitenkään hyvällä tavalla. Mutta silloinkaan ei tule pilkkaa vaan lähinnä kauhistusta ja sääliviä katseita, niistä puuttuu viha. Jos painoindeksi keikkuu 16-18 paikkeilla, ihastellaan vaan että olet ihanan hoikka, tässä yhteiskunnassa kun laihuus on jotain ihailtavaa ja tavoiteltava asia :|

Niinhän se tässä yhteiskunnassa on. Ei saisi olla lihava, muttei liian laihakaan. Ei ruma, muttei "liian" kaunis. Ei saisi käyttää erikoisia vatteita, eikä muutenkaan olla persoonallinen. Ei vammainen, eikä millään muullakaan tavalla poikkeava, muuten ihmiset tuijottaa ja hämmästelee. Pitäisi vain mahdollisimman hyvin sulautua massaan, toisilta se onnistuu, toisilta ei. Rohkea on se, joka on oma itsensä, välittämättä toisten katseista ja puheista.

Alkuperäinen kirjoittaja Miiuli:
Rohkea on se, joka on oma itsensä, välittämättä toisten katseista ja puheista.

No jos se lihava on ittestään ja ulkomuodostaan ylpeä niin se pjaskat nakkaa muitten puheista, eikö vain? Koska, kuten kirjoititkin, KAIKKIA arvostellaan jostain asiasta. Toiset on rohkeita toiset ei.

Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:

nimenomaan

Mutta miten tuo auttaa millään tavalla sitä ihmistä laihtumaan?

Tuijotatteko muitakin ihmisiä, liian laihoja, syöpäpotilaita, kipsi jalassa kulkevia, tupakoivia?

En mäkään ymmärrä montaa asiaa, mutta mulle itselle on tärkeää se että kunnioitan muiden ihmisarvoa ja että noudatan alkeellisia käytöstapoja. Ja silloin ei tule mieleen, että tyhmänä tuijottaisi yhtään ketään.

Yhteistyössä