rehellisiä mielipiteitä mitä mieltä ootte tällasesta ihmisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vilpitön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vilpitön

Vieras
Enkä halua mitää tappelua aikaseksi kiitos, enkä ole itse katkera tai ole tarvetta morkata toisia, kun kuitenki joku siitäkin mainitsee..Mutta siis näin tuossa eilen entisen luokkakaverin (ammattikoulusta).
Oltiin silloin 17v. hän sitten sai lapsen silloin siis 17v. lopetti koulun ja ite lopetin seuraavana vuonna kun sain myös lapsen..ja eilen kun näin hänet ni en voi uskoa miten joku voi päästää itsensä ensinnäkin siihen kuntoon,ainakin 30kg ylipainoa, ihan kamalat rääsyt päällä siis niin kauheet että ette ees uskos, ei se ylipaino mitään mut jos muuten ei välitä ittestään yhtään ni se on niin kamalaa.. jäätiin sit jutteleen siihen vähäksi aikaa ja olin vähä ihmeissäni kun hän sanoi että on jo 4 lapsen äiti,no ei siinä muuten mitään mutku nää kaikki lapset on syntynyt 5 vuoden sisällä niin mun järkeen ei mee miks joku tekee 4 lasta noin nuorena siis 22v. 4 lapsen yh. siinä on sellanen katras et huh,ei käy kateeks, ja hän ei ole näiden 3 ekan lapen isän kans yhdessä, ja tämä 4 lapsi on jonkun miehen kans joka asuu 400km päässä,tämä nuorin on siis ihan pieni joku 1kk ikäinen, mulle tuli jotenki tosi sääli hänen puolesta en tiä miks, hän on varmaa aika yksinäinen ja jotenki jäi vaivaan ku en kysynyt numeroa,oltas ehkä joskus voitu poiketa ku asuvat täs aika lähellä..en silti usko et meillä olis paljonkaan yhteistä mutta kuitenki..

Jaa-a. Jokaisella meistä on oma polkumme. Minusta ei olisi ollut noin nuorena vielä äidiksi, mutta se ei sulje tätä mahdollisuutta pois muilta. Kyllähän sinä saat vieläkin hänen yhteystietonsa, jos hänen numeronsa ei ole salainen? Ota vain yhteyttä. Voit yllättyä positiivisesti.

Kukin elää tavallaaan?
Kaikella varmaan hyvä "syy" miksi asiat ovat niin kuin ovat.
Jos tutustuisit ystävääsi uudelleen ja antaisit hänen kartoa tarinansa juurta jaksain, et varmaankaan enää ihmettelisi asiaa täällä?

Nooo.. Mitä mieltä tuommoisesta nyt olis siten...
En oikein osaa vastata, koska ei tuosta selviä miten tyytyväinen tuo nainen on itse elämäänsä.

Ehkä häntä ei ylipaino haittaa ja hän satsaa mielummin lasten vaatteisiin kuin omiinsa. Ehkä uusi miehen asuminen muualla on pakkorako ja väliaikainen tilanne. Ehkä he ovat onnellinen perhe kuitenkin.
En tiedä.

Ei herätä sen kummempia ajatuksia. Hienoa että jaksaa noin monen pienen lapsen (yksin?) kanssa :flower:

Aloittaja:
"Oltiin silloin 17v. hän sitten sai lapsen silloin siis 17v. lopetti koulun ja ite lopetin seuraavana vuonna kun sain myös lapsen."

Jokainen näkee toisen elämän miten haluaa. Minä näen sinut samanlaisena kuin sinä kaverisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
aika harvassa taitaa olla naiset joilla ei oo yhtään ylipainoa 1kk synnytyksen jälkeen kun hyvä jos turvotuskaan vielä laskenut

Niin ja 4 lasta 5 vuodessa on aika suoritus.
Mä olen saanut 2 lasta vuoden sisään ja raskausaikana paisuin kun pullataikina kun on taipumusta herkästi lihomiseen muutenkin. Eikä sitä paljon pudoteltu siinä 2 kuukauden aikana mitä esikoisen syntymästä meni uuden raskauden alkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
aika harvassa taitaa olla naiset joilla ei oo yhtään ylipainoa 1kk synnytyksen jälkeen kun hyvä jos turvotuskaan vielä laskenut

Tämän meinasin kans laittaa, ja mitähän se kenellekään kuuluu montako lasta kukin haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äimä:
päiväkotimaailmasta tunnen kyseiset tapaukset. reppanoita.

