A
ap.
Vieras
Meillä vauva nyt 4vkoa. Alusta asti pulautellut melko herkästi, kuitenkin ihan normaaleja määriä, ei siis kaaripulautuksia. Nyt viimeaikoina olen kiinnittänyt huomiota vauvan runsaaseen nieleskelyyn ruuan jälkeen. Toisinaan kuulee, miten suuhun nousee nestettä, jonka vauva sitten nielee takaisin. Nieleskelyä voi kestää pitkäänkin ruokailun jälkeen. Syödessään vauva röhisee, kuulostaa limaiselta. Monesti puklaakin syötyään pienen määrän limaista puklua. Syönnin jälkeen ei viihdy kuin pystyasennossa, on melko tyytymätön. Äheltää, huitoo käsillään ja välillä jännittää itseään kaarelle. Vaihtelevasti saan röyhtäytettyä, nykyään ehkä hieman paremmin kuin alussa.
Yöt nukkuu melko hyvin. Nukahtaa rinnalle syötyään, mutta sänkyyn laitettaessa herää äheltämään ja nieleskelemään. Öisin ei kyllä yleensä röyhtäise, joten voi kai ilmakin vatsassa kiertää.. Itkua ei tähän liity. Nyt eilen illalla syönnin jälkeen oli normaalia tyytymättömämpi. Sai huutokohtauksia, joiden aikana veti itseään kaarelle. Tätä kesti kolmisen tuntia. Oli ennen tuota saanut ruuan pullosta, omaa maitoani ja korviketta sekaisin. Hotki kyllä satsin aikamoista vauhtia, hotkii myös rinnalla kovasti.
Nyt olen alkanut miettiä, johtuuko oireilu refluksista vai onko ns. normaalia, ruuansulatuskanavan kypsymättömyydestä johtuvaa oireilua? Syö tosiaan hotkimalla ja kerralla n.130ml, enemmänkin vetäisi jos antaisi.
Kokemuksia/neuvoja kellään?
Yöt nukkuu melko hyvin. Nukahtaa rinnalle syötyään, mutta sänkyyn laitettaessa herää äheltämään ja nieleskelemään. Öisin ei kyllä yleensä röyhtäise, joten voi kai ilmakin vatsassa kiertää.. Itkua ei tähän liity. Nyt eilen illalla syönnin jälkeen oli normaalia tyytymättömämpi. Sai huutokohtauksia, joiden aikana veti itseään kaarelle. Tätä kesti kolmisen tuntia. Oli ennen tuota saanut ruuan pullosta, omaa maitoani ja korviketta sekaisin. Hotki kyllä satsin aikamoista vauhtia, hotkii myös rinnalla kovasti.
Nyt olen alkanut miettiä, johtuuko oireilu refluksista vai onko ns. normaalia, ruuansulatuskanavan kypsymättömyydestä johtuvaa oireilua? Syö tosiaan hotkimalla ja kerralla n.130ml, enemmänkin vetäisi jos antaisi.
Kokemuksia/neuvoja kellään?