Refluksivauvojen vanhempia paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TiuTauTilhi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TiuTauTilhi

Jäsen
09.11.2010
45
0
6
Meillä saatiin juuri refluksidiagnoosi, silent versio kyseessä. Lääkkeeksi gaviskon ja jos ei helpota 3 viikossa niin tehdään ph-mittaus, tutkitaan allergiat ja katsotaan tehokkaampaa lääkettä tuloksista riippuen. Mietityttää tuon gaviskonin annostus kun lääkäri määräsi 2ml aterioiden jälkeen ja ennen nukkumaanmenoa ja mainitsi että tuo 100ml pitäisi riittää sen 3 viikkoa. Mutta eihän tuo riittäisi kuin 10 päivää suurin piirtein jos päivällä joka syönnin jälkeen antaa? Millaisilla annoksilla teille on ko. lääkettä määrätty? Vauva on 2,5kk

Kiva olisi muutenkin jutella kyseisestä vaivasta vaikkapa yksityisviestein tai tähän ketjuun.
 
Hei TiuTauTilhi,
Meillä pojalla todettiin myös refluksi hänen ollessa noin 2kk. Aluksi nauvolalääkäri kehotti kokeilemaan Gaviskonia, mutta se ei muuttanut tilannetta mihinkään. Lopulta saimme lähetteen lastenpolille, jossa pojan ruokatorvi ja mahanportti ultrattiin ja suljettiin näin pois rakenteelliset syyt. Meille lääkäri sanoi, ettei Gaviskon auta siihen, että ruoka pysyisi sisällä vaan helpottaa ns. närästysoireisiin mitkä johtuvat ruuan noususta ruokatorveen. Uudeksi lääkkeeksi saatiin Prepulsid, jolla testattiin pariakin annosta, mutta tuloksetta.

Koska poikamme on nyt jo vuoden, en muista ulkoa lääkemääriä mitä gaviskonia aikanaan annoimme. Mutta meille refluksiin ei auttanut mikään lääke. Ruoka alkoi pikku hiljaa pysymään sisällä enemmän kun 4kk ikäisenä siirryimme kiinteisiin ja kokonaan se helpotti noin 7kk ikäisenä. Tuo aika oli todella raastavaa. Joka paikkaan piti pakata mukaan kymmenen puklurättiä ja vaihtovaatteita, myös itselle. Hoitoon ei viitsinyt lasta jättää kun syöminen oli niin huonoa ja sekin vähä mitä sai sisälle tuli hetken päästä taas ulos.

Toivottavasti teille löytyy oikea lääke, joka tuo myös helpotusta ongelmaan.
 

Yhteistyössä