Mikä tästä naisesta tekee reppanan???
Sekö, että hänellä on monta lasta? Vai se, että miehen kanssa tuli ero?
Se, että on ylipainoa?

Selitä nyt vähän.

niin laiskoja että tekevät vaan muksua toisen perään ettei tarvi mennä töihin, kouluun tms..
En tarkoita että lasten hoito olis helpompaa kuin töissä käyminen mutta 4 lapsen kotiäitiyden jälkeen on todella korkea kynnys lähteä hakemaan töitä jne.yleensä siinä on oravanpyörä valmis.
ja jos saa 22v. 4 lasta niin kyllä ihminen on lähes poikkeuksetta keskivertoa tyhmempi, tarkoitan että joku on vialla elämässä..
kukaan ei tule 4 kertaa vahingossakaan raskaaksi..en sitten osaa sanoa..

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
niin laiskoja että tekevät vaan muksua toisen perään ettei tarvi mennä töihin, kouluun tms..
En tarkoita että lasten hoito olis helpompaa kuin töissä käyminen mutta 4 lapsen kotiäitiyden jälkeen on todella korkea kynnys lähteä hakemaan töitä jne.yleensä siinä on oravanpyörä valmis.
ja jos saa 22v. 4 lasta niin kyllä ihminen on lähes poikkeuksetta keskivertoa tyhmempi, tarkoitan että joku on vialla elämässä..

PEESI!

Alkuperäinen kirjoittaja Akateeminen:

PEESI!

Ja toiset keskittyy vaan uraan ja huomaavat olevansa 40v eikä vauvaa enää tulekkaan. (sori oli pakko..;))
Mutta siis tyhmää yleistää tai ketään käydä tyhmäksi haukkumaan,puoleen tai toiseen..

Vai olisiko mitenkään mahdollista, että tämä nainen on ajatellut tehdä lapset putkeen pienellä ikäerolla ja sen jälkeen kouluttautua ammattiin ja mennä töihin?

Itse nimittäin olen sitä mieltä, että jos haluaa kotona lusmuila, niin ne neljä lasta kannattaa tehdä kolmen vuoden välein, jolloin aina saa sitten yhdestä sitä kotihoidontukea. Näin pystyisi olemaan kotona 12 vuotta tuilla. Toisaalta tuet ovat niin pienet, etten usko kenenkään sitä varten lapsia tekevän.

Itse en osaa ajatella sellaista ihmistä tyhmänä, joka tekee lapset pienellä ikäerolla ja vieläpä nuorena, sillä tuolloin nimenomaan on mielestäni kätevää ensin kasvatella lapsia ja sen jälkeen keskittyä taas enempi itseensä ja vaikka aloittaa nousujohteinen uraputki.

Mulle tuli heti mieleen että on LAPSIRAKAS, itsekseen pärjäävä, mutta kenties myös MASENTUNUT?
Tuli hieman surku olo minullekin. Ylipainoa on tullut aika lailla (joka masentaa entistä enemmän) ja lapset on ainoa elämänilo, joskus myös riesa kun ei jaksa olla kokoajan valppaana vaan on itse välillä ihan ajatuksissaan.

Se on kyllä hurjaa ettei ole ollut täysikäinen kun ensimmäinen lapsi on syntynyt, mutta onneksi nyt on joten elämä on varmaan ihan ok.

Ja kukaan ei tee lapsia rahan vuoksi, helpommalla pääsee muilla tavoilla ilman työntekoakin. Meilläkin kärsii miehen kanssa (lasten vähemmän) itsemme hoito ja perushygienia, elämä ei vain kiinnosta.

Ja kuten joku jo sanoi, lyhyen keskustelun perusteella ei voi tietää mitään toisen elämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:

Vai olisiko mitenkään mahdollista, että tämä nainen on ajatellut tehdä lapset putkeen pienellä ikäerolla ja sen jälkeen kouluttautua ammattiin ja mennä töihin?

Itse nimittäin olen sitä mieltä, että jos haluaa kotona lusmuila, niin ne neljä lasta kannattaa tehdä kolmen vuoden välein, jolloin aina saa sitten yhdestä sitä kotihoidontukea. Näin pystyisi olemaan kotona 12 vuotta tuilla. Toisaalta tuet ovat niin pienet, etten usko kenenkään sitä varten lapsia tekevän.

