Rehellinen mielipiteesi, mitä ajattelet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rafu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jenni";25697566]Ensin säälin lapsilaumaa, sitten äitiä. Yksilöllisen kasvatuksen ja henkilökohtaisen huomion voinee tuollaisessa laumassa unohtaa.[/QUOTE]

Mä en pelkän lapsiluvun perusteella sääli ketään.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Eka ajatus: Varmaan lestadiolaisia.
Ja että äiti on varmaan sellainen iloinen, älyttömän puuhakas, lempeän huumorintajuinen ihminen, kuten kaikissa tietämissäni suurperheissä.

Eka ajatus: Varmaan lestadiolaisia.
Ja että äiti on varmaan sellainen iloinen, älyttömän puuhakas, lempeän huumorintajuinen ihminen, kuten kaikissa tietämissäni suurperheissä.

kyllä mullakin tulee mieleen että uskovainen perhe ja että ovat varmaankin onnellisia :)
en sääli
ja varmasti lapset saa hyvän huolenpidon ja jokainen sitä yksilö omaa aikaa ja arvostusta

[QUOTE="jenni";25697614]Mä säälin, ihan kuten ylisuurien päiväkotiryhmienkin lapsia. Liikaa hässäkkää, liian vähän huomiota.[/QUOTE]

outo vertaus, paljon lapsia perheessä-paljon lapsia päiväkotiryhmässä...
perheessä tuossa määrässä on monen ikäisiä toisin kuin päiväkotiryhmässä

Ajatukseni top5 järjestyksessä:

1. Mihin ne mahtuu?
2. Monessakohan erässä ne on tehty?
3. Mahtaa olla vilinää talossa.
4. Kuinka se äiti jaksaa ikinä neuloa kaikille lapsenlapsille ja lapsille sukkia jouluksi? Jos jokatoinen lapsista käy teit isäin astumaan ja tekee sen 10 lasta ja loputkin keskimäärin sen 3, on lapsenlapsia 117+18 lasta mikä tekee vain yhdeksi jouluksi 270 sukkaa. Jos lasketaan, että yhteen sukkaan menee keskimäärin 50g lankaa (osan ollessa lapsia ja osan aikuisia), tarvitsee mummu noin 13,5 kiloa villalankaa per joulu. Sitten jos mietitään, että osa lapselapsista ehtii varmasti myös itse lisääntymään mummun ollessa vielä voimissaan, voidaan nuo määrät kertoa vielä kymmenellä: 2700 sukkaa, 135 kg lankaa.

ja siihen viidenteen ajatukseen en sitten enää pääsytkään...

[QUOTE="näinpä";25697631]kyllä mullakin tulee mieleen että uskovainen perhe ja että ovat varmaankin onnellisia :)
en sääli
ja varmasti lapset saa hyvän huolenpidon ja jokainen sitä yksilö omaa aikaa ja arvostusta[/QUOTE]

Onko toi VITSI ?

Tämä sinun perspektiivi seuraaviin sukupoliviin on todella tärkeä, Minne asti on lupa lisääntyä ja lisätä tulevien sukupolvien elinympäristön kulutusta?

Ajatukseni top5 järjestyksessä:

1. Mihin ne mahtuu?
2. Monessakohan erässä ne on tehty?
3. Mahtaa olla vilinää talossa.
4. Kuinka se äiti jaksaa ikinä neuloa kaikille lapsenlapsille ja lapsille sukkia jouluksi? Jos jokatoinen lapsista käy teit isäin astumaan ja tekee sen 10 lasta ja loputkin keskimäärin sen 3, on lapsenlapsia 117+18 lasta mikä tekee vain yhdeksi jouluksi 270 sukkaa. Jos lasketaan, että yhteen sukkaan menee keskimäärin 50g lankaa (osan ollessa lapsia ja osan aikuisia), tarvitsee mummu noin 13,5 kiloa villalankaa per joulu. Sitten jos mietitään, että osa lapselapsista ehtii varmasti myös itse lisääntymään mummun ollessa vielä voimissaan, voidaan nuo määrät kertoa vielä kymmenellä: 2700 sukkaa, 135 kg lankaa.

ja siihen viidenteen ajatukseen en sitten enää pääsytkään...

No tässä perheessä on 19 lasta.

24 kännykkää ja oma linja-auto | Omat polut © – etnisten vanhoillislestadiolaisten kertomuksia ja kokemuksia

Lestadiolaisia. En usko että jokainen lapsi voi saada yksilöllisen kohtaamisen ja tulee nähdyksi. Sanokaa mitä sanotte.

[QUOTE="jenni";25697614]Mä säälin, ihan kuten ylisuurien päiväkotiryhmienkin lapsia. Liikaa hässäkkää, liian vähän huomiota.[/QUOTE]

Ahah, no siellä päiväkotiryhmässähän ne lapset taitavat olla suurinpiirtein samanikäisiä keskenään?
Tajuaakohan täällä monikaan, että kun suurperheen nuorimmaiset syntyy niin vanhimmat ovat jo pesästä lentäneet?
Hässäkkää varmasti on ainakin tietyissä tilanteissa, mutta huomiotahan suurperheen lapsi voi saada jopa enemmän ja useammalta ihmiseltä.

Mä en tajua mitä te säälitte? Ja jos säälitään, niin miksi säälitään vain äitiä ja lapsia? Miksi kukaan ei sääli isää jolla on aika todella iso vastuu ja liuta elätettäviä?

Ahah, no siellä päiväkotiryhmässähän ne lapset taitavat olla suurinpiirtein samanikäisiä keskenään?
Tajuaakohan täällä monikaan, että kun suurperheen nuorimmaiset syntyy niin vanhimmat ovat jo pesästä lentäneet?
Hässäkkää varmasti on ainakin tietyissä tilanteissa, mutta huomiotahan suurperheen lapsi voi saada jopa enemmän ja useammalta ihmiseltä.

Mä en tajua mitä te säälitte? Ja jos säälitään, niin miksi säälitään vain äitiä ja lapsia? Miksi kukaan ei sääli isää jolla on aika todella iso vastuu ja liuta elätettäviä?

Niin, ehkä sinulla ei ole kykyä myötätuntoon ?

En alkaisi tätä rumpaa uudestaan | Omat polut © – etnisten vanhoillislestadiolaisten kertomuksia ja kokemuksia

Yhteistyössä