Itse en osaa ajatella sellaista ihmistä tyhmänä, joka tekee lapset pienellä ikäerolla ja vieläpä nuorena, sillä tuolloin nimenomaan on mielestäni kätevää ensin kasvatella lapsia ja sen jälkeen keskittyä taas enempi itseensä ja vaikka aloittaa nousujohteinen uraputki.

Kotihoidontuki on niin surkea että harvalla on varaa olla kotona sillä rahalla jatkuvasti ja jos joku on 12 vuotta kotiäitinä niin todellisuus on se että on tosi vaikea lähteä kunnon kouluun,
paitsi johonkin talouskouluun tms. vaatimattomaan,
mutta jos olet 12 vuotta kotona yhtä soittoa niin kyllä saat melki peruskoulusta aloittaa taas opinnot.
Kyllä se todellisuus on että elämä 4 lapsen kanssa on aika yksitoikkosta vielä jos tulot on khh ja pari muuta tukea ja olet yh niin ei niillä rahoilla kauheesti harrasta kukaan siinä perheessä tai tee mitään muutakaan..
ja se pitää paikkaansa että voi kouluttautua myöhemmin, mutta 4 lapsen kanssa se on helvetin moinen urakka, en tunne montaakaan joka tähän pystyisi.
Toki kun lapset ovat kouluiässä niin on helpompi mutta pienten kanssa..ja harva 30v. kouluttamaton ihminen saa hyvää työpaikkaa 12 vuotta jos olet ollut kotiäitinä.
Mikään ei ole mahdotonta ikinä mutta jotkut asiat ovat epätodennäköisiä.

Miksi naisen pitäisi mennä töihin? Miehet ovat sitä varten, naiset kotia ja lapsia varten. Vanha, mutta viisas mielipide, kun katsoo nykymaailman menoa... Sellaisia niistä päiväkotilapsista kasvaa, kun ei oikein kukaan kasvata ;)

Alkuperäinen kirjoittaja sef:

Kotihoidontuki on niin surkea että harvalla on varaa olla kotona sillä rahalla jatkuvasti ja jos joku on 12 vuotta kotiäitinä niin todellisuus on se että on tosi vaikea lähteä kunnon kouluun,
paitsi johonkin talouskouluun tms. vaatimattomaan,
mutta jos olet 12 vuotta kotona yhtä soittoa niin kyllä saat melki peruskoulusta aloittaa taas opinnot.
Kyllä se todellisuus on että elämä 4 lapsen kanssa on aika yksitoikkosta vielä jos tulot on khh ja pari muuta tukea ja olet yh niin ei niillä rahoilla kauheesti harrasta kukaan siinä perheessä tai tee mitään muutakaan..
ja se pitää paikkaansa että voi kouluttautua myöhemmin, mutta 4 lapsen kanssa se on helvetin moinen urakka, en tunne montaakaan joka tähän pystyisi.
Toki kun lapset ovat kouluiässä niin on helpompi mutta pienten kanssa..ja harva 30v. kouluttamaton ihminen saa hyvää työpaikkaa 12 vuotta jos olet ollut kotiäitinä.
Mikään ei ole mahdotonta ikinä mutta jotkut asiat ovat epätodennäköisiä.

No, mä olen ekaa lasta alkanut odottamaan 17v. Lasten välissä aina tehnyt kouluttamattomana, pikku pätkiä töitä, nyt siis neljä lasta. Ja neljän lapsen äitinä, 30 vuotiaana, kouluttauduin, ja ammatin saatuani sain suoraan vakityöpaikan.

Äh, taas tää sama. No voisitko itse olla ystävä toiselle ja keskustella/tutustua ystävääsi uudelleen. Ihmisiä on erilaisia ja ei kukaan voi toisen elämän tyyliä arvostella? Ja miksi pitäisikään? Arvostelu ei ketään auta eikä saa mitään hyvää aikaiseksi, ainoastaan pahan mielen kun netissä asti ruoditaan toisen elämää jne.

Mulle tulee kanssa mieleen masennus. Luultavasti myös elämänhallinta on vähän hukassa. Varmaan hänellä helpottaa kun lapset kasvaa (jos niitä ei siunaannu enempää...). Ei kyllä helpolla pääse kun on 4 pientä ja eri miesten kanssa.

Mä oon sellanen joka on hommannu sen ainokaisen lapsen akateemisen tutkinnon, ulkomailla asumisen ja työkokemuksen jälkeen. Meitä on moneen junaan...

Yhteistyössä